Detii sau reprezinti o companie si ai nevoie de o agentie care sa te ajute sa devii vizibil in online? Sau poate ai nevoie de niste campanii de Social Media inteligente, care sa atraga lead-uri? Inseamna ca realizezi importanta online-ului pentru afacerea ta si ai nevoie de o agentie de marketing online care sa te ajute in acest proces.
Cum piata din Romania abunda de astfel de agentii, dar si freelanceri, ai mare grija pe mana cui iti oferi business-ul. Sunt foarte multe ocazii in care multi antreprenori s-au vazut pagubiti de o astfel de agentie de social media si marketing online.
Asa iti alegi o agentie de marketing online profesionista:
In primul rand, fa o lista cu servicii in functie de nevoile de marketing. Aduna-ti oamenii de incredere si faceti un brainstorming cu privire la serviciile pe care vreti sa le externalizati. Ideal ar fi sa pastrezi serviciile de content markeing in-house, iar pe cele de SEO sa le externalizezi. O agentie cu adevarat profesionista iti ofera o gama larga de servicii, printre care: strategie, proiectare si dezvoltare website, blogging si creare de continut, SEO, email marketing, Social Media Marketing si ads (PPC, Google AdWords, Facebook, Instagram etc.).
Odata analizate nevoile, acum incepi cautarea unei agentii de marketing. Primul aspect pe care trebuie sa il iei in evidenta este daca are review-uri pozitive. O agentie marketing digital profesionista are un istoric public, reusitele obtinute pentru clientii sai si o scurta descriere a activitatilor intreprinse pentru fiecare.
In al doilea rand, informeaza-te cu privire la experienta pe care o au. Daca au avut clienti din domeniul tau de activitate, cu rezultate masurabile, cu atat mai bine. Daca nu, agentia trebuie sa stie sa se plieze pe nevoile clientilor si sa intocmeasca strategii de promovare online personalizate. Poti cauta si CV-urile membrilor pentru a te asigura ca au experienta necesara pentru a-ti atinge obiectivele.
Mergi pe recomandari. Daca este o companie cunoscuta, asta nu inseamna ca nu a avut probleme cu clientii anteriori. De aceea, e indicat sa vorbesti cu cativa dintre clientii trecuti si sa afli cum a decurs colaborarea. Ai fi surprins sa afli lucruri nebanuite.
Vezi cum isi fac marketing, ca sa vezi daca sunt potriviti. Cel mai usor ar fi sa te uiti pe site-ul agentiei si sa vezi daca este user friendly, daca are aspect profesional si cum isi promoveaza serviciile. Nu ar strica sa arunci o privire si pe blogul lor, sa vezi daca se posteaza frecvent si daca acel continut este scris corect si relevant.
Cauta-i in Google si vezi pe ce pagina sunt situati. Tine cont ca exista numeroase companii care incearca sa se promoveze prin titlul SEO. De aceea ar fi mai bine sa cauti pe Google cuvintele cheie + numele orasului in care se afla, pentru a-ti face o idee despre cat de bine se descurca cu SEO local.