CES 2019: Bosch își extinde poziția de companie de top în domeniul IoT

0
1283
  • Soluții conectate pentru mobilitate și locuințele viitorului

    IoT și IA: „Doar cu ajutorul inteligenței artificiale vom putea utiliza la maxim întregul potențial al IoT.”

  • IoT pe şosele: Bosch prezintă mobilitatea conectată a viitorului
  • IoT acasă: electrocasnicele conectate ușurează viața în mod semnificativ
  • IoT #LikeABosch: Bosch lansează campania globală de imagine IoT

 

 

Las Vegas, NV – Internetul lucrurilor (IoT) schimbă tot mai mult lumea în care trăim. La CES 2019 desfășurat în Las Vegas, Bosch arată deja de ce este în stare. De la autovehiculul concept de tip shuttle, ce face posibil un nou tip de mobilitate, la frigiderele conectate ce oferă recomandări cu privire la depozitarea alimentelor și până la mașina inteligentă de tuns iarba, care învață prin practică – gama de soluții pe care Bosch le prezintă la cea mai mare expoziție de electronice din lume este foarte variată. „Bosch a recunoscut din timp imensele oportunități oferite de internetul lucrurilor. Sunt aproape zece ani de când modelăm în mod activ lumea conectată”, afirmă Dr. Markus Heyn, membru în consiliul de administrație Bosch. „Astăzi, suntem o companie de top în domeniul IoT. Pas cu pas, ne-am extins expertiza în materie de software și IT.” Cu ajutorul propriului cloud IoT, compania a derulat deja peste 270 de proiecte în domenii precum mobilitate, locuințe inteligente, orașe inteligente și agricultură. Numărul de senzori și dispozitive conectate prin Bosch IoT Suite a crescut cu aproape 40 de procente față de anul trecut, ajungând acum la 8,5 milioane.

 

Unul dintre elementele esențiale pentru creșterea continuă și noi oportunități de afaceri în domeniul Internetului lucrurilor este inteligența artificială (IA). Și în acest domeniu Bosch joacă un rol decisiv în materie de inovație. „Vom putea utiliza la maxim potențialul IoT dacă îl combinăm cu IA și dacă ducem mai departe, în paralel, activitățile în domeniul IoT și IA,” declară Heyn. În opinia sa, relația dintre cele două domenii este complementară: „IoT are nevoie de inteligență. Utilizarea obiectelor conectate pentru colectarea datelor poate fi un impuls decisiv pentru dezvoltarea IA. Doar cu ajutorul IA obiectele conectate devin inteligente și învață să tragă propriile concluzii. Mai presus de orice, dorim să aducem îmbunătățiri concrete în viața reală, cotidiană a oamenilor – lucruri precum mai mult timp, mai multă siguranță, mai multă eficiență și mai mult confort.” Aici, Heyn menționează exemplul referitor la detectarea incendiilor pe bază de imagini video: prin utilizarea unei analize inteligente a imaginilor, camerele de securitate pot identifica incendiile în câteva secunde, chiar înainte ca senzorii sistemului să detecteze căldura și fumul. Astfel, incendiile pot fi detectate mult mai devreme decât cu ajutorul sistemelor convenționale de avertizare în caz de incendiu sau fum. În acest mod sunt câștigate minute prețioase în care pot fi salvate vieți.

 

Un al doilea element cheie pentru obținerea succesului în era IoT sunt parteneriatele. Aici, Bosch optează pentru un mix de parteneri noi și tradiționali. Alianța recent încheiată cu furnizorul canadian Mojio a avut deja ca rezultat prima platformă integrată IoT pentru autovehicule conectate: în cazul unui accident, un algoritm special Bosch poate identifica unde și când a avut loc accidentul și cât de grav este. Prin platforma cloud Mojio, datele sunt transmise fără întârziere către centrul de servicii de urgență Bosch, care trimite automat un apel de urgență către serviciile de salvare locale. În același timp, un mesaj este trimis unei liste prestabilite de destinatari, fie prin mesaj text, fie prin aplicația Mojio. „Împreună cu Mojio, conectăm autovehiculele direct la cloud. Astfel, serviciile de salvare pot ajunge la locul unui accident chiar mai repede decât înainte,” a declarat Mike Mansuetti, președintele Bosch America de Nord, în cadrul CES. De la mijlocul anului următor, soluția de urgență IoT va fi disponibilă pentru aproape un milion de conducători auto din America de Nord și Europa.

 

IoT pe șosele: Bosch prezintă mobilitatea conectată a viitorului

Prin autovehiculul concept de tip shuttle dezvoltat intern, Bosch stabilește o premieră în cadrul CES. Prin acest autovehicul, compania își prezintă soluțiile pentru automatizarea, conectivitatea și electrificarea autovehiculelor, și le oferă vizitatorilor ocazia de a experimenta la fața locului un nou tip de mobilitate: autovehicululele de tip shuttle fără șofer, care vor fi curând o prezență obișnuită pe străzile din marile orașe ale lumii. „Acesta va transforma în realitate viziunea noastră despre o mobilitate fără emisii, fără accidente și fără stres,” spune Heyn. Pentru acest tip de mobilitate bazată pe shuttle, Bosch va furniza nu doar componente și sisteme, dar și o gamă completă de servicii de mobilitate, precum platforme de rezervare, partajare și conectivitate, dar și servicii de parcare și reîncărcare. Bosch consideră că astfel de servicii conectate sunt esențiale pentru mobilitatea viitorului bazată pe shuttle. Volumul de piață estimat pentru aceste servicii este, de asemenea, unul ridicat: de la 47 de miliarde de euro în 2017, acesta se estimează că va ajunge la 140 de miliarde de euro până în 2022 (sursa: PwC). Bosch dorește să aibă o cotă din această piață și urmărește o creștere semnificativă cu două cifre în cazul soluțiilor pe care le oferă. Pentru Heyn, nu există nicio îndoială: „În viitor, fiecare autovehicul care circulă pe șosele va utiliza serviciile digitale Bosch. Le vom consolida într-un ecosistem inteligent, perfect conectat.”

 

Unul dintre ultimele obstacole pentru punerea în practică a mobilității de tip shuttle este automatizarea autovehiculelor în mediile urbane complexe. Bosch consideră că parteneriatele reprezintă răspunsul la această problemă: În a doua jumătate a acestui an, orașul San José din Silicon Valley, California, este vizat pentru a deveni oraș-pilot pentru testarea unui serviciu de car-sharing complet automatizat, fără șofer, furnizat de Bosch și Daimler. Cele trei părți au semnat deja o scrisoare de intenție în acest sens. Prin parteneriatul pentru dezvoltare încheiat, Bosch și Daimler doresc să îmbunătățească traficul urban, să sporească siguranța rutieră și să ofere o piatră de temelie importantă pentru traficul viitorului. Obiectivul lor este să dezvolte un sistem de conducere complet automatizat, fără șofer (nivel SAE 4/5), care va intra în producție până la începutul următorului deceniu.

 

IoT acasă: electrocasnicele conectate ușurează viețile proprietarilor în mod semnificativ

Nu doar pe șosele există cerere pentru produse și servicii conectate care ușurează viața utilizatorilor. „Lucrăm la ideea unei locuințe conectate și a unor electrocasnice care gândesc în mod autonom și înțeleg ce doresc utilizatorii,” afirmă Heyn. În cadrul CES, de exemplu, compania prezintă o nouă funcție pentru frigiderele conectate la internet, care pot recunoaște tipuri de alimente și oferi recomandări cu privire la depozitare. Camera interioară recunoaște automat 60 de tipuri de fructe și legume și sugerează locul ideal pentru depozitarea acestora prin intermediul unei aplicații. Prin urmare, alimentele sunt depozitate în cel mai bun mod posibil, rămân proaspete mai mult timp și nu trebuie aruncate atât de des.

 

O altă inovație este proiectorul PAI, care poate proiecta o interfață virtuală pe un blat de bucătărie. Un senzor 3D integrat detectează mișcările mâinilor, permițând operarea ecranului tactil. În acest mod, utilizatorii pot căuta în mod confortabil rețete online și pot efectua apeluri telefonice prin internet în timp ce gătesc și coc. Special conceput pentru bucătării, proiectorul PAI nu trebuie utilizat cu atât de multă grijă precum un smartphone sau o tabletă. Chiar și cu degetele lipicioase, proiectorul poate fi controlat în mod optim. PAI va fi lansat în premieră în China în februarie 2019, iar apoi în Statele Unite ale Americii.

 

Bosch mai prezintă la CES și noua său robot de tuns iarba conectat la internet, Indego S+. Este unul din primii roboți de tuns iarba de pe piață care funcționează prin comandă vocală Amazon Alexa. Este totodată singurul robot de tuns iarba care poate utiliza prognoze meteo de pe internet pentru a decide automat când este cel mai bine să fie tunsă din nou iarba. Bosch utilizează inteligența artificială pentru a îmbunătăți modul în care robotul său de tuns iarba recunoaște obstacole aflate pe peluză prin evaluarea datelor precum fluxul motorului, accelerația, turația motorului și direcția. „Utilizăm AI pentru o îngrijire mai ușoară și mai confortabilă a peluzei. Viziunea noastră este un robot Indego care se adaptează grădinii pentru a tunde iarba perfect de fiecare dată”, declară Heyn.

 

IoT #LikeABosch: Bosch lansează campania digitală IoT

Bosch a lansat în premieră la CES 2019 noua sa campanie de imagine IoT. Punctul principal al campaniei este un videoclip hip-hop în care protagonistul este un priceput utilizator al IoT. Bosch intră într-o nouă dimensiune cu campania sa „Like a Bosch”; abordarea și tonul semnificativ diferite marchează un nou pas pentru compania fondată în 1886. Această acțiune de PR pleacă de la o serie de videoclipuri și meme-uri pe tema „like a boss”, care au ajuns virale pe internet, atrăgând zeci de milioane de click-uri. În aceste videoclipuri apar oameni obișnuiți care realizează cascadorii bizare, execută acțiuni sportive impresionante sau care ies din situații neplăcute cu o precizie tehnică imposibilă. Campania de imagine IoT schimbă câteva litere pentru a da un suflu proaspăt acestui fenomen online. Protagonistul videoclipului Bosch este un tânăr mereu stăpân pe situație datorită soluțiilor conectate oferite de Bosch. Cu smartphone-ul în mână, acesta comandă autovehiculul, mașina de tuns iarba sau aparatul de cafea într-un mod inteligent, modern și încrezător – controlează totul „like a Bosch”.

URMĂRIȚI activitățile Bosch la CES 2019 pe Twitter: #BoschCES

 

Contact pentru jurnalişti:

Miruna Andriesei
Telefon: +40 730 024 478

 

 

Grupul Bosch este prezent pe piaţa din România de aproximativ 25 de ani şi numără peste 6.500  de angajaţi în cinci entităţi. În anul 2017, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 416 milioane de euro pe piaţa din România. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnică liniară, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele diviziilor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie.  În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.

 

Mai multe informaţii pe  www.bosch.ro.

 

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 402.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2017). Compania a generat vânzări de peste 78.1 miliarde de euro în 2017. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, oraşe inteligente, mobilitate conectată şi industrie conectată. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 64.500 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 125 locaţii din lume.

 

Pentru a afla mai multe, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here