The Venture, competiţia globală pentru antreprenoriat cu impact social lansată de Chivas Regal, a desemnat câştigătorul celei de-a doua etape locale în România. SOWAT este business-ul care va merge mai departe în etapa internaţională a competiţiei, unde va participa alături de alte afaceri din toată lumea, în cursa pentru milionul de dolari pus în joc.
SOWAT este o companie care își dorește să rezolve problema accesului la apă potabilă oferind o alternativă la lipsa de sisteme fiabile, robuste și ieftine, pentru comunități mici. Folosind o tehnologie avansată, stația transportabilă SOWAT produce 25-100 metri cubi de apă perfect potabilă în 24 de ore, pornind de la orice sursă de apă dulce, pentru 500 până la 5000 de persoane.
În finala locală a competiţiei The Venture, SOWAT a concurat alături de alte 4 business-uri româneşti cu impact social: MIRA Rehab, Re.Flex, Axosuits și uRAD Monitor. Cei 5 finaliști au trebuit să își demonstreze abilitățile de business în cadrul a 4 probe, coordonate de membrii juriului format din Marius Ghenea, George Buhnici, Cristian China Birta şi Tudor Furir. La sfârşitul probelor, SOWAT a convins juriul că merită să meargă mai departe şi să reprezinte România în finala internaţională Chivas The Venture. SOWAT va primi un premiu de 5.000 euro pentru titlul de câştigător în etapa locală și șansa de a obţine finanțarea necesară îndeplinirii obiectivelor din fondul de 1 milion $ în etapa globală.
,,Sunt foarte bucuros să reprezint România în finala globală Chivas The Venture! Competiția reprezintă o mare oportunitate pentru SOWAT și sperăm ca, prin intermediul The Venture, să putem ajuta cât mai mulți oameni, de pe tot globul. Ne dorim să conturăm un viitor mai bun pentru comunitățile defavorizate, sistemul nostru având un impact social imediat și oferind o soluție la o problemă critică – lipsa apei potabile”, a declarat Khaled Al Mezayen, fondator SOWAT.
Finala Globală
Khaled Al Mezayen, fondator SOWAT, va merge în finala globală a competiţiei The Venture în perioada martie – iulie 2017, alături de alți 29 antreprenori din țări de pe tot globul. Astfel, pentru Khaled urmează experiența unui Accelerator de business în Londra, la Oxford (12-17 martie), şi participarea la pitch-ul final de la Los Angeles (10-14 iulie), locul unde va cunoaște cele mai bune business-uri cu impact social din toată lumea și unde își va prezenta ideea în fața unor experți internaționali în domeniul afacerilor.
Premiile The Venture
Pe lângă premiul desemnat de juriu câștigătorului, Chivas a pus în joc și un premiu de popularitate în valoare de 3000 €, acordat în urma voturilor primite de către cei 5 finaliști din partea publicului. uRAD Monitor este business-ul finalist care a primit cele mai multe voturi pe pagina www.theventurevote.ro. uRAD Monitor propune un produs inovativ, ce măsoară poluarea printr-o tehnologie dezvoltată de la zero, atât la nivel de software, cât și hardware. URAD oferă dispozitive de monitorizare potrivite instalării în gospodării, spații de producție sau birouri, dar propune și o infrastructură la nivel național.
„Antreprenoriatul cu impact social determină societatea să regândească imposibilul şi ne inspiră să luptăm pentru a crea o lume mai bună. Toţi cei 5 finalişti din etapa locală The Venture ne-au arătat cum, prin afaceri, o problemă poate fi gestionată ca pe o şansă de a face bine. Ei sunt dovada faptului a cât de important este ca iniţiative precum The Venture să existe, să inspire oameni extraordinari şi să contribuie la promovarea afacerilor drept o forţă a binelui.”, povestește Tudor Furir, Director General Pernod Ricard România și membru al juriului Chivas The Venture, etapa locală.
Participarea României în competiția Chivas The Venture oferă un credit important antreprenoriatului românesc cu impact social, încurajându-se tot mai mult printre tinerii antreprenori orientarea către societate și către sprijinirea comunității.
***
Despre Chivas The Venture
Aflată la a doua ediție în România, competiția Chivas The Venture este o oportunitate pentru business-urile cu impact social de a se dezvolta, de a primi sprijin financiar și, nu în ultimul rând, de a obține un lucru visat de mulți: recunoaștere internațională. SafeDrive, aplicația mobilă care diminuează numărul accidentelor rutiere cauzate de utilizarea telefonului la volan, a câștigat prima etapa locală și a reprezentat România în finala globală a competiției. SafeDrive a ajuns până în sferturile de finală The Venture și a ocupat locul 14 din 27, alături de antreprenori sociali din toată lumea.
Despre Chivas Regal
Chivas Regal este un brand global de whisky și principalul scotch whisky al producătorului Chivas Brothers, fiind prezent în peste 150 de țări din Europa, Asia și America. Gama Chivas se remarcă prin stil, consistență și exclusivitate și cuprinde băuturile Chivas Regal 12, 18 și 25 Year Old.
Despre Pernod Ricard
Pernod Ricard este co-liderul mondial al vinurilor şi băuturilor spirtoase, creat în 1975 de fuziunea dintre Ricard şi Pernod, Grupul deţine în prezent unul dintre cele mai prestigioase portofolii de branduri din domeniu precum Ballantine’s, ABSOLUT Vodka, Chivas Regal, Jameson, The Glenlivet, Martell, Havana Club, Beefeater, Mumm, Perrier-Jouët si Jacob’s Creek. Pernod Ricard are 18.000 de angajati, se dedică unei politici de dezvoltare sustenabilă şi încurajează consumul responsabil. Strategia Pernod Ricard se bazează pe 3 valori cheie care îi ghidează expansiunea: spiritul antreprenorial, încrederea reciprocă şi un simţ etic dezvoltat.