Afacerile si cota de piata a companiei Albalact se mentin pe crestere, in contextul in care compania a continuat sa faca investitii importante si a lansat campanii noi pentru doua dintre brand-urile sale, in prima jumatate a anului 2011. Pentru primul semestru al acestui an, Albalact raporteaza o cifra de afaceri de 165.869.656 lei, cu 32,6% mai mare decat cifra de afaceri inregistrata in aceeasi perioada a anului 2010 – 125.070.971 lei.
Si veniturile totale ale companiei, inregistrate in prima jumatate a acestui an, sunt cu 46,4% mai mari fata de veniturile totale raportate in aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile au crescut de la 131.960.540 lei in semestrul I 2010, la 193.196.980 lei in 2011. Profitul companiei a inregistrat o usoara scadere, de 6%, in contextul unor eforturi de piata determinate de diminuarea puterii de cumparare a consumatorului. Albalact a raportat un profit de 2.263.859 lei in prima jumatate a anului 2011.
“Nu putem spune ca piata a cunoscut o imbunatatire importanta in ceea ce priveste consumul si puterea de cumparare, criza se mentine, dar compania noastra si-a urmat planurile pentru cresterea business-ului. in cursul acestui an vom finaliza investitii importante la fabrica din Oiejdea pentru extinderea capacitatii de productie si vizam acelasi lucru la fabrica Raraul din Campulung Moldovenesc. Lucram in continuare si la dezvoltarea portofoliului de produse. Daca puterea de cumparare continua sa scada, ne vom gandi sa ajustam cresterea, ca sa mentinem profitabilitatea”, declara Raul Ciurtin, presedintele si directorul general al Albalact.
Albalact tocmai a lansat noua platforma de comunicare digitala pentru brand-ul Fulga, care marcheaza una dintre cele mai importante campanii ale brand-ului din ultimii ani. Noua platforma o aduce pe Fulga mai aproape de prietenii ei copiii in spatiul virtual, cu un site nou si un joc online captivant – Fulga, Aventura Spatiala.
O colectie de douasprezece insigne, care reprezinta cate un personaj din joc dar si un cod unic, le aduce copiilor puncte valoroase si accesul la nivelele superioare in jocul www.lumeafulga.ro. Insignele se afla in sase tipuri de pachete speciale formate din cate doua cutii Fulga lapte cu arome de 250 ml (ciocolapte, mierlapte, vanilapte, lapte semidegresat 1.5% grasime, lapte cu suc de portocale si lapte cu suc de zmeura si morcov).
Compania Albalact a lansat vara aceasta si o noua promotie nationala cu premii, pentru sustinerea brand-ului Zuzu – “ZUZU da START la premii SMART”. Este cea de-a doua mare promotie nationala de la relansarea brand-ului Zuzu cu o noua identitate vizuala, care a avut loc in toamna anului trecut. Campania se desfasoara in perioada 18 iulie – 11 septembrie 2011 si ofera consumatorilor premii spectaculoase, de la smartphone, la televizoare LED 3D si marele premiu – o masina Ford Focus inteligenta. Odata cu aceasta campanie, Albalact a lansat si un site nou pentru Zuzu, proiectat dupa un concept interactiv inedit in mediul online romanesc.
Albalact a ajuns astazi al treilea producator de lactate din Romania, avand o traditie de 38 de ani pe piata romaneasca a lactatelor. Albalact si-a castigat renumele de lider pe piata lactatelor cu brandurile sale Zuzu si Fulga, cu respectarea standardelor europene de calitate, o politica de preturi competitiva, ambalaj modern si inovatie. Zuzu ocupa primul loc pe piata laptelui pasteurizat cu 30% cota de piata in volum (MEMRB retail audit, Dec 2010), iar Fulga este numarul 2 pe piata laptelui UHT cu 17% cota de piata in volum (MEMRB retail audit, Dec 2010). Potrivit acelorasi analize MEMRB, Albalact este lider de piata si pe segmentul untului de masa, cu brandul omonim De Albalact. Cu smantana Albalact, compania ocupa locul doi pe acest segment. Astazi, Albalact produce peste 60 de sortimente de lactate sub marcile Fulga, Zuzu, De Albalact si Raraul.
***
Compania Albalact – Alba Iulia este unul dintre primii cinci producatori de lapte si produse lactate din Romania. infiintata in anul 1971 si transformata in societate comerciala pe actiuni in 1990, Albalact a fost privatizata in 1999. Compania Albalact are peste 500 de angajati si peste 6000 de actionari si este listata la categoria a II-a a Bursei de Valori Bucuresti. Din 2009, Albalact detine 95,67% din pachetul de actiuni al societatii Raraul Campulung Moldovenesc. in prezent, Albalact comercializeaza produse proaspete pasteurizate si UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, De Albalact si Raraul.
Raluca Balota – Director Comunicare Albalact