Cifra de afaceri neta in valoare de 1.120 milioane RON, in scadere cu 5% comparativ cu 2012. Rezultate pozitive pentru marcile Bucegi si Neumarkt, care au inregistrat cresteri in cota de piata in volum si valoare.
Portofoliul HEINEKEN Romania s-a dezvoltat in continuare: compania a lansat berea Bucegi la doza si Ciuc Radler Fara Alcool. Compania si-a mentinut pozitia de lider pe piata, crescandu-si usor cota de piata in valoare.
Onno Rombouts (foto), Managing Director HEINEKEN Romania: “2013 a fost un an dificil, in care vremea nefavorabila, nivelul scazut de incredere al consumatorilor si majorarea accizei au dus la o scadere a pietei de bere in Romania. in ciuda acestor conditii economice dificile, ne-am mentinut pozitia de lideri pe piata cu ajutorul portofoliului puternic, a investitiilor in marci si a inovatiilor. Cota noastra de piata in valoare a crescut, dovedind faptul ca strategia noastra pe termen lung continua sa dea rezultate bune.”
Progrese in cadrul Agendei de Sustenabilitate “Brewing a Better Future”:
HEINEKEN isi concentreaza actiunile din Agenda de Sustenabilitate in patru arii cheie, prin care poate influenta amprenta companiei asupra mediului: reducerea emisiilor de CO2, protejarea surselor de apa, achizitia de materii prime si promovarea consumului responsabil. Pentru fiecare dintre acestea si-a stabilit tinte ambitioase.
In 2013, HEINEKEN Romania a inregistrat progrese in toate ariile Agendei “Brewing a Better Future”. Compania a scazut consumul specific de energie termica, consumul specific de apa si si-a eficientizat rutele de distributie, reducand numarul de kilometri/hectolitru cu aproximativ 12%. Mai mult, HEINEKEN Romania a inceput un parteneriat de 2 ani cu Green WEEE International pentru reciclarea deseurilor electronice. Totodata, a continuat dezvoltarea parteneriatului cu ALIAT, prin programul Alcohelp, pentru promovarea consumului responsabil si reducerea efectelor negative ale consumului abuziv de alcool. Alaturi de Asociatia CSR Nest, compania a continuat sa sprijine comunitatile locale prin programul HEINEKEN Pentru Comunitati.
Planuri pentru 2014: “In 2014 ne asteptam, in continuare, la conditii dificile si ne vom ghida dupa aceeasi strategie performanta pentru a sustine cresterea sustenabila a companiei”, spune Onno Rombouts.