Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor al Municipiului Bucuresti a inregistrat 289 de reclamatii referitoare la site-urile on-line care opereaza vanzari si prestari servicii, in perioada decembrie 2012 / ianuarie 2013. Printre principalele nemultumiri ale consumatorilor au fost neonorarea comenzilor sau livrarea de produse care nu au caracteristicile anuntate pe site.
Comisarul superior stefania Giurescu – de la Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor, Bucuresti – ofera cateva recomandari celor care cumpara din magazinele virtuale:
“Potentialii cumparatori din magazinele virtuale ar trebui sa verifice daca pot fi de acord cu termenii si conditiile afisate de catre comericanti pe site-urile respective. Pentru ca, de multe ori, clientul da “accept” fara sa le citeasca bine si apoi constata ca nu este de acord cu ceea ce a semnat.
Pe de alta parte, clientii ar trebui sa cunoasca, in primul rand, drepturile pe care le au, conform OG 130/2.000 (care spune, printre altele, ca produsele ce nu corespund cerintelor pot fi returnate, fara explicatii, in termen de 10 zile de la primirea acestora – n.red.).
De asemenea, inainte de a se decide sa cumpere produse dintr-un magazin virtual, cumparatorii trebuie sa verifice datele de identificare ale comerciantului si ar trebui evitat orice site care nu are la vedere aceste date”. (Daniel Negut)