Volumul vanzarilor Coca-Cola in Romania a scazut cu 6% anul trecut, de la 148,5 milioane de navete in 2013 la 139,2 milioane de navete, pe fondul unei competitivitati crescute pe piata si a evolutiei negative a vanzarilor de bauturi carbogazoase sub brandul Coca-Cola, a anuntat miercuri compania.
Unitatea de masura luata in considerare de Coca-Cola, naveta, reprezinta 5,678 de litri sau 24 de doze de bautura racoritoare, anunta Mediafax.
„Evolutia vanzarilor in Romania, ca volum, s-a mentinut pe trend negativ si a inregistrat un declin de peste 5% in trimestrul al patrulea. in consecinta, la nivelul intregului an, volumele vandute au scazut cu circa 5%”, se arata intr-un raport al grupului Coca-Cola HBC.
Acesta este al doilea an consecutiv in care vanzarile Coca-Cola HBC scad in Romania, dupa ce, in 2013, volumele vandute au coborat cu 9%.
„Intr-un mediu foarte competitiv, volumul de bauturi carbogazoase vandute in 2014 a scazut cu 7%, intrucat avansul Sprite si Coca-Cola Zero nu a compensat in totalitate evolutia negativa a brandului Coca-Cola. Vanzarile de sucuri naturale au crescut, datorita avansului Cappy Pulpy”, se arata in raport.
La nivel global, grupul volumul vanzarilor Coca-Cola HBC au scazut cu 2,8% anul trecut, la 2 miliarde de navete de la 2,06 miliarde de navete in 2013.
Veniturile net din vanzari s-au redus cu 5,3% in 2014, la 6,51 miliarde de euro de la 6,84 miliarde de euro in anul precedent. Excluand impactul cursului valutar, venitul pe naveta a crescut cu 2,5%, potrivit datelor companiei.
Profitul dupa taxe, atribuibil actionarilor, a crescut de la 221,2 milioane de euro in 2013 la 294,8 milioane de euro anul trecut.
Coca-Cola HBC este al doilea mare imbuteliator al grupului american Coca-Cola dupa volumul vanzarilor. Compania are afaceri in 28 de tari din Europa, Asia si Africa.
In Romania, Coca-Cola HBC detine trei fabrici, la Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei, precum si o retea de 14 centre de distributie.