București, 4 decembrie 2020
Mastercard, în parteneriat cu Raiffeisen Bank, lansează serviciul cashback (eliberare de numerar la comerciant) în benzinăriile Rompetrol, prin POS-urile băncii. Inițiativa reprezintă o continuare a demersurilor Mastercard de promovare a plăților electronice, fără a limita accesul la numerar.
Cu ajutorul acestui serviciu, consumatorii care achiziționează carburant, bunuri sau servicii în stațiile Rompetrol, prin intermediul unui card Mastercard emis în România sau a portofelelor digitale care au înrolat un card Mastercard emis în România, la terminalul POS Raiffeisen Bank, pot solicita retragerea de numerar, în limita a 200 de lei. Astfel, deținătorii de carduri Mastercard vor beneficia de siguranța, simplitatea și rapiditatea plăților electronice, precum și de acces la numerar la orice oră, fără drumuri adiționale la bancomat și beneficiind de comision 0 la retragere.
„Majoritatea românilor folosesc cardurile și instrumentele de plată Mastercard pentru a plăti online sau în locațiile fizice. Cu toate acestea, uneori este nevoie să retragem numerar pentru anumite tranzacții, cu precădere pentru cele care au loc în mediul rural, acolo unde o bună parte dintre comercianți nu acceptă plata cu cardul, dar și pentru alte tranzacții, situație în care este necesar un drum în plus până la bancomat. Din păcate însă, în satele și comunele din România, rețeaua de bancomate este mai puțin dezvoltată, așadar, în astfel de cazuri, retragerea de numerar se poate dovedi a fi o operațiune destul de dificilă. Mastercard a salutat promulgarea legii cashback, în special a variantei inițiale, cu pragul de 10.000 euro cifră de afaceri pentru comercianți, și ne bucurăm că, odată cu lansarea acestui serviciu, aducem în atenția consumatorilor beneficiile plăților digitale, în timp ce contribuim la extinderea rețelei de ATM-uri la nivel național”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România și Croația.
„În prezent, comercianții au nevoie de servicii integrate, care să acopere atât o gamă variată de modalități de plată, cât și modalități de a oferi valoare adăugată clienților. Prin serviciul cashback (eliberare de numerar de la comerciant), lansat împreună cu Rompetrol, un client poate solicita în avans numerar în limita a 200 de lei, atunci când face cumpărături în benzinăriile Rompetrol și plătește prin card, la POS Raiffeisen Bank. Raiffeisen Bank și Rompetrol nu percep niciun comision pentru operațiunile de eliberare de numerar realizate în stațiile Rompetrol. Se poate solicita cashback doar atunci când se face plata prin card pentru achiziția de carburant sau a unui bun sau serviciu oferit în magazinul și restaurantul Hei. Încurajăm clienții să utilizeze mijloace electronice de plată, însă sunt situații când este necesar să dispui de mici sume în numerar. De aceea, serviciul CashBack prin POS Raiffeisen este la îndemâna oricui, simplu și rapid. În plus, pentru numerarul solicitat beneficiezi de comision 0”, a declarat Vladimir Kalinov, Vicepreședinte Retail, Raiffeisen Bank.
„Căutăm în permanență să dezvoltăm și să implementăm soluții inovatoare, care să le ofere clienților un beneficiu imediat și să contribuie la îmbunătățirea experienței acestora în stațiile noastre. Astfel, prin implementarea serviciului cashback, le oferim clienților posibilitatea de a folosi terminalele de plată și pentru retragerea de numerar de pe cardurile bancare, o dată cu achiziția de bunuri și/sau servicii din stații. Noua facilitate le permite acestora să economisească timp și carburant, iar serviciul este disponibil la orice oră, fără a fi perceput niciun cost/comision“, a declarat Zhanibek Nugertayev, Director General al Rompetrol Downstream.
Rompetrol este primul jucător din domeniul oil & gas și una dintre primele companii non-bancare din România care lansează la nivel național serviciul de retragere numerar, prin toate cele 163 de stații.
###
Despre Mastercard
Mastercard, https://www.mastercard.ro, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim. Coeficientul nostru de decență (DQ) este pilonul de bază al culturii care ne reprezintă și pe care se sprijină tot ceea ce facem în companie și în afara ei. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.
Despre Raiffeisen Bank
Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piața bancară din România și peste 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Numărul clienților digitali – cei care utilizează aplicațiile de digital banking, Raiffeisen Online și Smart Mobile – a depășit 700.000 la mijlocul anului 2020. Raiffeisen Bank deține cel mai mare portofoliu de carduri de credit active din România – 530.000, iar numărul de carduri de debit active a trecut de 2 milioane. Banca are aproximativ 5000 de angajați, 335 de agenții în toată țara, 770 de ATM-uri, 373 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de 23.000 de POS-uri.
Despre Rompetrol
Rompetrol Downstream este divizia de retail a Grupului KMG International în România. Pe plan local, aceasta operează un numar total de 1.048 puncte de comercializare carburanți (staţii proprii, staţii partener, staţii mobile – expres și baze interne de 9 şi 20 metri cubi), circa 210 de stații GPL și 8.000 de puncte de distribuție butelii. Pentru susținerea activităților de distribuție produse petroliere, compania deține și 6 depozite amplasate strategic în Arad, Craiova, Mogoșoaia, Șimleul Silvaniei, Vatra Dornei și Zărnești, dar și 3 stații de îmbuteliere gaz petrolier lichefiat în Năvodari, Arad și Bacău, și un depozit GPL în Pantelimon.
Pe fondul influenței COVID-19 și a măsurilor restrictive din perioada stării de urgenţă, vânzările totale de carburanţi în primele nouă luni ale acestui an s-au ridicat la 1,45 milioane tone, în uşoară scădere faţă de perioada similară din 2019.
Deținut integral de compania națională de petrol și gaze din Kazahstan – KazMunayGas, Grupul KMG International deține și desfășoară operațiuni majore în domeniile rafinare, petrochimie, retail și trading pe 11 piețe de bază. În România, Grupul controlează si rafinăria Petromidia Năvodari – cea mai mare unitate de profil și una dintre cele mai moderne din regiunea Mării Negre, rafinăria Vega Ploieşti – cea mai longevivă unitate în funcțiune (din 1905) și singurul producător intern de bitum și hexan, precum și unicul producător de polimeri.
La nivel regional, acesta operează rețele de distribuție carburanți si în Georgia, Bulgaria și Republica Moldova. KMG International a continuat și în acest an să-și consolideze și dezvolte activitățile de retail în regiunea Mării Negre, prin deschiderea de noi stații și extinderea gamei de produse și servicii oferite.
Toate benzinăriile Grupului din regiunea Mării Negre au fost în această perioadă deschise și au funcționat în acord cu recomandările și deciziile adoptate de autoritățile locale și centrale. În același timp, acestea s-au implicat în susținerea luptei autorităților împotriva noului virus, prin donații de carburanți, materiale sanitare și echipamente medicale.
###