Cum poate conectivitatea să facă traficul urban mai sigur și mai eficient

0
1871

Proiectul de cercetare LUKAS și rezultatele sale

 

  • Bosch prezintă rezultatele proiectului LUKAS împreună cu Mercedes-Benz, Nokia, IT-Designers, InMach, Universitatea Ulm și Universitatea din Duisburg-Essen.
  • Datorită planificării comportamentale prin cooperare, conducerea automatizată în trafic mixt este mai sigură și mai eficientă.
  • Serverele Edge și senzorii de pe stâlpii de iluminare stradală ajută la un comportament cooperant în traficul urban.

 

 

Stuttgart, Germania – Transformarea digitală, dezvoltarea urbanizării și a automatizării, precum și nevoia de eficiență energetică mai mare și acțiuni împotriva schimbărilor climatice reprezintă provocări grele cu care se confruntă în prezent sectorul mobilității. În cadrul proiectului de cercetare LUKAS desfășurat timp de trei ani, Bosch, InMach, IT-Designers, Mercedes-Benz, Nokia, Universitatea Ulm și Universitatea din Duisburg-Essen cercetează modul de îmbunătățire a eficienței și siguranței traficului în viitoarele scenarii de trafic mixt în mediu de trafic urban. LUKAS reprezintă prescurtarea denumirii germane „Lokales Umfeldmodell für das kooperative, automatisierte Fahren in komplexen Verkehrssituationen” (model de mediu local pentru conducerea automatizată în cooperare în situații de trafic complexe). În acest sens, joacă un rol cheie comunicarea fiabilă între participanții la traficul automatizat și neautomatizat, precum și în cadrul infrastructurii. Proiectul a fost finanțat de Ministerul federal german al economiei și acțiunii climatice (BMWK) cu 5,2 milioane de euro, ca parte a programului său de tehnologii noi pentru autovehicule și sisteme.

 

Utilizarea datelor din mediul local pentru mai multă siguranță și eficiență

Pentru a spori eficiența și siguranța traficului în viitoarele scenarii de trafic mixt din mediile de trafic urban, proiectul de cercetare LUKAS utilizează toate informațiile disponibile în mediul local. Acestea includ, de exemplu, informații de la senzorii de infrastructură, autoturismele și autovehiculele comerciale conectate și dispozitivele mobile, cum ar fi smartphone-urile utilizate de pietoni sau bicicliști. Acest concept oferă date anonimizate de la participanții la trafic și obiectele staționare, inclusiv valori precum poziția, mărimea și, eventual, viteza de deplasare și direcția de mișcare. Informațiile preprocesate de la senzori sunt transmise către un server edge, care este conectat direct la rețeaua 5G din apropierea intersecției și oferă transmisie de date cu timpi de întârziere minimi.

 

Un algoritm de fuziune la nivelul serverului edge poate să creeze un model cuprinzător al împrejurimilor locale și să îl folosească ca bază pentru a planifica manevrele pentru participanții la traficul conectat. Informațiile despre obiect din cadrul modelului de mediu al serverului sunt transmise utilizatorilor drumului. Acest lucru le extinde privirea de ansamblu, incluzând zone pe care nu le pot detecta singuri. „Serverul edge folosește, printre altele, metode de inteligență artificială (IA) pentru a calcula manevre în cooperare optimizate și trimite apoi instrucțiuni participanților conectați. Această abordare face posibilă creșterea eficienței energetice globale a scenariilor de trafic și a siguranței participanților la trafic, în special a celor care sunt vulnerabili”, explică dr. Rüdiger Walter Henn, managerul proiectului LUKAS în cadrul Bosch, liderul consorțiului.

 

Instalație pilot LUKAS în Ulm-Lehr

Pentru a efectua testele, care au avut loc într-o zonă publică din suburbia Ulm-Lehr, consorțiul a folosit o instalație pilot susținută de orașul Ulm și operată de Universitatea Ulm. Zona selectată include o intersecție cu o stradă cu prioritate care se oprește și o stradă laterală. Clădirile din zona respectivă ascund semnul de drum cu prioritate, ceea ce face ca această situație stradală să fie deosebit de interesantă pentru scenariile reale de trafic. „Această instalație ne oferă oportunități excelente de a folosi situațiile reale de trafic pentru a testa abordările pe care le-am cercetat și dezvoltat, astfel încât să putem trage foarte repede concluzii cu privire la caracterul lor adecvat pentru utilizare în practică”, explică dr. Michael Buchholz, care conduce grupurile de cercetare Mobilitate electrică și Conducere conectată/infrastructură conectată de la Institutul de măsură, control și microtehnologie al Universității din Ulm și este responsabil pentru instalația pilot.

 

Stâlpii de iluminat din vecinătatea intersecției sunt echipați cu senzori video, lidar și radar pentru a detecta și clasifica fluxul de trafic. Informațiile despre obiecte sunt trimise către serverul edge printr-o rețea 5G de la partenerul Nokia. Din motive de protecție a datelor, persoanele și autovehiculele nu pot fi identificate. Serverul edge găzduiește modelul de mediu global, mai multe variante evaluate de planificare a manevrelor în cooperare și un modul de avertizare pentru pietoni și bicicliști.

 

Conectivitatea face călătoriile mai sigure și mai eficiente

Pentru a descrie cazuri de utilizare în cooperare în trafic mixt, Bosch, Mercedes-Benz și Universitatea Ulm introduc automobile conectate, parțial automatizate. InMach asigură un prototip conectat al unei măturători stradale. Aplicațiile speciale pentru smartphone de la IT-Designers GmbH și Nokia fac posibilă conectarea la serverul edge a pietonilor și bicicliștilor. IT-Designers colectează date folosind o dronă video pentru a ajuta la simularea scenariilor de trafic, în timp ce Universitatea din Duisburg-Essen sprijină proiectul cu simulări ale fluxului de trafic.

 

Toate cazurile de utilizare testate au verificat avantajele abordării LUKAS în ceea ce privește mărirea eficienței și siguranței traficului. Rezultatele simulării din algoritmii de planificare bazați pe inteligență artificială îi determină pe cercetători să se aștepte la o creștere semnificativă a fluxului de trafic.

Studiile partenerului Mercedes-Benz arată o reducere semnificativă a consumului de carburant și o scădere a timpului necesar pentru a trece prin intersecție în comparație cu conducerea convențională. Prin întârzierea traficului din sens opus, pentru a permite un comportament cooperant, participanții care trec pe lângă autovehicule staționare și participanții vulnerabili la trafic care traversează drumul sunt protejați în zonele obscure. Datorită noii tehnologii și planificării de scenarii în cooperare, participanții la trafic recunosc din timp ce strategie de conducere le va permite să se comporte în siguranță și eficient.

 

Datorită rezultatelor proiectului LUKAS, partenerii consorțiului au obținut informații și au dobândit experiență cu privire la conducerea conectată, în cooperare, pentru a o încorpora în dezvoltarea de noi produse. Abordarea dezvoltată de LUKAS poate ajuta la sporirea siguranței și eficienței conducerii automatizate în traficul mixt urban pentru toți participanții la trafic.

 

Persoană de contact pentru jurnaliști:

Miruna Andriesei
Nr. de telefon: +40 730 024 478

 

Grupul Bosch este prezent de 29 de ani în România și are aproximativ 9.830 de angajați în șase entități. În 2022, Bosch a generat vânzări consolidate în valoare de 512 milioane de euro pe piața din România. Valoarea totală netă a vânzărilor, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către afiliați, a ajuns la 2,1 miliarde de euro. Pe lângă centrele sale de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și fabricile din domeniul Soluțiilor de mobilitate din Cluj și Blaj, Bosch mai operează o unitate de producție din domeniul Tehnologiei industriale, tot la Blaj, precum și un centru pentru soluții de externalizare a proceselor de afaceri, la Timișoara. În București, Bosch administrează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor de activitate Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, tot în capitala României se află și o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața aparatelor electrocasnice.

 

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro.

 

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 421.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2022). Compania a generat vânzări de 88,2 miliarde de euro în 2022. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcţii şi energie. În calitate de lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industry 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile, sigure și incitante. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care fie conțin inteligență artificială (IA), fie au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul acesteia. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 470 de filiale și companii regionale din peste 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Cu cele peste 400 de locații din întreaga lume, Grupul Bosch a atins neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 136 locaţii din lume, Bosch are aproape 85.5000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, precum și aproximativ 44.000 de ingineri software.

 

Informații suplimentare sunt disponibile online la  www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here