Un profit EBIT la nivel de grup de 2.104 milioane de euro in al doilea trimestru (Q2 2009: minus 1.005 milioane de euro)
Profit net de 1.312 milioane de euro (Q2 2009: pierdere neta de 1.062 milioane de euro)
Venituri cu mult peste nivelul celor de anul trecut – 25,1 miliarde de euro (Q2 2009: 19,6 miliarde de euro)
Crestere notabila de cash flow pana la 2,5 miliarde de euro
Mercedes-Benz Cars estimeaza un profit EBIT de 4 miliarde de euro pentru 2010
Daimler Trucks anticipeaza un profit EBIT de aproximativ 1 miliard de euro in 2010
Stuttgart – Pieţele auto aflate in proces de restabilizare, cresterea puternica pe majoritatea pieţelor de automobile si autovehicule comerciale, portofoliul impresionant de produse si procesele de sporire a eficienţei au avut un efect pozitiv asupra companiei Daimler AG (cu abrevierea DAI in cadrul Bursei de Valori) in al doilea trimestru din 2010. Dupa cum a fost deja anunţat pe 16 iulie, profitul EBIT al grupului a crescut pana la 2.104 milioane de euro (Q2 2009: minus 1.005 milioane de euro).
“Strategia noastra a avut rezultate: vanzarile si veniturile pentru toate diviziile au cunoscut o dezvoltare foarte dinamica. Dupa un prim trimestru foarte profitabil, am reusit sa atingem rezultate excelente si in cel de-al doilea trimestru,” a declarat Dr. Dieter Zetsche, Chairman of the Board of Management of Daimler AG si Head of Mercedes-Benz Cars. Mercedes-Benz Cars si Daimler Trucks, in special, au aratat progrese semnificative ale profitului operaţional.
Dr. Zetsche ramane increzator pentru restul anului: “Anticipam o crestere semnificativa a veniturilor in 2010 si ţintim catre un profit EBIT al actualei afaceri de 6 miliarde de euro.
Dezvoltarea pozitiva a profitului EBIT in cel de-al doilea trimestru a condus la o imbunataţire considerabila a profitului net de pana la 1.312 milioane de euro (Q 2009: pierderi nete de 1.62 milioane de euro). Veniturile per acţiune au crescut pana la 1,18 euro (Q2 2009: pierderi per acţiune de 0,09 euro).
Vanzarile au crescut cu 27% in trimestrul doi
in al doilea trimestru al anului 2010, Daimler a vandut 496.500 de autoturisme si autovehicule comerciale, depasind volumul din anul precedent cu 27 de procente.
Veniturile Daimler Group pentru cel de-al doilea trimestru au crescut semnificativ de la 19,6 miliarde de euro in 2009 la 25,1 miliarde de euro anul acesta (+28%); ajustate cu efectele cursului de schimb, veniturile au crescut cu 21%.
Cash flow-ul din operaţiunile industriale a avut o valoare pozitiva si a crescut substanţial cu 1,1 miliarde de euro, pana la 2,5 miliarde de euro.
La sfarsitul celui de-al doilea trimestru din 2010, la Daimler erau angajate 257.658 de persoane in intreaga lume (30 iunie 2009: 257.427). Din aceast total, 163.507 erau angajaţi in Germania (30 iunie 2010: 162.818). Datorita situaţiei actuale a comenzilor si revitalizarii cererii din intreaga lume, pana la 30 iunie 2010 s-a renunţat la programul de munca redus , cu doar cateva mici excepţii.
Informaţii despre divizii in trimestrul doi
Divizia Mercedes-Benz Cars a inregistrat vanzari mai mari cu 19%, pana la 342.500 de autovehicule. Pentru marca Mercedes-Benz, acesta a fost cel mai profitabil trimestru de pana acum; vanzarile diviziei au crescut cu 24%, pana la 314.400 de autovehicule. Din motive de evoluţie, vanzarile modelului smart fortwo au scazut cu 27.100 de unitaţi (Q2 2009: 33,500). Veniturile Mercedes-Benz Cars au crescut cu 33%, pana la 14,0 miliarde de euro. Profitul EBIT a crescut cu 1,7 miliarde de euro, pana la 1,376 de milioane de euro. Redresarea vanzarilor a fost de 9,8% (Q2 2009: minus 3.2%).
Tendinţa de crestere s-a datorat in principal livrarilor sporite de autovehiculelor, in special in China, precum si mixului mai bun de produse. imbunataţirea substanţiala a profitabilitaţii se datoreaza si preţurilor si eficienţei optimizate, dar si ratei pozitive de schimb valutar.
Daimler Trucks a cunoscut o crestere a vanzarilor de 55%, pana la 83.800 de autovehicule. Toate pieţele de distribuţie ale acestei divizii au contribuit la aceasta dezvoltare, in special Indonezia (+130%), Statele Unite (+44%), Brazilia (+50%) si Europa (+39%). Veniturile de 5.9 miliarde de euro au atins un nivel superior celui din anul precedent (Q2 2009: 4,3 miliarde de euro). Divizia a inregistrat progrese si in ceea ce priveste performanţa operaţionala, cu un profit EBIT de 300 de milioane de euro (Q2 2009: minus 508 de millioane de euro) si o imbunataţire a vanzarilor cu 5.1% (Q2 2009: minus 12.0%).
Factorul decisiv al tendinţei de redresare a fost dezvoltarea in planul vanzarilor. Au existat si alte efecte pozitive ale masurilor pentru diminuarea costurilor, in special din repoziţionarea subsidiarelor Daimler Truck America de Nord si Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation. Programele in curs de implementare au redus profitul EBIT in al doilea trimestru cu 14 milioane de euro (Q2 2009: 217 milioane de euro).
Vanzarile Mercedes-Benz Vans au crescut cu 42%, pana la 59.400 de autovehicule. Venitul din trimestrul doi de 2,0 miliarde de euro a depasit valoarea din anul precedent (Q2 2009: 1,5 miliarde de euro). Profitul EBIT a crescut cu 127 de milioane de euro (Q2 2009: minus 10 milioane de euro) si redresarea vanzarilor cu 6,4% (Q2 2009: minus 0,7%). Castigurile majorate ale diviziei s-au datorat, in special, cresterii vanzarilor, in comparaţie cu valorile inregistrate in cel de-al doilea trimestru al anului precedent. Efectele negative ale schimbarii cursului de schimb valutar au fost amortizate de castigurile rezultate din eficienţa consolidata.
Daimler Buses a vandut un total de 10.800 de autobuze si sasiuri in intreaga lume (Q2 2009: 8.300). Veniturile de 1,2 miliarde de euro au fost mai mari decat in anul precedent (1,1 miliarde de euro). Profitul EBIT a crescut pana la 79 de milioane de euro, comparativ cu 49 de milioane de euro in al doilea trimestru al anului precedent. Vanzarile au atins 6,6% (Q2 2009: 4.4%). Factorii principali din spatele acestui progres au fost efectul pozitiv al ratei de schimb valutar si veniturile crescute din vanzarile de sasiuri din America Latina.
Valoarea contractelor la nivel global ale Daimler Finanacial Services a crescut pana la 63.8 miliarde de euro la sfarsitul trimestrului doi, cu 9 procente mai mare, comparativ cu sfarsitul lui 2009. Ajustat cu efectele cursului de schimb, portofoliul diviziei a ramas constant. Noile afaceri au adus 7,9 miliarde de euro (Q2 2009: 6,5 miliarde de euro). Profitul EBIT a fost imbunataţit substanţial, pana la valoarea de 171 milioane de euro (Q2 2009: 79 de milioane de euro).
Cresterea castigurilor a fost cauzata, in principal, de expunerea diminuata la riscuri si marjele mai mari ale dobanzii. in plus, castigurile au fost realizate in conexiune cu vanzarea de articole non-auto (26 de milioane de euro). Cheltuielile de 78 de milioane de euro au fost investite in demersul de repoziţionare a business-ului in Germania.
Reconcilierea dintre valoarea profitului EBIT la nivelul diviziilor si profitul EBIT al Grupului reflecta, in ansamblu, proporţionalitatea Daimler in metoda punerii in echivalenţa a investiţiilor in EADS, precum si castigurilor sau pierderilor ulterioare la nivel de corporaţie.
Itemii specifici care au afectat profitul EBIT al Daimler in al doilea trimestru din 2010 sunt ilustraţi in tabelul de la pagina 9.
Privire de ansamblu
in funcţie de estimarile diviziilor, Daimler se asteapta ca vanzarile totale sa creasca semnificativ in 2010 (2009: 1,6 milioane de autovehicule).
Daimler Group preconizeaza ca va atine o crestere considerabila a venitului in 2010 (Q2: 78,9 miliarde de euro).
Avand in vedere dezvoltarea favorabila a business-ului tuturor diviziilor si suportul oferit de cursul valutar favorabil, Daimler Group isi revizuieste in mod pozitiv previziunile cu privire la castigurile totale. Pentru 2010, Daimler anticipeaza un profitul EBIT de 6 miliarde de euro.
Aceste previziuni se bazeaza pe continuarea unei direcţii economice stabile si pe succcesul produselor. Cele mai mari riscuri ar putea exista in volatilitatea pieţelor financiare, precum si intr-un declin al mediului macroeconomic.
Noile asteptari pentru profitul EBIT al business-ului actual din 2010 sunt:
Mercedes-Benz Cars se asteapta la un profit EBIT de 4 miliarde de euro
Daimler Trucks anticipeaza un profit EBIT de aproximativ 1 miliard de euro
Mercedes-Benz Vans estimeaza un profit EBIT de 350 de milioane de euro
Daimler Buses se asteapta la un profit EBIT de 180 de milioane de euro
Daimler Financial Services anticipeaza un profit EBIT de aproximativ 800 de milioane de euro
Mercedes-Benz Cars va avea o rata ridicata de profitabilitate datorita noilor modele Clasa E. Vanzarile vor fi sporite si de noul model supersport Mercedes-Benz SLS AMG, iar din toamna lui 2010 de noile generaţii Clasa R si Clasa CL. incepand din cel de-al treilea trimestru al lui 2010, automobilele vor fi echipate cu noi motoare performante de sase si opt cilindri pe benzina.
Pentru marca smart, o crestere a cererii este anticipata in cel de-al treilea trimestru din 2010, ca urmare a lansarii noii generaţii smart fortwo. Pe fondul unei game atractive si competitive de autovehicule, divizia smart se asteapta ca vanzarile marcii Mercedes-Benz sa se dubleze in 2010.
Pentru cea de-a doua jumatate a anului 2010, divizia Mercedes-Benz Cars prevede ca va urma trendul pozitiv din primele doua trimestre, insa nu cu acelasi dinamism. Desi se anticipeaza o stabilizare a pieţelor globale si o imbunataţire a mediului economic, inca exista riscul unui ritm incet de evoluţie in unele regiuni. Alţi factori vor fi reprezentaţi de cresterea cheltuielilor pentru personal din a doua parte a anului, datorita incheierii programului redus de lucru, incepand din 31 mai, si de cursurile de schimb pentru monedele importante pentru Daimler, care sunt foarte volatile. Totusi, vor exista efecte pozitive ale programului de eficienţa si ale gamei optimizate de produse.
Daimler Trucks estimeaza o redresare considerabila a vanzarilor in 2010, datorata stabilizarii majoritaţii pieţelor si disponibilitaţii noilor modele. Indonezia, Statele Unite, Brazilia si Europa vor ramane probabil cele mai influente pieţe. in plus, pieţele din Japonia si Turcia urmeaza o linie ascendenta. Divizia se asteapta la vanzari considerabile determinate de modelele face-lift Mercedes-Benz Atego si Axor, care pot fi comandate de la IAA Commercial Vehicles Show de la sfarsitul acestui an.
Livrarea in Statele Unite a motoarelor Detroit Diesel din noua generaţie cu tehnologie BLUETEC care raspund normelor EPA10 cu privire la emisii va conduce la o crestere a volumului de cereri pentru camioanele Freightliner. Cererea va fi stimulata si de noul camion Fuso cu motoare BLUETEC din gama de motoare grele Daimler Trucks si de noul Fuso Fighter de clasa medie.
Pe fondul cresterii cererii si restabilizarii pieţei in segmentul autovehiculelor comerciale usoare, Mercedes-Benz Vans anticipeaza o crestere a vanzarilor in comparaţie cu 2009.
Divizia Daimler Buses anticipeaza pentru 2010 o intensificare a vanzarilor datorata, in special, vanzarilor de sasiuri pe pieţele din America Latina. Totusi, in Europa Vestica vanzarile vor ramane sub nivelul inregistrat in anul precedent din cauza situaţiei in care se afla piaţa momentan.
Daimler Financial Services anticipeaza pentru 2010 o reducere la nivel global a costurilor pentru creditele de risc si un grad mai ridicat de eficienţa. Luand in considerare efectele ratei de schimb valutar, se estimeaza ca volumul de contracte sa urmeze o linie ascendenta in cea de-a doua parte a acestui an.
Ca rezultat al redresarii cererilor, Daimler Group se asteapta ca forţa de munca la nivel global sa ramana constanta sau chiar sa creasca, in comparaţie cu sfarsitul anului 2009.
Pentru mai multe informaţii desare Daimler, accesaţi: www.media.mercedes-benz.ro.
Acest document conţine declaraţii care reflecta opiniile noastre despre viitoarele evenimente. Cuvinte si expresii precum “a anticipa”, “a presupune”, “a crede”, “a intenţiona”, “ar putea”, “a planui”, “proiect”, “ar trebui” sunt folosite pentru identificarea acestor declaraţii. Aceste afirmaţii se afla sub semnul incertitudinii, incluzand lipsa unei imbunataţiri a situaţiei sau o noua deteriorare a condiţiilor economice globale, in particular un nou declin al cererii si al investiţiilor in Europa de Vest sau in Statele Unite, ori un declin major in economiile asiatice; o continuare sau agravare a situaţiei tensionate pe pieţele finaciare si de credit, care ar putea conduce la o noua crestere a preţurilor de imprumut sau la limitarea flexibilitaţii noastre de finaţare; schimbarile legate de cursul valutar sau de rata dobanzilor; capacitatea de a oferi produse eficiente; prietenoase cu mediul; o schimbare permanenta a preferinţelor consumatorilor catre autovehicule mai mici; introducerea de produse competitive si posibila lipsa a cererii produselor si serviciilor care ar limita abilitatea noastra de a utiliza in mod corespunzator capacitaţile de producţie sau care ar putea conduce la cresterea preţurilor; majorarea preţului combustibilului, materiilor prime si metalelor preţioase, incetarea producţiei datorita crizei materialelor, grevele muncitorilor sau falimentarea furnizorilor; o scadere a preţului autovehiculelor rulate; implementarea costurilor eficiente si a programelor de optimizare a eficienţei la nivelul tuturor segmentelor business-ului nostru, inclusiv repoziţionarea activitaţii business-ului de camione in regiunea NAFTA si in Asia; perspectivele de afaceri ale societaţilor faţa de care manifestam interes, mai ales EADS; schimbarea legilor, a reglementarilor si politicilor guvernamentale, mai ales a celor legate de emisii, economisirea combustibilului si siguranţa, concluziile si deciziile luate in urma investigaţiilor guvernamentale sau cele legate de procedurile legale viitoare; si celelalte riscuri si incertitudini, pe care le-am detaliat sub titlul de “Raportul de Risc”, din cel mai recent raport anual al Daimler, la capitolele “Factorii de Risc” si “Procedurile legale”, incluse in formularul 20-F si Comisionul de Garanţii si de Schimb Valutar. Daca oricare dintre aceste riscuri si incertitudini se materializeaza, sau daca oricare dintre previziunile noastre se dovedesc incorecte, atunci rezultatele actuale se pot concretiza in mod diferit decat cele pe care le-am expimat sau le-am implementat. Nu ne asumam nicio obligaţie de a aduce la zi previziunile comunicate.
Despre Daimler
Daimler AG este una dintre cele mai de succes companii producatoare de autovehicule. Cu diviziile sale Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses si Daimler Financial Services, Grupul Daimler este unul dintre cei mai mari producatori de automobile premium si cel mai mare producator mondial de autovehicule comerciale cu o acoperire globala. Daimler Financial Services ofera clienţilor sai o gama completa de servicii financiare, inclusiv de finanţare auto, leasing, asigurari si de management al flotei. Fondatorii companiei, Gottlieb Daimler si Carl Benz au facut istorie prin inventarea automobilului in anul 1886. Ca pionier in industria de automobile, Daimler continua sa modeleze viitorul mobilitaţii. Grupul aplica tehnologii inovatoare si eco pentru a produce autovehicule superioare si sigure, care fascineaza si incanta clienţii sai. Odata cu dezvoltarea sistemelor alternative de mobilitate, Daimler este singurul producator de autovehicule care investeste in motoare hibrid, motoare electrice si sisteme de celule de combustibil, cu scopul de a obţine mobilitate fara emisii poluante pe termen lung. Acesta este doar un exemplu al modului in care Daimler accepta de buna voie provocarea de a reuni responsabilitatea sa faţa de societate si mediu. Daimler comercializeaza autovehiculele si serviciile sale in aproape toate ţarile din lume si are facilitaţi de producţie pe cinci continente. Portofoliul curent de marci include, in plus faţa de cea mai valoroasa marca auto din lume, Mercedes-Benz, si marcile smart, Maybach, Freightliner, Western Star, Fuso, Setra, Orion si Thomas Built Buses. Compania este listata la bursele de valori din Frankfurt, New York si Stuttgart (abrevierea de la bursa de valori – DAI). in 2009, Grupul a vandut 1,6 milioane de autovehicule si a angajat o forţa de munca de peste 256.000 de persoane; veniturile au totalizat 78,9 miliarde € si EBIT a avut o valoare de aproximativ minus 1,5 miliarde €.