Campaniile de email marketing au la baza un scop bine definit in functie de obiectivele departamentului de marketing. Majoritatea companiilor care efectueaza astfel de campanii stiu care sunt rezultatele pe care vor sa le obtina pe termen lung si care sunt metodele prin care sa obtina succes.
Din experienta celor care folosesc un sistem propriu de trimitere de emailuri dar si al celor care au un CD ListaFirme si beneficiaza de aplicatia de email marketing inclusa pe CD am reusit sa identificam cateva motive pentru care potentialii clienti evita sa citeasca emailurile.
Rezultatele apar doar in urma unor actiuni care au o strategie potrivita in spate. Altfel desfasurati o campanie de promovare fara sens si automat fara niciun rezultat concludent care sa va ajute in dezvoltarea relatiei cu clientii si in cresterea vanzarilor.
Ce se intampla atunci cand emailurile sunt sterse sau si mai rau nici macar nu sunt observate? Unde se greseste si ce s-ar putea face pentru a evita aceasta problema pe viitor?
1.Cercetati situatia si aflati ce fac clientii/potentialii clienti. Mai exact identificati motivele pentru care au sters emailul sau nu l-au citit. Faceti o schimbare a subiectului si testati mai multe variante. Poate emailurile trimise de voi seamana prea mult intre ele si au ajuns sa le ignore sau produsele promovate nu le starnesc interes.
Suplimentar puteti sa dati cateva telefoane aleator catre ei pentru a vedea ce anume i-a determinat sa ignore mesajul vostru. Veti avea niste surprize si cu siguranta o sa reusiti sa imbunatatiti abordarea. Oricat ne dorim sa fim in pielea clientului nu putem sa gandim la fel. Daca efectuati o campanie B2B cautati cat mai multe informatii despre clienti si aratati-le ca ii cunoasteti. O metoda simpla de a cauta date despre orice firma din Romania este folosirea site-ului listafirme.ro
2. Abordati latura personala a potentialului client. Personalizati e-mailurile trimise si urmariti efectele generate. Monitorizati comportamentul celor care raspund si luati in calcul o schimbare radicala a strategiei de e-mail marketing. Evitati pe cat posibil formularile de Stimate doamna/Stimate domn si generalizarile.
3. Fidelizati-va clientii. Ganditi-va la promotii, oferte sau diferite metode prin care puteti sa-l atrageti pe client si sa-l tineti alaturi de voi pana cumpara si nu numai. Metodele potrivite vor readuce clienti mai vechi care din diferite motive au renuntat la serviciile voastre.
4. Nu trimiteti emailuri nesolicitate. Nimanui nu-i place sa primeasca mailuri de la necunoscuti, mai exact spam. in cazul in care clientul nu este in target sau nu are nicio legatura cu profilul companiei voastre este bine sa evitati sa trimiteti mailuri fara sens. Faceti tot posibilul sa aveti aprobarea lor pentru a trimite e-mailuri comerciale/informative. Puneti-va putin in locul lor si ganditi-va cum va simtiti cand primiti corespondenta de la cineva total necunoscut.
5. Emailurile nu sunt adaptate pentru mobil. Cand vrem sa ne cumparam un telefon ne indreptam din ce in ce mai mult atentia spre telefoanele de tip smartphone. Multi utilizatori primesc emailul pe smartphone si template-ul folosit nu poate fi citit pe acest dispozitiv. Cand pregatiti un email luati in calcul aceasta problema si utilizati un template potrivit.
6. Cititorii nu gasesc rapid datele de contact. Nu inteleg exact cine este expeditorul emailului si daca il citesc nu reusesc sa raspunda pentru ca nu au suficiente date de contact.Informatiile primite nu sunt importante pentru client in momentul respectiv si astfel decid sa le ignore.
Clientii ListaFirme au invatat acest amanunt si de fiecare data cand folosesc sistemul de emailing ofera cat mai multe date de identificare.Nu este dificil sa fim pe placul clientilor. Daca invatam sa testam si sa ii cunoastem o sa fie mult mai simplu sa abordam situatiile intalnite.