București, 12 octombrie 2022 – De’Longhi Group, un jucător cheie pe piața globală a electrocasnicelor mici, cunoscut mai ales pentru aparatele destinate preparării cafelei, a luat decizia de a colabora cu SAP în vederea implementării unei soluții integrate de planning pentru lanțul de aprovizionare, cu scopul eficientizării acestuia și a reorientării către un sistem centrat pe clientul final.
De’Longhi are deja în derulare proiectul ”Customer Fulfillment Excellence”, iar acesta trece la un nou nivel odată cu adoptarea soluției Integrated Business Planning for Supply Chain, furnizată de către SAP. Aceasta are ca scop regândirea și transformarea lanțului de aprovizionare al companiei, astfel încât prioritatea principală să fie orientată către clientul final, cumpărător de electrocasnice pentru prepararea cafelei sau pentru alte dispozitive utile într-o locuință modernă. Proiectul sprijinit de către SAP va analiza toate procesele și uneltele folosite de grupul De’Longhi la nivel global, astfel încât să fie sporită calitatea tuturor serviciilor.
Procesul de transformare inițiat de grupul De’Longhi alături de SAP are și alte cauze: piața s-a schimbat masiv în ultimii ani și este marcată de dezvoltare simultană pe mai multe canale. Totodată, este observată o volatilitate sporită a cererii, iar accentul pe e-commerce este din ce în ce mai mare.
În plus, decizia De’Longhi de a se extinde pe noi piețe a dus la o sporire a complexității managementului lanțului valoric, accentuată de evenimentele macroeconomice recente, acestea conducând în perioada recentă la o creștere a vânzărilor online. Au apărut, astfel, provocări în privința obținerii de materii prime și a organizării logistice și de transport. Compania a hotărât, astfel, că trebuie să analizeze îndeaproape toate procesele și uneltele pe care le folosește.
”SAP IBP este soluția care ne va ajuta să progresăm, mai ales prin implementarea unui lanț de aprovizionare integrat end-to-end, cu indici și rapoarte ușor de înțeles. Acesta contribuie la operațiuni mai robuste și la luarea de decizii transparente, pentru răspuns rapid la volatilitatea pieței”, trasmite Matteo Pecci, director al lanțului global de aprovizionare în cadrul De’Longhi Group. ”O astfel de soluție este capabilă să răspundă unor nevoi complexe ale companiei, care trebuie să fie aproape de clientul final, dar care are nevoie și de know-how pentru a interpreta dinamicile pieței și, desigur, pentru a răspunde rapid la schimbările apărute. O soluție precum SAP IBP ne va ajuta să reușim toate acestea, iar prin integrarea cu sistemele SAP existente, datele vor fi transmise într-un mod uniform și transparent.”
În termeni concreți, soluția SAP IBP implementată pentru De’Longhi Group va ajuta compania cu toate nevoile de planificare în privința cererii și ofertei, contribuind la crearea unui lanț de aprovizionare care nu mai operează centrat pe depozite, ci pe client. Astfel, sunt evitate întârzierile ce apar de obicei în cadrul departamentelor implicate în managementul acestor structuri. Proiectul internațional va reuni toți clienții și furnizorii grupului, alături de o viziune amplă a lanțului valoric digital și de prognoze colaborative.
Grupul De’Longhi este prezent pe 32 de piețe desfășurate pe 5 continente, având procese foarte detaliate în lanțul valoric și un număr ridicat de coduri de produs, necesare pentru managementul lanțului de aprovizionare ce deservește operațiunile globale ale companiei.
”Prin implementarea soluției SAP IBP, vom putea anticipa schimbările din piață în avans, răspunzând rapid de-a lungul întregului lanț de aprovizionare, pentru a lua la timp deciziile corecte în toate departamentele. De exemplu, dacă primim comenzi de la clienți și nu există produse în stoc, un semnal transmis incipient ne va avertiza despre situație înainte să se ajungă la pasul reprezentat de livrare, iar noi vom putea reacționa la timp”, concluzionează Pecci.
Cu ajutorul automatizării și a inteligenței artificiale integrate în soluția SAP, De’Longhi poate să elibereze angajații de anumite proceduri repetitive, aceștia având astfel mai mult timp pentru sarcini ce aduc plusvaloare companiei. Uneltele colaborative ajută la managementul comunicărilor și atribuirii de sarcini, fiind evitate sistemele care pot încetini procesele sau care pot duce la pierderea de informații.
Implementarea proiectului are loc în două faze. Prima implică introducerea proceselor de planning pentru cerere și ofertă, iar a doua presupune programarea producției și optimizarea managementului comenzilor de vânzări. Toate acestea se integrează cu soluția SAP S/4HANA, care are, de asemenea, un impact pozitiv asupra managementului logistic al grupului.
Aproximativ 300 de angajați ai De’Longhi vor folosi soluția de planificare a lanțului de aprovizionare furnizată de către SAP. Alegerea vine la finalul unui proces complex de analiză desfășurat pe parcursul a câteva luni de zile.
”SAP Integrated Business Planning oferă posibilitatea unui mod de lucru agil, permițând companiilor să facă predicții mai bune în privința riscurilor și oportunităților, dar și să le anticipeze pentru a identifica soluții mai profitabile și mai sustenabile”, afirmă David Vallejo, vicepreședinte și director general al departamentului Digital Business Planning al SAP. ”Astfel, e important să ne pregătim pentru momente incerte, simulând condiții critice prin care să înțelegem cum să acționăm rapid, scopul nostru fiind de a îmbunătăți constant afacerea, planificarea lanțului de aprovizionare și sincronizarea deciziilor între departamentele financiar, producție și logistică.”
###
Despre SAP
SAP este lider de piață pe segmentul soluțiilor software pentru afaceri. În prezent, compania are peste 440.000 de clienți în 180 de țări, pe care îi susține în gestionarea cu succes a tuturor factorilor disruptivi aduși de economia digitală, contribuind la simplificarea proceselor de business și oferind platforma necesară pentru dezvoltarea unei strategii digitale sustenabile. 77% dintre toate tranzacțiile la nivel global trec printr-un sistem SAP.
Despre SAP România
SAP România, subsidiara locală a SAP SE, și-a început activitatea în 2002, numărându-se printre primii furnizorii IT locali de top. În ultimii 20 de ani, compania a contribuit semnificativ la dezvoltarea mediului de business local și la transformarea digitală a organizațiilor. Astăzi, circa 600 de companii din România utilizează soluțiile SAP, din industrii precum utilități, transporturi, bănci, asigurări, retail sau producție. De asemenea, 95% dintre cele mai mari 300 de companii pe plan local sunt clienți SAP.
În 2011, SAP a demarat un proiect de investiții în România, prin deschiderea celui mai important centru de consultanță pentru tehnologiile SAP din Europa, care deservește clienții din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, cu ajutorul a peste 714 de angajați. Pentru mai multe informații, vizitați www.sap.ro.