Estimare: Piata media valoreaza 2,7 mld. doari. Internetul inregistreaza cea mai mare crestere

0
661
divertisment

divertismentPiata de media si divertisment din Romania va creste de la 2,7 miliarde de dolari, in 2012, la 3,4 miliarde de dolari, in 2016, potrivit editiei de anul acesta a raportului PwC Global Entertainment and Media Outlook.

Dupa scaderile inregistrate in ultimii trei ani, industria media si de divertisment din Romania va intra din nou in teritoriu pozitiv in acest an, valoarea totala nominala a pietei revenind la nivelurile de dinaintea crizei. Potrivit editiei de anul acesta a raportului PwC Entertainment and Media Outlook, piata locala de media si divertisment va creste de la 2,7 miliarde de dolari, in 2012, la 3,4 miliarde de dolari in 2016, cu o rata medie de crestere anuala de 5,3%. Cu toate acestea, in termeni reali, luand in considerare rata inflatiei (estimata la o medie anuala de 3,3% de-a lungul perioadei analizate, 2012 – 2016), sectorul media si de divertisment din Romania va inregistra o crestere medie anuala reala modesta de doar 2%, se spune in comunicat.

Cea mai mare parte a cresterii va veni din segmentul accesului la internet, atat prin conexiuni fixe, cat si mobile (rata medie anuala de crestere fiind estimata la 9,3% in termeni nominali), in vreme ce veniturile din publicitate vor inregistra o crestere moderata de 4,8%, rata medie anuala de crestere pana in 2016. in schimb, cheltuielile consumatorilor finali pe produsele media vor inregistra o evolutie negativa, potrivit estimarilor PwC, cresterea nominala medie anuala fiind de 1,7%, sub rata estimata a inflatiei.

Potrivit comunicatului, desi noile estimari indica o diminuare a ritmului de crestere al industriei media si divertismentului din Romania, piata locala ramane a treia cea mai dinamica din Europa Centrala si de Est, dupa Rusia (cu un ritm mediu anual de crestere de 10,1%) si Turcia (9,8%), devansand insa Ungaria (5,1%), Polonia (4,9%) si Republica Ceha (4,8%).

Potrivit PwC, in ciuda climatului economic incert, ultimul an a marcat un nou record la nivel global al vanzarilor de tablete si terminale inteligente, ceea ce arata inca o data oportunitatile de crestere oferite de canalele digitale pentru industria media si a divertismentului, atat in ceea ce priveste distributia de continut, cat si in ceea ce priveste veniturile din publicitate.

La nivel global, cheltuielile de publicitate in format digital au crescut cu 17,6% in 2011, fata de o crestere de doar 0,6% a cheltuielilor de publicitate in mediile conventionale. Ponderea cheltuielilor de publicitate in mediul digital va creste de la 28 de procente in 2011 la 37,5% in 2016, contribuind, totodata, cu doua treimi din cresterea veniturilor industriei divertismentului si media la orizontul anului 2016.

Potrivit raportului anual al PwC, Global Entertainment and Media Outlook 2012-2016, oportunitatile oferite de mediul digital sunt in prezent bine intelese de companiile media, de agentiile de publicitate si chiar de marii clienti de publicitate, iar industria iese din faza de pionierat in sfera digitala, oferta digitala devenind deja „business as usual”, pe masura ce si utilizatorii se obisnuiesc cu noile tehnologii. Provocarea pentru industrie ramane insa aplicarea strategiilor de dezvoltare in mediul digital.

„Segmentele industriei media si divertismentului sunt pe trepte diferite in ceea ce priveste adoptarea tehnologiilor digitale, insa toate se indreapta in aceasta directie pentru a intampina schimbarile din preferintele consumatorilor si a ramane profitabile. Companiile din industria media si divertismentului au depasit perioada de pionierat a tehnologiilor digitale si s-au angajat pe calea unui viitor digital, incercand sa-si ajusteze produsele, distributia si organizatiile pentru noua epoca digitala”, a declarat Florin Deaconescu, partener, liderul Grupului de Servicii de Audit pentru Industria Telecomunicatiilor, Media si Divertismentului, PwC Romania.

Potrivit comunicatului, maturitatea ofertei digitale variaza destul de mult in functie de segmentul de piata. Astfel, in privinta industriei muzicale, se estimeaza ca formatul digital va depasi formatele traditionale incepand cu 2015, generand 55% din veniturile totale ale acestei industrii in 2016. De asemenea, cheltuielile pentru jocurile online si cele wireless vor depasi vanzarile de jocuri pentru PC si console incepand cu 2013.

In schimb, pe segmentul revistelor, veniturile din mediul digital vor reprezenta numai 10,4% din intregul segment in 2016, totusi o crestere remarcabila fata de doar 3,1% in 2011, se spune in comunicat.

Cheltuielile globale pentru produsele industriei muzicale au crescut cu 1,3% in 2011, prima crestere inregistrata dupa multi ani de scadere a acestui segment. Cresterea se datoreaza evolutiilor din segmentul de concerte si festivaluri, in vreme ce vanzarile de inregistrari muzicale s-au redus in continuare, dar intr-un ritm mai scazut decat in anii anteriori. Totusi, vanzarile de inregistrari muzicale in format digital vor creste, incepand cu 2013, se mai spune in comunicat.

Potrivit PwC Romania, conexiunile mobile la internet, un indicator cheie al cheltuielilor pe segmentul digital, se vor dubla in urmatorii cinci ani, pana la 2,9 miliarde in 2016, din care aproximativ 1 miliard vor fi in China. in India, numarul abonamentelor de conexiuni mobile la internet va creste de la o baza redusa, cu o rata anuala medie de 50,8% la orizontul anului 2016, ceea ce face ca piata indiana sa aiba cea mai rapida rata de crestere pe segmentul conexiunilor mobile.

Pana in 2016, veniturile din publicitatea online pe terminale mobile vor creste cu o rata medie anuala de 36,5%, pentru a ajunge la 24,5 miliarde de dolari, un nivel asemanator cu cel din publicitatea online pe conexiuni fixe. Cu toate acestea, ponderea majora in veniturile din publicitatea online o vor avea in continuare motoarele de cautare si servicii de SEO (78,1 miliarde de dolari) si afisarea de bannere online (46,6 miliarde de dolari). Veniturile pietei de publicitate chineze pe segmentul conexiunilor mobile vor creste cu o rata medie anuala de 68,4%, pentru a ajunge la 6,2 miliarde de dolari in 2016, piata chineza de publicitate pe terminale mobile ajungand a doua cea mai mare din lume, dupa cea a Statelor Unite, care va inregistra venituri de 9,4 miliarde de dolari pe acest segment.

Pe segmentul editarii de presa se observa tendinte diferite pe pietele mature, fata de cele emergente, potrivit PwC. Piata americana va inregistra in continuare o scadere medie anuala de 1,4% pana in 2016, estimandu-se ca in patru ani veniturile acestui segment de piata vor fi cu 43,8% mai mici decat erau in 2007. in schimb, se vor inregistra cresteri puternice pe pietele in care oferta digitala la nivelul presei nu este inca foarte dezvoltata. Argentina va raporta un ritm mediu anual de crestere de 11,9% pe acest segment, Indonezia – 11,2%, iar India – 9,6%.

Franta a depasit Marea Britanie si Germania in 2011, devenind a doua cea mai mare piata din lume pentru abonamentele TV, in urma Statelor Unite, raportand o rata de crestere de 76% pe segmentul IPTV. in privinta cheltuielilor de publicitate TV, Rusia a crescut cu 20,2% in 2011, iar pana in 2016, piata rusa va depasi veniturile inregistrate pe acest segment in tari precum Marea Britanie, Germania, Italia si Franta, devenind cea mai mare piata de publicitate TV din regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), mai spune PwC.
()
Potrivit aceluiasi raport, pe segmentul industriei cinematografice, serviciile de streaming vor creste cu o rata medie anuala de 21%, pana la un nivel de 11 miliarde de dolari la orizontul anului 2016, si vor depasi veniturile din abonamentele TV.(MEDIAFAX)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here