Evenimente marca CCIB, dedicate comunității de afaceri

0
1250

 

Recent, a avut loc Adunarea generală a reprezentanţilor membrilor Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB). Pe ordinea de zi a adunării – statutar constituită – s-au aflat atât probleme organizatorice, cât şi probleme de natură strategică.

În prima parte a evenimentului a fost dezbătut Raportul privind evoluţia comerţului, industriei, serviciilor şi a altor activităţi din municipiul Bucureşti, a fost dezbătut şi aprobat Raportul Colegiului de Conducere privind activitatea CCIB în intervalul mai 2018 – aprilie 2019 şi au fost aprobate: deciziile adoptate de Colegiul de Conducere în această perioadă, obiectivele CCIB aferente perioadei 2019-2020, execuţia bugetară pe anul 2018, proiectul bugetului pentru anul 2019, precum şi raportul de verificare al auditorului pentru anul 2018.

Potrivit raportului privind activitatea CCIB, prezentat de prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, preşedintele Camerei bucureştene, în vederea atragerii de noi membri, dar şi pentru fidelizarea membrilor activi au fost practicate reduceri cuprinse între 10% şi 24% aplicate la cotizaţie, în funcţie de perioada în care s-a realizat plata. De asemenea, a fost subliniat faptul că membrii CCIB care au cotizaţia plătită la zi beneficiază de reduceri de tarife semnificative: 20% la tarifele de închiriere a spaţiului de expunere în cadrul târgurilor organizate de ROMEXPO SA, 25% la tariful standard pentru obţinerea Certificatului Excellent SME şi până la 50% la tarifele percepute de CCIB la majoritatea serviciilor.

În ceea ce priveşte activitatea CCIB de promovare a ofertei româneşti pe pieţele externe, pe lângă programul consacrat de forumuri economice, cu o importantă componentă B2B, CCIB a oferit constant servicii de consultanţă şi asistenţă companiilor interesate să-şi internaționalizeze afacerile. În continuare, au fost foarte bine primite de comunitatea de afaceri a Capitalei evenimentele din seria „Ziua oportunităţilor de afaceri”, care au oferit întreprinzătorilor şi managerilor posibilitatea de a se întâlni într-un cadru structurat cu factori decizionali şi reputaţi specialişti în comerţ exterior, precum şi cu ambasadori şi ataşaţi economici ai unor ţări în care au fost identificate oportunităţi de afaceri şi posibile proiecte de cooperare.

Potrivit documentelor aprobate de Adunarea generală, în perioada următoare se va acorda o atenţie deosebită consolidării parteneriatului de lucru cu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antrepreneriat, concomitent cu extinderea gamei de servicii oferite companiilor românești care vor să-și internaționalizeze afacerile, dar și celor străine, interesate să intre în România. De asemenea, CCIB va continua organizarea seriilor de evenimente: Ziua Oportunităților de Afaceri, Open House Networking și Business Breakfast. Totodată, se are în vedere promovarea soluționării litigiilor prin intermdiul Curții de Arbitraj Comercial București, de pe lângă CCIB, dezvoltarea activităţii de formare şi perfecţionare managerială, organizarea unor evenimente de promovare a ofertei românești, a unor cazuri de bună practică, dar și aducerea pe agenda publică a unor probleme stringente pentru omul de afaceri.

În viitorul apropiat, Camera bucureșteană va organiza cea de a doua ediție a conferinței anuale Focus București, dedicată anul acesta infrastructurii de transport – provocări și soluții inteligente (22 mai); conferința internațională „Business Excellence în Uniunea Europeană și în România. EFQM as a competitiveness road map”, sub auspiciile Președinției României la Consiliul Uniunii Europene (19 iunie), și va asigura buna desfășurare a Adunării Generale a Asociației Camerelor de Comerț Dunărene (23 septembrie).

Biroul de Presă al CCIB

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here