Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) poate plati consortiul THR-TNS, deocamdata, doar pentru partea de cercetare aferenta brandului turistic, nu si pentru cea de creatie, iar logo-ul va aparea, in scurt timp, pe etichetele multor produse, afirma ministrul de resort, Elena Udrea.
Ea spune, intr-un interviu acordat MEDIAFAX, ca orice firma care vrea sa foloseasca elementele vizuale ale brandului poate sa faca acest lucru, dar in anumite conditii.
Pana in prezent, foarte multe firme s-au aratat interesate sa foloseasca acest brand si in foarte scurt timp logo-ul va putea fi vazut pe etichetele multor produse, spune ministrul.
Udrea vorbeste, in interviu, despre primul brand turistic al Romaniei, de la licitatia in urma careia a fost selectat consortiul THR-TNS la similitudinile dintre frunza din brandul turistic si unele simboluri comercializate pe internet.
Va prezentam interviul acordat agentiei MEDIAFAX de catre ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea:
Reporter: Cum a ajuns asocierea THR-TNS sa creeze brandul de turism al Romaniei?
Elena Udrea: Firma care a lucrat la acest proiect, asocierea THR-TNS, a fost selectata in urma unei licitatii internationale. La licitatie au participat 13 asocieri de firme prestigioase din intreaga lume, din care trei s-au calificat in etapa finala: asocierea TBWA Bucuresti – GFK Romania, asocierea Saffron Brand Consultants – Brandient Consult SRL – Acacia Avenue Limited si asocierea THR-TNS. Acestea sunt similare ca expertiza si experienta in domeniul construirii de branduri de turism. Departajarea intre cele trei asocieri calificate s-a facut in baza ofertei financiare, castigatoare fiind oferta cu pretul cel mai scazut. Caietul de sarcini a fost realizat realizat de asocierea celor mai importante asociatii de comunicare din Romania si anume: IAA (International Advertisind Association), APRPR (Asociatia Profesionistilor de Relatii Publice din Romania) si UAPR (Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania), care si-au desemnat cate 2 reprezentanti in acest sens. Totul s-a intamplat in modul cel mai transparent si conform tuturor procedurilor legale in vigoare. Semnarea contractului a avut loc in noiembrie 2009.
R: Ce decizie veti lua cu privire la controversa legata de vizualul brandului?
E.U.: Initial, am aflat de aceasta controversa din mass-media si am actionat imediat, solicitand asocierii THR-TNS sa ne comunice pozitia lor oficiala. Totodata, astazi am convocat Consiliul de Brand in scopul analizarii acestei situatii, deoarece membrii consiliului sunt de fapt adevaratii beneficiari ai brandului. Eu ma voi conforma deciziei care se va lua in urma consultarii. Este important ca orice decizie s-ar lua, aceasta sa aiba sustinerea industriei de turism si in acelasi timp sa nu intarzie foarte mult campanile de promovare care urmeaza. Etapa de creatie a vizualului brandului national de turism este doar o mica parte din intregul pachet de servicii contractate, cele mai importante fiind rezultatele cercetarii, determinarea avantajelor competitive si pozitionarea Romaniei ca destinatie turistica. N-as vrea sa ma intelegeti gresit: vizualul este un element important al proiectului, mai ales pentru campaniile de promovare care urmeaza. Este un vizual care, in ansamblul lui (imbinarea dintre desen si text), a fost apreciat de membrii consiliului, ca reprezentativ si coerent pentru promovarea turismului romanesc, de aceea decizia lor conteaza.
R: Veti mai plati ceva din contract?
E.U.: Asa cum stau lucrurile acum, putem plati numai partea de cercetare. Pentru creatie asteptam varianta finala a elementului vizual, inregistrata cu toate drepturile si atunci vom reanaliza situatia. (MEDIAFAX)