Combaterea schimbărilor climatice ca factor de dezvoltare
- Vânzările în valoare de 78,8 miliarde de euro din 2021 depășesc nivelurile din perioada anterioară crizei / Rezultatele ajung la 3,2 miliarde de euro
- Stefan Hartung: „Combaterea schimbărilor climatice ne conduce activitatea mai departe – suntem pe o poziție puternică.”
- Markus Forschner: „Investim în noi domenii promițătoare și continuăm pe aceeași direcție – nivelul nostru ridicat de diversificare dă rezultate.”
- Filiz Albrecht: „Transformarea oferă oportunități de reabordare a relațiilor de muncă, acceptând în același timp responsabilitatea socială.”
- Markus Heyn: „Ne extindem poziția de pe piața de software pentru domeniul auto și creștem cu rate de două cifre.”
Stuttgart, Germania –Grupul Bosch a obținut o creștere semnificativă a vânzărilor și rezultatelor sale în 2021. Conform cifrelor preliminare,[1] vânzările totale au crescut cu 10 procente, atingând 78,8 miliarde de euro. După ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar, creșterea vânzărilor furnizorului de tehnologie și servicii a atins 11 procente. Câștigurile înainte de dobânzi și impozite (EBIT) din operațiuni au crescut cu mai mult de jumătate, atingând 3,2 miliarde de euro. Ca atare, marja operațională preconizată este de aproximativ 4 procente, prin comparație cu 2,8 procente din anul anterior. „În 2021, compania noastră a avut performanțe mult mai mari decât ne-am așteptat”, a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, în timpul prezentării rezultatelor financiare preliminare ale companiei. „Am putut depăși propriile previziuni în ciuda nenumăratelor provocări, precum costurile suplimentare datorate blocajelor în aprovizionare și creșterii prețurilor la materiile prime.” Succesul comercial a fost puternic susținut și de „solidaritatea din perioada de distanțare socială”, a afirmat acesta. „Doresc să le mulțumesc angajaților pentru angajamentul lor și clienților, furnizorilor și partenerilor noștri de afaceri pentru încrederea acordată,” a declarat Hartung, afirmând și că, alături de echipa globală Bosch, își dorește să dezvolte în continuare tehnologia care oferă „tehnică pentru o viață”, ca urmare a provocărilor actuale. „Bosch este un pionier tehnologic în multe domenii și dorim să păstrăm acest rol.” În acest sens, compania continuă să investească sume mari în domenii de importanță strategică, inclusiv aproximativ 1 miliard de euro în microelectronică și electromobilitate, numai în acest an. În același timp, Bosch se concentrează din ce în ce mai mult asupra parteneriatelor, precum pactul recent anunțat cu Volkswagen în domeniul conducerii automatizate.
Președintele Bosch prevede și că multe țări vor depune eforturi pentru a se îndrepta către o economie neutră din punct de vedere climatic, pentru a stimula creșterea în viitor: „Combaterea schimbărilor climatice ne conduce activitatea mai departe – de la soluții de mobilitate și automatizare industrială la tehnologie pentru construcții și aparate electrocasnice,” a declarat Hartung. „Iar eficiența energetică se va îmbunătăți în continuare datorită conectivității și inteligenței artificiale.” Astfel, Bosch a putut crește vânzările de scule electrice, aparate electrocasnice și sisteme de încălzire conectate cu 50 de procente – de la 4 milioane de unități în 2020, la peste 6 milioane în 2021.
Bosch duce activitatea pentru combaterea schimbărilor climatice la următorul nivel – creștere prin electrificare
Bosch s-a angajat să respecte obiectivele Pactului verde european. Sectoarele sale de activitate deja implementează diferite măsuri pentru combaterea efectelor încălzirii globale: cu cele 400 de locații din întreaga lume, Bosch a obținut neutralitatea din punct de vedere climatic încă din primul trimestru al anului 2020. Compania planifică să reducă emisiile de carbon de-a lungul lanțului său de aprovizionare – de la achiziție la utilizarea produsului – cu 15 procente, până în 2030. Conform președintelui Bosch, electrificarea deja aduce din ce în ce mai multe oportunități comerciale. „Vânzările din domeniul electromobilității sunt la nivel de miliarde. Creștem cu o rată de două cifre și în cazul vânzărilor de pompe de căldură pentru uz casnic, iar sistemele de acționare electrice devin din ce în ce mai populare în domeniul tehnologiei industriale,” a afirmat Hartung. El consideră că aceste lucruri asigură o poziție puternică pentru companie: „Bosch transformă combaterea schimbărilor climatice în creștere.” Compania arată că transformarea pentru obținerea neutralității din punct de vedere al impactului asupra climei poate avea succes atât pe plan ecologic, cât și pe plan economic, a declarat acesta.
Mobilitate sustenabilă – creștere provenită din tehnologiile auto și industrială.
Bosch are în vedere și potențialul de creștere suplimentară din domeniul electromobilității. La sfârșitul anului 2021, compania a demarat producția de semiconductori de putere din carbură de siliciu (SiC), care pot extinde autonomia autovehiculelor electrice cu până la 6 procente. Conform companiei de cercetare de piață Yole, piața de SiC în ansamblu va crește în medie cu 30 de procente pe an, atingând 2,5 miliarde de dolari în următorii trei ani. Dr. Robert Habeck, Ministrul Federal pentru Afaceri Economice și Combaterea Efectelor Climatice, din Germania, a vizitat recent fabrica Bosch din Bamberg pentru a afla mai multe despre producția în masă de celule de carburant staționare (celule de carburant cu oxid solid, SOFC). Cu ajutorul tehnologiei sale SOFC, Bosch joacă un rol în trecerea la energie regenerabilă și, în același timp, obține noi oportunități de afaceri. Până în 2024, compania planifică să investească peste 400 milioane de euro în tehnologia SOFC și alte 600 milioane de euro în celulele de carburant mobile.
Bosch a pătruns și în sectorul echipamentelor de fabrică pentru producția de acumulatori. Această afacere are potențial: conform companiei, piața globală de acumulatori crește cu până la 25 de procente în fiecare an. Alături de Volkswagen, Bosch dorește să pregătească procese de producție pentru celule de acumulatori pentru producția de serie. Hartung a afirmat: „Obiectivul nostru comun este ca un furnizor european să fie lider în materie de costuri și tehnologie pentru producția de serie în ceea ce privește tehnologia acumulatorilor.” Specialiștii consideră aceste planuri comune ca fiind un pas important pe drumul către mobilitatea neutră din punct de vedere climatic și producția în masă de acumulatori sustenabili.
Mobilitatea dominată de software – creștere cu două cifre pe o piață care valorează miliarde
Bosch intenționează să crească și să își dezvolte poziția în domeniul dezvoltării de software pentru autovehicule. Sectorul de activitate Soluții de mobilitate deja echipează autovehicule din întreaga lume cu peste 200 de milioane de unități de control care funcționează cu propriul software, în fiecare an. Compania preconizează că piața de software pentru domeniul auto va atinge un volum de aproximativ 200 miliarde de euro până în 2030. „Bosch se va bucura de o creștere de două cifre pe această piață,” a declarat Dr. Markus Heyn, noul președinte al sectorului de activitate Soluții de mobilitate și membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH. „Aici vom beneficia din plin de transformarea autovehiculelor într-un nod de internet.”
Heyn consideră că Bosch deja a trasat direcția strategică în acest sens. Portofoliul companiei de programe software pentru autovehicule independente de aplicații va fi compilat în filiala ETAS, la mijlocul anului 2022. ETAS va oferi programe software de bază pentru autovehicule, middleware, servicii cloud și instrumente de dezvoltare pentru aplicații universale. În plus, noua divizie Bosch pentru Soluții Informatice Integrate va crea programe software pentru autovehicule specifice aplicațiilor cu echipamente hardware speciale pentru funcții precum asistența la condus și conducerea automatizată. În acest domeniu, Bosch a încheiat un parteneriat cuprinzător cu Cariad, filiala Volkswagen pentru programe software, la finalul lunii ianuarie 2022. „Obiectivul nostru este accelerarea procesului de producție pentru sisteme de conducere automatizată parțial și total, pentru vehiculele folosite în viața de zi cu zi,” a afirmat Heyn. „Dorim să stabilim standarde pentru piață, de care să dispună și alți producători auto.”
Transformarea locului de muncă industrial – un miliard de euro alocați pentru instructaj
Drumul către o economie neutră din punct de vedere climatic este unul la care Bosch vrea să contribuie din rolul de angajator. „Deoarece multe industrii trec printr-o transformare, Bosch vede o oportunitate în reabordarea relațiilor de muncă,” a declarat Filiz Albrecht, membru al consiliul de administrație și director de relații industriale al Robert Bosch GmbH. Pentru a susține oamenii în timp ce trec de la un tip de muncă la altul, este din ce în ce mai important ca angajatorii să „ofere perspective pentru noi locuri de muncă, vizibile și în afara propriei companii.” În acest sens, în Germania, Bosch contribuie cu experiența sa vastă la Allianz der Chancen, o inițiativă interprofesională care vizează transformarea locurilor de muncă. „Considerăm că putem face această schimbare acceptabilă din punct de vedere social,” a declarat Albrecht. Ca atare, compania caută și noi abordări pentru plasarea și calificarea angajaților. Mai mult, Bosch investește constant în perfecționarea forței sale de muncă – peste un miliard de euro în ultimii cinci ani.
Un alt mod prin care compania susține schimbarea la locul de muncă este implementarea modelelor de colaborare hibride. „Prin inițiativa noastră „Smart Work”, modelăm sistematic interacțiunea dintre munca la distanță și munca la sediul companiei. Alături de managerii lor, echipele stabilesc aranjamentele flexibile privind momentul și locul în care lucrează,” a afirmat Albrecht. Determinarea timpului și locului în care își desfășoară activitatea este foarte importantă pentru dezvoltatorii de programe software și, conform afirmațiilor dlui Albrecht, nevoia de astfel de profesioniști este stringentă: „Numai în cadrul diviziei pentru Soluții Informatice Integrate din Germania avem peste 1.000 de posturi vacante pentru specialiști software.”
Dezvoltarea activității în anul 2021 – toate sectoarele de activitate au raportat creșterea vânzărilor
Nu numai că vânzările totale ale Grupului Bosch au față de anul trecut, dar au depășit chiar și nivelul celor din 2019, anul anterior crizei. „Nivelul ridicat de diversificare al companiei în diferite domenii și regiuni a dat rezultate încă o dată,” a declarat Dr. Markus Forschner, membru al consiliului de administrație și director financiar al Robert Bosch GmbH. „În toate sectoarele de activitate am avut creșteri de vânzări, în ciuda blocajelor în aprovizionare.” Sectorul de activitate Soluții de mobilitate, care este cel mai mare și care generează cele mai multe vânzări, a înregistrat o creștere semnificativă, deși mediul de afaceri din al patrulea trimestru a oprit evoluțiile. Vânzările au crescut cu 7,5 procente, atingând 45,4 miliarde de euro, în ciuda crizei cipurilor, care a avut un impact deosebit de puternic asupra industriei auto. După ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar, rezultă o creștere de 7,9 procente. Sectorul de activitate Tehnologie industrială a beneficiat în special de redresarea pieței de inginerie mecanică și a obținut vânzări în valoare de 6,1 miliarde de euro. Acestea reprezintă o creștere de 20 de procente, atât din punct de vedere nominal, cât și după ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar. După cum a precizat directorul financiar, acest lucru înseamnă că vânzările au revenit la nivelul anterior crizei. În sectorul de activitate Bunuri de larg consum, produsele pentru casă și grădină au fost încă o dată extrem de populare. Cu o valoare de 21 miliarde de euro, vânzările au depășit semnificativ nivelul din anul anterior. Reprezintă o creștere de 13 procente; după ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar, creșterea atinge 15 procente. Vânzările din sectorul de activitate Tehnologie pentru construcții și energie au crescut cu 11 procente, atingând 5,9 miliarde de euro – după ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar, creșterea atinge 12 procente. Conform lui Forschner, „Afacerea a beneficiat de o cerere puternică de tehnologie de încălzire ecologică, acest sector de activitate ajungând să depășească nivelul anterior crizei.”
Dezvoltarea afacerii în anul 2021 – creșterea vânzărilor în toate regiunile
„Vânzările Bosch au crescut din toate punctele de vedere, inclusiv regional,” a afirmat Forschner. În Europa, vânzările au crescut cu 9,3 procente, până la 41,5 miliarde de euro. După ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar, rezultă o creștere de 10 procente. În America de Nord, vânzările au atins valoarea de 11,5 miliarde de euro. Creșterea vânzărilor de 6,5 procente ajunge la 10 procente după ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar. În America de Sud, vânzările au ajuns la 1,4 miliarde de euro – o creștere de 32 de procente, sau 41 de procente după ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar. „Aceasta este o evoluție foarte bună, în special deoarece regiunea a fost extrem de afectată de pandemia de coronavirus în anul anterior,” a explicat Forschner. În regiunea Asia Pacific, vânzările au crescut cu 12 procente, până la 24,4 miliarde de euro – 11 procente după ajustarea pentru fluctuațiile cursului de schimb valutar.
Evoluția numărului de angajați în 2021 – ușoară creștere la nivel mondial
La 31 decembrie 2021, Grupul Bosch număra aproximativ 401.300 de angajați la nivel mondial. Această creștere de aproximativ 6.700 a vizat în principal Asia Pacific și Europa; numărul angajaților din Germania a rămas stabil, la aproape 131.400. În activitățile de cercetare și dezvoltare, numărul angajaților a crescut cu puțin sub 4 procente, până la 76.300. Numărul dezvoltatorilor de software la nivel mondial era peste 38.000 – o creștere cu aproximativ 4.000 față de anul anterior.
Perspective pentru 2022 – o economie globală afectată de incertitudine
Bosch se așteaptă ca, în 2022, economia globală să crească cu între 4 procente și 4,5 procente, față de aproximativ 5,5 procente în 2021. În ciuda progresului impresionant obținut cu ajutorul vaccinărilor în multe țări, compania se așteaptă ca pandemia de Covid-19 să afecteze puternic societatea și economia și în anul 2022. În plus, blocajele constante în aprovizionare și creșterea prețurilor la materiile prime, produsele primare și transporturi vor avea un impact puternic asupra economiei globale și vor afecta activitatea multor sectoare, în special în industria auto. Și creșterea pronunțată a inflației în multe sectoare și regiuni afectează perspectivele. Cu condiția ca mediul de afaceri să nu fie afectat în continuare, Grupul Bosch se așteaptă la o creștere a vânzărilor în 2022 și obținerea unei marje operaționale cel puțin egale cu cele din anul anterior. În ciuda acestor provocări, Forschner rămâne încrezător: „Bosch are o bază financiară solidă pentru investirea în domenii de importanță strategică și continuarea pe direcția actuală.” Obiectul Bosch este în continuare o creștere mai puternică decât cea a piețelor în cele mai importante sectoare și regiuni.
Persoană de contact pentru jurnaliști:
Miruna Andriesei
Telefon: +40 730 024 478
Grupul Bosch este prezent în România de 27 de ani și are aproximativ 8.160 de angajați în cinci entităţi. În 2020, Bosch a înregistrat vânzări de 448 milioane de euro pe piața din România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj, precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării.
Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro
Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii. Acesta are aproximativ 401.300 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2021). Conform cifelor preliminare, compania a generat vânzări de 78,8 miliarde de euro în 2021. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește o viziunea unei mobilități sustenabile, sigure și fascinante. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viaţă.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a fost neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. În cele 128 de locaţii din lume, Bosch are aproximativ 76.300 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, dintre care peste 38.000 sunt ingineri software.
Compania a fost înfiinţată în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanică fină și inginerie electrică”. Structura specială a acţionariatului Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch, permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii semnificative pentru asigurarea viitorului său. Nouăzeci și patru de procente din acţiunile Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung GmbH. Restul de acţiuni sunt deţinute de Robert Bosch GmbH și de o companie deținută de familia Bosch. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust.
Pentru mai multe informaţii, accesaţi paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com,
www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse.
[1] Conform rapoartelor interne.