București, 8 octombrie 2018. Fysic, marcă olandeză sub numele căreia sunt comercializate pe piața locală dispozitive electronice pentru vârstnici, estimează o creștere a cererii cu circa 20% pe segmentul produselor electronice destinate persoanelor în vârstă, în 2018 față de 2017. Conform reprezentanților companiei care distribuie acest brand în România, valoarea totală a pieței locale de aparate electronice pentru vârstnici se ridică la aproximativ 1 milion euro. Marca Fysic aparţine companiei olandeze HESDO B.V., lider pe segmentul produselor electronice pentru seniori în Olanda. Pe piața autohtonă, Fysic este singura marcă special concepută pentru seniori sub al cărei nume este distribuită o varietate foarte mare de produse: de la telefoane fixe și mobile, până la organizatoare pentru medicamente, lampe LED pentru orientare nocturnă, aparate pentru monitorizarea pulsului, biciclete electrice pentru picioare și mâini etc.
“Cererea de produse pentru vârstnici este în creștere în România, iar această tendință prognozăm că se va menține și în 2019. Oamenii au început să identifice tot mai pregnant nevoia persoanelor în vârstă de a beneficia de aparatură electronică performantă și ușor de folosit, adaptată diferitelor afecțiuni care apar odată cu procesul de îmbătrânire. În țara noastră trăiesc circa
3 milioane de vârstnici, iar cele mai multe produse electronice dedicate lor sunt telefoanele fixe și mobile. Noutatea pe care o aduce marca Fysic în România este gruparea unei categorii extrem de largi de dispozitive de o calitate foarte bună, sub un singur nume. Ne dorim crearea unui segment de piață al dispozitivelor electronice pentru seniori, care să poate răspunde în mod optim cererii tot mai crescute”, a declarat Mircea Matei, administrator al HDM Distribution, companie ce reprezintă Fysic în România.
Conform reprezentanților Fysic în România, piața locală de aparatură electronică pentru seniori se situează în momentul de față la aproximativ 1 milion euro și include, în proporție de circa 80%, telefoane fixe și mobile care prezintă caracteristici cum sunt: butoane mari, alarme luminoase pentru apeluri, compatibilitate cu aparatele auditive, butoane S.O.S cu apelarea de urgență a mai multor numere, ecran și afișaj mai mare, meniuri simplificate etc.
Fysic a intrat pe piața locală la finalul anului 2016, la inițiativa lui Daniel Dărăban, Director General al Superfood Company, unul dintre cei mai mari importatori și distribuitori de produse pentru copii mici. În primul semestru din 2018, Fysic a înregistrat o majorare a vânzărilor cu circa 30%, față de aceeași perioadă din 2017. Sub această denumire, sunt comercializate 25 de produse în România și 40 la nivel internațional în țări ca: Olanda, Belgia, Marea Britanie, Germania, Franța etc. Telefoanele fixe și mobile însumează aproximativ 75% din vânzările Fysic în România. Produsele Fysic sunt gândite de echipele de ingineri olandezi până la cel mai mic detaliu și îmbunătățite în mod constant.
“Am decis să aducem Fysic în România, pentru că vârstnicii reprezintă un segment important din populaţie, cu nevoi specifice care sunt insuficient acoperite. Este firesc ca și ei să beneficieze de avantajele tehnologiei și să aibă parte de produse utile, sigure, de o calitate ireproșabilă, care să le înlesnească viața. Produsele Fysic se concentrează pe nevoile principale ale seniorilor: comunicare mai ușoară, confort, siguranță, menținerea unei stări cât mai bune de sănătate și dorința de avea o viață activă. Gama Fysic există pe piețele internaționale de aproape 20 de ani, iar eu am fost impresionat de calitatea și durabilitatea produselor, precum și de componenta umană care stă la baza acestei mărci. Fondatorul companiei olandeze care deține Fysic a decis să pună bazele brandului din dorința de a-și ajuta mama să ducă o viață cât mai bună și autonomă. Cred că această experiență personală își spune decisiv cuvântul în modul în care au fost gândite produsele, precum și în diversitatea acestora. Unul dintre atributele acestui brand, în afară de calitate, este empatia”, a adăugat Daniel Dărăban, acționar al HDM Distribution.
Printre produsele care au caracteristici inovatoare din portofoliul Fysic, se numără telefonul fix FX3930, destinat persoanelor care au deficiențe de văz și auz. Acesta este prevăzut cu șase taste unde pot fi inserate poze, prin apăsarea cărora este format automat numărul alocat persoanei respective. Volumul soneriei este ridicat, iar cel al vocii se poate regla la peste 85 decibeli. Un alt produs inovator este organizatorul pentru medicamente FC 55, care vine în ajutorul persoanelor cu deficiențe de memorie și are încorporate trei tipuri de alarmă: acustică, luminoasă și prin vibrații. Este ușor de folosit, având un ecran mare, iar cele cinci compartimente pentru pastile au fiecare propria alarmă. De asemenea, organizatorul este dotat cu modul de monitorizare a pulsului.
###
Marca Fysic aparţine companiei olandeze HESDO B.V. și este cel mai important brand de produse electronice pentru seniori, din Olanda. Compania HESDO B.V. a fost fondată în anul 1973 și are o cifră de afaceri de 50 milioane de euro. Portofoliul internațional al Fysic cuprinde 40 de produse, prezente în majoritatea ţărilor din Europa de Vest: Olanda, Belgia, Marea Britanie, Germania, Franța etc
Produsele Fysic sunt disponibile pe piața autohtonă începând cu finalul anului 2016, prin intermediul companiei HDM Distribution S.R.L., ai cărei acționari sunt Mircea Matei, Daniel Dărăban și omul de afaceri german, Johan Georg Hibler. În România sunt distribuite 25 de produse din portofoliul Fysic, care pot fi cumpărate online, pe site-ul eMAG sau în unitățile Farmacia Tei, precum și în magazinele specializate de telefonie mobilă. Pe piața autohtonă, produsele Fysic sunt distribuite în București, Alba-Iulia, Bistrița și Târgu-Mureș. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesați: www.seniormag.ro sau pagina Facebook.com/SeniorMag.ro.