Gh. Serban: „In comunicatii, daca nu investesti permanent, dispari de pe piata!”

0
970

In fiecare an, data de 5 februarie este „Ziua Sigurantei pe Internet”, care e un eveniment de anvergura europeana, desfasurandu-se sub egida retelei europene „INSAFE” – European Safer Internet Network, in cadrul programului „Safer Internet Plus”, al Comisiei Europene.
Ajunsa la editia a X-a, Safer Internet Day 2013 a fost sarbatorita in aproximativ 65 de tari din intreaga lume si a avut ca tema: „Connect with respect!” („Conecteaza-te cu respect!”).

Noi am folosit acest prilej pentru a sta de vorba cu directorul executiv al Asociatiei Nationale a Internet Service Providerilor din Romania, Gheorghe serban, despre securizarea bazelor de date ale companiilor.

Companiile se pot proteja 100% de atacurile informatice?
La momentul „t”, da, in masura in care sunt dispuse sa investeasca sume importante! insa, la momentul „t+1”, firma va afla ca toate masurile de securitate a datelor pe care le luase pana atunci sunt insuficiente, din cauza ritmului rapid de dezvoltare a solutiilor de penetrare in sistemele informatice. Iar managementul unei companii poate constata ca s-a cheltuit chiar si 90% din bugetul total numai pentru achizitionarea sistemelor performante de securitate informatica!

Merita?
Aceasta este intrebarea! Trebuie sa ai abilitatea de a stabili un raport intre cost si beneficiu. Sa pui in balanta ce se pierde daca un intrus patrunde ilegal in baza de date a firmei – pe de o parte – si cheltuiala facuta pentru asigurarea datelor, pe de alta parte…

Cat vor mai rezista pe piata afacerile furnizorilor mici de internet-service, de cartier?
incet-incet, vor disparea, pentru ca modelul respectiv de business nu mai este atat de viabil…. Se va muta centrul de greutate al afacerii: providerul de Internet nu va mai fi doar strict furnizorul de acces, ci cel care „imbraca” acest acces cu alte servicii. Dintre cei mici, vor rezista doar cei care se vor adapta la acest trend! insa, acestia vor mai avea o problema: fiind mici, nu au bani de investitii majore ca sa-si creeze capacitatea tehnologica necesara pentru a imbogati continutul, pe cand marile companii de profil pot face asta, deoarece au banii necesari!
Pentru ca, in domeniul comunicatiilor, daca nu investesti permanent, dispari de pe piata!  (Daniel Negut)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here