Grupul Telekom Romania isi mentine evolutia stabila, conform rezultatelor la T3 2014

0
1008

Telekom Romania Communications si Telekom Romania Mobile Communications anunta rezultatele financiare pentru T3 2014, incheiat la 30 septembrie 2014, conform indicatorilor de performanta raportati de catre OTE Group.

“Rezultatele indica o performanta stabila a operatiunilor Telekom Romania, stabilind totodata bazele pentru dezvoltarea durabila pe care o anticipam pe termen mediu si lung. in acelasi timp, cifrele arata impactul semnificativ pe care le-au avut o serie de masuri de reglementare si fiscale neprevazute, la care se adauga investitiile necesare pentru trecerea la brandul T. Acesti factori ne-au limitat considerabil capacitatea de a investi in initiative comerciale si, indirect, a afectat atragerea de noi contracte. Cu toate acestea, cresterea constanta pe zone cheie, cum ar fi segmentul de business, veniturile din broadband sau numarul de clienti postpaid, reprezinta o baza solida pentru a continua consolidarea pozitionarii ca retea integrata care ofera solutii complete”, a spus Anastasios Tzoulas, Chief Financial Officer, grupul Telekom Romania.

in ciuda conditiilor de piata, cele doua companii au continuat investitiile planificate si in T3. Cele mai multe investitii din 2014 vizeaza, in principal, extinderea retelelor FTTH, 3G si 4G.

Telekom Romania Communications
Rezultatele financiare raportate de Telekom Romania Communications pentru primele trei trimestre ale acestui an arata un parcurs stabil, cu cresteri in zonele strategice: televiziune si solutii IT&C pentru companii. Segmentul wholesale si-a mentinut, de asemenea, ratele de crestere. Decizia de a se concentra pe operatiunile specifice companiilor telecom s-a reflectat in cresteri de peste 100%.

Pro Forma EBITDA pentru primele 9 luni ale anului 2014 a fost cu 7,5% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 118,4 milioane euro. Acelasi indicator raportat pentru T3 2014 este de 35 milioane euro. Pentru primele 9 luni, Telekom Romania Communications a raportat o crestere a veniturilor de 2,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, avand valoarea de 457,7 milioane euro. Veniturile pentru T3 2014 au ramas stabile, fiind de 151,3 milioane euro. Nivelul EBITDA pentru primele 9 luni a fost afectat de introducerea taxei pentru constructii speciale, cu impact semnificativ asupra companiei care detine, istoric, o infrastructura bazata pe cupru si canalizatii.

Strategia companiei, orientata cu precadere spre livrarea de continut TV de calitate prin diverse platforme TV, a dus la mentinerea ritmului de crestere a bazei de clienti, al caror numar a ajuns aproximativ 1,4 milioane in T3 2014. Numarul clientilor de Internet s-a mentinut la acelasi nivel comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile aferente celor doua segmente au continuat sa inregistreze cresteri de 7% pentru televiziune, respectiv 6% pentru Internet broadband in T3 2014. Aceste cresteri ale veniturilor generate de cele doua segmente compenseaza partial scaderea de 14% a celor de voce fixa.

Numarul de abonamente a fost de 4,8 milioane pentru T3 2014, ramanand stabil in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.

Consolidarea pozitiei de furnizor de solutii IT&C la cheie pentru companii s-a reflectat in venituri mai mari cu 38% pe acest segment in T3 2014, generate, in principal, de contracte pentru solutii de sisteme si proiecte IT&C. Veniturile din segmentul wholesale au avut un aport important la cele raportate la nivelul intregii companii, fiind mai mari cu 11% in T3 2014 fata de T3 2013, datorate traficului crescut.

Alte activitati care nu sunt specifice domeniului principal de activitate al companiei au avut cresteri de peste 100% datorate, in principal, capitalizarii portfoliului de proprietati imobiliare.

Telekom Romania Mobile Communications

in T3 2014, evolutia Telekom Romania Mobile Communications a fost una stabila. Pe segmentul de business, in pofida competitiei intense, Telekom Mobile Romania si-a mentinut pozitia pe piata. in primele 9 luni ale anului 2014 comparativ cu aceeasi perioada a anului 2013, baza de clienti business a crescut cu 6,4%, in timp ce veniturile din segmentul B2B au crescut cu 12,7%. Aceasta provine in principal din cresterea vanzarilor abonamentelor din portofoliul Business XXS – XXL Plus, dedicat mai ales clientilor SoHo si IMM, cele mai populare abonamente fiind cele cu minute si sms-uri  nelimitate in orice retea nationala si Internet pe mobil incluse in abonament, impreuna cu un telefon smartphone.

Baza de clienti postpaid a crescut, de asemenea, cu 3% la 9 luni y-o-y, ajungand la 26,8% din totalul bazei de 5,9 milioane de clienti ai Telekom Romania Mobile Communications (inclusiv Zapp).

Excluzand impactul tarifelor de interconectare, veniturile totale ale Telekom Romania Mobile Communications in T3 2014 ar fi inregistrat o crestere cu 9% in comparatie cu aceeasi perioada din anul precedent.

Veniturile totale in T3 au fost de 107 milioane euro, in crestere cu 5% fata de T2 2014. EBITDA Pro Forma (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a atins valoarea de 25,5 milioane euro, similar cu semestrul precedent. Marja EBITDA a ajuns la 23,8% in T3 2014, in timp ce veniturile din servicii au fost cu 4% mai mari comparativ cu T2 2014, si ca urmare a lansarii noului brand T.

ARPU (venitul mediu per utilizator) a crescut cu 5% in T3 2014 comparativ cu T2 2014, ajungand la valoarea de 4,78 euro, datorita lansarii de noi oferte competitive, integrate.

Traficul de date a crescut mai mult de doua ori fata de T3 2013, inregistrand o crestere considerabila de 125% y-o-y. Serviciile 4G s-au extins in mod semnificativ, generand o crestere de 75% a traficului de date si o dublare a numarului de utilizatori activi 4G in T3, comparativ cu T2 2014. De asemenea, veniturile din internet de mare viteza au mentinut trendul ascendent din semestrele precedente, inregistrand o crestere de 26 % fata de anul precedent, ca urmare a investitiilor in tehnologie.

si vanzarile de telefoane smart au crescut de peste doua ori la 9 luni, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2013, inregistrand o evolutie de 110%.

Telekom Romania Mobile Communications este in plina dezvoltare a retelei 4G, oferind acoperire 4G pentru 50% din populatia din mediul urban si pentru 27% din totalul populatiei (rural si urban). in Bucuresti, acoperirea 4G este pentru 98% din suprafata, in timp ce in localitatile turistice Brasov si Poiana Brasov acoperirea este de 98%, respectiv 100%.

Clientii care nu se afla in aria de acoperire 4G pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansata avand la baza tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de pana la 43,2 Mbps, in 269 orase si peste 5056 de localitati.

La finalul T3 2014, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicatii pentru aproximativ 15,2 milioane de clienti din Europa de Sud-Est.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here