Guvernul s-a angajat in negocierile cu FMI sa publice anuntul de privatizare a CFR Marfa in luna martie a acestui an si sa semneze contractul de vanzare a unui pachet majoritar de actiuni pana la jumatatea lui mai, tranzactia urmand sa fie incheiata atunci cand „toate conditiile vor fi indeplinite”.
„Pentru CFR Marfa, pregatirile sunt avansate in vederea vanzarii unui pachet majoritar de actiuni catre un investitor strategic. Vom organiza o licitatie publica pentru selectarea castigatorului si intentionam sa incheiem tranzactia cat mai curand posibil, imediat ce toate conditionalitatile din acordul de vanzare-cumparare vor fi indeplinite”, in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI relateaza MEDIAFAX.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, marti, dupa intalnirea cu reprezentantii FMI, ca privatizarea CFR Marfa a devenit „prioritatea numarul 1”, dupa ce saptamana trecuta spunea ca va solicita ca aceasta companie sa nu mai fie trecuta in proprietate privata.
Presedintele Traian Basescu a declarat, miercuri, ca a respins privatizarea CFR Marfa pentru ca se propunea varianta derularii procesului prin licitatie cu strigare, care permite oricui un show televizat, ca in cazul Oltchim, ceea ce i s-a parut „inadmisibil”.
Guvernul s-a angajat fata de FMI, in cadrul acordului de tip preventiv aflat in derulare, sa vanda participatii detinute de stat la companii strategice din domeniile energiei si transporturilor, inclusiv Transgaz (15%), Romgaz (10%), Hidroelectrica (10%), Nuclearelectrica (10%), Oltchim (privatizare integrala), CFR Marfa (privatizare pachet majoritar), Tarom (20%), Electrica Furnizare si cele trei companii de distributie ale Electrica (participatii majoritare.
La sfarsitul lunii noiembrie, presedintele si premierul au avut insa o intalnire la finalul careia surse oficiale au declarat ca cei doi au convenit sa amane privatizarea CFR Marfa, apreciind ca momentul actual nu este prielnic pentru astfel de operatiuni.
Initial, Guvernul s-a angajat fata de FMI sa vanda doar 20% din actiunile CFR Marfa, dar ulterior s-a decis in Consiliul Suprem de Aparare a tarii sa fie vandut un pachet majoritar de actiuni.
Ministerul Transporturilor a anuntat anul trecut ca isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in decembrie 2012, dar ulterior a comunicat ca procedura este intrerupta intrucat strategia de privatizare nu a primit avizul CSAT.