Guvernul va angaja personal suplimentar cu prioritate in structurile implicate in atragerea si gestionarea fondurilor comunitare, in limita celor 15% din totalul locurilor vacante care pot fi ocupate in sectorul public si prin redistribuire de posturi din alte institutii.
Decizia a fost luata in sedinta de miercuri a Guvernului, prin ordonanta de urgenta.
Purtatorul de cuvant al Executivului, Ioana Muntean, a precizat ca posturile vacante vor fi ocupate in baza unei aprobari a Guvernului, dupa centralizarea acestor posturi si prin redistribuire de locuri cu prioritate catre institutiile implicate in gestionarea fondurilor UE.
Locurile vacante vor fi centralizate la Ministerul Finantelor pana pe data de 15 ale fiecarei luni.
Guvernul a anuntat, in urma cu doua saptamani, ca va bugeta angajarea a aproximativ 100 de functionari care sa lucreze in domeniul atragerii fondurilor UE, la nivelul celor cinci autoritati de managament.
In urma cu un an, Guvernul a suspendat ocuparea prin concurs a posturilor din sectorul public, cu exceptia doar a unui procent de maxim 15% din totalul posturilor vacante, dar numai in conditiile incadrarii in cheltuielile de personal aprobate prin buget.
Legislatia in vigoare prevede ca salariile de baza pentru functionarii care gestioneaza fonduri UE pot fi majorate cu pana la 75%, in functie de indeplinirea unor criterii. Activitatea angajatilor este evaluata cel putin o data pe an, ocazie cu care procentul de majorare a salariului de baza se poate modifica in functie de rezultate. (Mediafax)