Honda CR-Z – primeste rating de top la evaluarea generala de siguranta

0
774

Euro NCAP
Honda CR-Z a fost nominalizata ca fiind una din cele mai sigure automobile din Europa, dupa succesul inregistrat de Honda Insight, potrivit noilor rezultate independente de testare la impact Euro NCAP.

Schema de evaluare Euro NCAP se concentreaza asupra performantelor vehiculului in materie de siguranta si ofera consumatorilor un singur scor, usor de inteles. Sistemul are in vedere protectia ocupantilor la impact frontal, lateral, impactul in zona stalpilor si din spate, protectia copiilor, protectia pietonilor si disponibilitatea sistemelor ce asista soferul. Honda CR-Z a primit un punctaj maxim de 5 stele.
Noul sistem de evaluare introdus in februarie 2009, utilizeaza un punctaj ponderat care combina aspecte ale performantelor in ceea ce priveste siguranta unui automobil: adult (50%), copil (20%) si pietoni (20%), rezultatele evaluarii protectiei oferite de disponibilitatea sistemelor de asistenta si de securitate (10%). Pentru a se califica si a fi incluse, sistemele de asistenta (VSA la Honda) trebuie sa fie disponibile in echiparea standard in peste 90% din gama de modele EU 27 2010.
CR-Z este cel mai recent dintr-un sir de automobile Honda care au primit o nota maxima. De la introducerea noii scheme Euro NCAP au fost testate alte 4 modele Honda; Civic, Accord, Jazz si cel mai recent, Insight. Toate cele 5 modele au primit nota maxima de 5 stele, Honda Insight fiind de asemenea nominalizat ca cel mai sigur hibrid precum si al doilea cel mai sigur vehicul testat in 2009.
Noua evaluare Euro NCAP reflecta angajamentul Honda pentru siguranta generala oferita de vehicul, si vine ca o apreciere la sistemul intern de testare a sigurantei al Honda. Sistemul de analiza impactului intre masini de la centrul Tochigi R&D studiaza impactul intre modelele de vehicule de marimi si greutati diferite si dezvolta solutii pentru a reduce leziunile in cazul pasagerilor dar si a pietonilor. Dispozitivul de test al impactului omnidirectional intre vehicule a fost lansat in 2001 si este primul din lume de acest fel, care functioneaza la interior in orice conditii meteo.
Singuranta Honda CR-Z
Sistemul VSA
Sistemul de siguranta VSA este conceput pentru a ajuta soferul sa pastreze controlul in timpul virajelor, accelerarii si manevrelor bruste, prin asistarea la franare la oricare dintre roti, dupa cum este necesar si modularea cuplului motor, dupa cum este solicitat.
Frana
Discurile de frana solide ventilate de 14″ fata / spate asigura stabilitatea rutiera, care este imbunatatita de sistemul de franare anti blocare (ABS), Distributia electronica a fortei de franare (EBD) si asistare la franare (BA).
Comunicat de presa
Advanced Compatibility Engineering (ACE)
Dezvoltat in uzina pentru testarea impactului intre vehicule de la Tochigi, structura caroseriei ACE (Advanced Compatibility Engineering™) este acum un punct forte, bine stabilit in strategia privind siguranta Honda.
Structura caroseriei ACE este un design exclusiv Honda care imbunatateste protectia pasagerilor, precum si compatibilitatea la coliziuni frontale. Designul ACE utilizeaza o retea de elemente structurale conectate pentru a distribui energia de impact uniform in partea din fata a vehiculului. Acest management imbunatatit al energiei de impact ajuta la reducerea fortelor transferate catre compartimentul pasagerilor si poate ajuta la dispersarea uniforma a fortelor transferate la alte vehicule, intr-un accident.
Protectia pietonilor
Modelul CR-Z include de asemenea caracteristici de protectie a pietonilor. Cercetarile au aratat ca aceste caracteristici pot imbunatati dramatic sansa de supravietuire a unui pieton daca este lovit de o masina in miscare.
Caracteristicile includ stergatoare concepute sa se rupa la impact, aripi si capota ce absorb energia precum si o zona libera de sub capota, care sa permita un spatiu mai mare pentru deformare.
Airbag-uri si centurile de siguranta
La toate modelele, airbagurile frontale si laterale pentru sofer si pasager, cu sistem SRS, sunt completate de airbag-uri cortina pentru a proteja toti ocupantii. Exista centuri de siguranta in 3 puncte, cu sistem de retragere si blocare la urgenta (ELR), centurile de siguranta din fata au de asemenea 2 etape de absorbtie de energie (EA), prin pretensionarea cu limitare de sarcina . in plus, in spate sistemul ISOFIX asigura instalarea corecta si sigura a scaunelor pentru copii.
Tetiere active
CR-Z este echipat cu tetiere active in scaunele din fata, care reduc probabilitatea vatamarii gatului in impacturile din spate. Pe masura ce ocupantul este impins pe spatarul scaunului, o placa rigida in scaun preseaza un element de legatura impingandu-l in sus si inainte pentru a sprijini capul.
Despre CR-Z
Honda CR-Z este un automobil nou, unic, combinand avantajele unui sistem de propulsie electric hibrid cu o transmisie manuala cu 6 trepte, intr-o caroserie de coupe elegant.
CR-Z este prima masina care combina un motor de 1,5 litri i-VTEC si sistemul IMA, oferind economie de combustibil excelenta punand un mare accent pe placerea de a conduce. CR-Z emite doar 117 g / km de CO 2 in ciclul de testare UE si consuma doar 5.0 l/100km de combustibil.
Sistemul de condus cu trei moduri
Modelul CR-Z a fost proiectat pentru a fi o masina care combina placerea de a conduce, cu performante excelente de sofat in mediul urban si economia de combustibil. Inginerii Honda au dezvoltat Sistemul de condus cu trei moduri pentru CR-Z, care permite soferului sa modifice caracteristicile masinii in functie de nevoile lui si a mediului in care masina este condusa. Prin modificarea in mod semnificativ a raspunsurilor vehiculului la comenzi, noul sistem CR-Z permite soferilor sa se adapteze la sosele si situatii de trafic diferite.
Aceasta facilitate permite soferului sa aleaga intre trei moduri de conducere care modifica raspunsurile pedalei de acceleratie, directia, controlul climatic, functia Idle Stop si nivelul de asistenta oferit de sistemul IMA. in elaborarea acestui mecanism nou, Honda permite soferului sa decida daca doreste maximizarea caracterului sportiv, economia, sau cel mai bun echilibru intre cele doua.
Modul sportiv
Atunci cand conducatorul auto CR-Z este departe de oras si vrea sa se bucure de un drum lung, poate selecta modul SPORT. Acesta mareste reactia acceleratiei, schimba comportamentul sistemului IMA de a furniza mai multa asistenta din partea motorului electric si o mai mare rezistenta a servodirectiei electrice.
Modul ECON
Modul ECON prioritizeaza economia de combustibil in modul de functionare al pedalei de acceleratie drive-by-wire, ECU, aerul conditionat si sistemul hibrid. Pentru momentele in care sofatul sportiv nu este dorit sau posibil, functia Eco Assist impreuna cu modul ECON permit soferului sa se bucure de cea mai buna economie de combustibil pe drumul spre locul de munca, sau in trafic intens. Modul ECON reduce sensibilitatea pedalei de acceleratie si aceasta actiune este asistata de utilizarea unui alt mod de functionare al motorului care are ca prioritate economia de combustibil. Utilizarea motorului electric pentru a ajuta motorul pe benzina este redefinita, cu prioritatea acordata imbunatatirii economiei de combustibil, si nu pentru a ajuta la imbunatatirea performantelor. Sistemul de control al climei este de asemenea influentat de modul ECON prin recircularea aerului si reducerea functionarii compresorului pentru a reduce consumul de energie. in acest mod, parametrii Idle Stop sunt mariti dramatic, ceea ce duce la extinderea timpului petrecut cu motorul oprit.
Modul NORMAL
in orice moment masina poate fi condusa in modul NORMAL, care prevede un echilibru intre performanta, economie si emisii adaptandu-se la cele mai multe situatii de condus.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here