Evaluarea Bosch a sistemelor de asistență pentru șofer
-
Una din patru mașini nou înmatriculate în Germania în 2015 a avut la bord un sistem automat de frânare de urgență.
-
Sistemele de frânare de urgență pot ajuta la reducerea coliziunilor posterioare care au ca rezultat daune cu până la 72 de procente.
-
Hoheisel, membru al consiliului de administrație Bosch: „Sistemele de asistență pentru șofer pregătesc terenul pentru condusul automatizat.”
-
La nivel mondial, aproape 3000 de ingineri Bosch lucrează la dezvoltarea sistemelor de asistență pentru șofer, precum și a condusului și a parcării automatizate.
Stuttgart, Germania – În situații critice, numeroase vehicule noi din Germania frânează deja automat, potrivit unei evaluări Bosch a statisticilor de înmatriculare a vehiculelor din 2015. Concluziile indică faptul că una din patru mașini nou înmatriculate are la bord un sistem automat de frânare de urgență pentru a preveni accidentele și, dacă este necesar, pentru a opri vehiculul, în caz de urgență. Autopilotul adaptativ (ACC) este, de asemenea, foarte popular în rândul cumpărătorilor de mașini. În 2015, acesta se găsea deja în 11 procente din vehiculele noi. Sistemele de asistență la parcare – de la senzori de parcare la asistență pentru parcare și pentru direcție – fac parcarea mai ușoară pentru fiecare a doua mașină nou înmatriculată în Germania. Șaisprezece la sută din mașinile noi monitorizează schimbarea benzii de circulație sau menținerea în mod independent a benzii de circulație, iar 11 procente din vehiculele noi dispun de recunoașterea semnelor rutiere cu ajutorul unei camere. „Sistemele de asistență pentru șofer câștigă tot mai mult teren pe piață și pregătesc astfel terenul pentru condusul automatizat,” spune Dr. Dirk Hoheisel, un membru al consiliului de administrație Bosch. „Cu cât sunt mai familiari șoferii cu sistemele de asistență pentru șofer, cu atât va fi mai mare acceptarea condusului automatizat.”
Sistemele automate de frânare de urgență câștigă popularitate și în Europa
Atât în Germania, cât și în alte țări europene, sistemele automate de frânare de urgență câștigă teren. În 2015, 32 de procente din mașinile nou înmatriculate în Olanda au fost dotate cu acest tip de sistem de asistență la frânare. Procentajul a fost de 30 de procente în Belgia și de 16 procente în Spania. În Regatul Unit, 21 de procente din toate mașinile noi vândute asigurau sprijin la frânarea de urgență. Un motiv pentru popularitatea răspândită a sistemelor automate de frânare de urgență este planul de clasificare Euro NCAP. Acest tip de asistent este necesar pentru a primi cea mai mare clasă de cinci stele la testele pentru vehicule realizate de organizația pentru protecția consumatorilor. Sistemele automate de frânare de urgență folosesc un radar și/sau un senzor video pentru a monitoriza zona din fața vehiculului. Dacă un obstacol se apropie periculos de mult de vehicul pe banda proprie de circulație, acesta avertizează șoferul. Dacă el nu reacționează, sistemul efectuează automat o manevră de frânare de urgență. Numai în Germania, conform cercetării referitoare la accidente realizată de Bosch, până la 72 de procente din toate coliziunile posterioare care rezultă în daune ar putea fi prevenite dacă toate vehiculele ar fi dotate cu un sistem automat de frânare de urgență.
Sistemele de asistență pentru șofer pregătesc terenul pentru conducerea automatizată
De la frânare și direcție la accelerare, sistemele de asistență pentru șofer oferă sprijin șoferilor în situații de trafic confuze sau critice și intervin într-un mod specific dacă este cazul. În acest fel, ele fac traficul rutier mai sigur și îi ajută pe șoferi să ajungă la destinație cu mai puțin stres și griji. Asistenții electronici se bazează pe senzori cu tehnologie radar, video și cu ultrasunete care captează împrejurimile vehiculului. Sistemele de asistență pentru șofer sunt, de asemenea, etapa preliminară a conducerii automatizate, care va permite mașinilor să preia complet controlul asupra călătoriei din punctul A în punctul B, în viitor. La Bosch, aproape 3000 de dezvoltatori lucrează deja la noi sisteme de asistență pentru șofer – și, astfel, și la conducerea și parcarea automatizate.
Studiul Bosch bazat pe statisticile din 2015 privind mașinile nou înmatriculate
În 2015, 3,2 milioane de mașini au fost nou înmatriculate în Germania. Pentru a realiza evaluarea sa a sistemelor de asistență pentru șofer, Bosch a utilizat date de la furnizorul de servicii IHS Markit Automotive și statisticile din 2015 ale Autorității federale germane pentru transport auto privind mașinile nou înmatriculate. Pe această bază, au fost identificate cele mai importante modele de vehicule din fiecare segment. Folosind listele de caracteristici ale vehiculelor, acestea au fost examinate pentru a determina ce sisteme de asistență pentru șofer au fost oferite pentru modele individuale.