Sursa foto: https://pixabay.com/photos/chairs-contemporary-furniture-2181960/
A închiria un spaţiu pentru birouri în aceste timpuri destul de delicate este o alegere dificilă pentru proprietarii companiilor care trebuie să ţină cont în primul rând de necesitatea respectării spaţiului între angajaţi, dar şi de tot ceea ce ţine de dotările necesare ale clădirii respective.
Cei care caută o astfel de formă de gestionare a afacerii care nu doresc să aibă surprize neplăcute sunt sfătuiţi să ţină cont în selectarea serviciilor de închirieri birouri în Bucureşti în primul rând de clasă în care este încadrată clădirea.
Birouri de închiriat în Capitală – clasa A, B sau C?
Cererea de spaţii office din ce în ce mai mare şi dezvoltarea noilor clădiri de birouri transforma clasificarea lor în cel mai important criteriu de luat în calcul. Cum piaţa din România nu oferă o reglementare corectă şi concretă în acest sens, dezvoltatorii de clădiri de birouri se ghidează după standardele internaţionale recomandate de Asociaţia Internaţională a Proprietarilor şi Administratorilor de Clădiri pentru a clasifica în mod corect clădirile. Conform acestora, clădirile se împart în 3 mari clase:
- Clasa A
Clădirile încadrate în clasa A sunt localizate în locaţii centrale sau ultracentrale, au o vizibilitate mare şi un acces facil şi o suprafaţă totală ce depăşeşte 10000 mp, iar suprafaţa pe nivel de 1000 mp. În plus, clădirile încadrate în clasa A au o suprafaţă utilă de cel mult 80-85% din cea construită, au lifturi de ultima generaţie, sisteme de climatizare şi ventilaţie noi, precum şi locuri de parcare suficiente.
Citește și: Top 10 Cartiere din Bucuresti unde sa lucrezi
- Clasa B
Clădirile de birouri încadrate în clasa B dispun de o locaţie semicentrală sau chiar periferică, au o suprafaţă construită de 1000-3000 mp cu 500 mp pe fiecare nivel. De asemenea, aceste clădiri au un sistem de climatizare bun, finisaje de calitate medie, sisteme de comunicaţie bune şi se adresează unei game de companii foarte vaste, printre care şi companii internaţionale care au nevoie de spaţii pentru activităţi conexe fără relaţii face-to-face cu clienţii.
- Clasa C
Clădirile de birouri încadrate în clasa C sunt situate în zone periferice, au avantajul unor chirii mai scăzute şi mai multor locuri de parcare şi reprezintă cea mai bună alegere a companiilor mici şi mijlocii care au nevoie de spaţii în care îşi desfăşoară activităţi administrative.
Mai există o categorie de clădiri de birouri, clădirile verzi care sunt din ce în ce mai căutate, încadrate în clasa A şi sustenabile din punct de vedere ecologic, care respectă standarde importante în timpul proiectării, construirii şi exploatării ulterioare.
Aşadar, alegerea unei clădiri de birouri nu trebuie privită ca şi o provocare, ci ca o îndatorire a reprezentanţilor companiei, importantă, dar nu imposibilă. Vizitarea spaţiului clădirii de birouri este esenţială, iar respectarea recomandărilor specialiştilor este primordială pentru a face cea mai bună alegere în acest sens.