In primele doua luni, ale lui 2012, Romania a avut cea mai rapida crestere de inmatriculari auto din UE

0
747
masina-inmatriculare

masina-inmatriculareInmatricularile de autoturisme noi au urcat cu 54% in primele doua luni ale anului fata de perioada similara din 2011, la peste 9.000 de unitati, cea mai semnificativa crestere din UE ca procent, in timp ce piata europeana s-a contractat cu 8,3%, conform datelor prezentate joi de constructorii auto.

Astfel, numarul inmatricularilor de autoturisme noi din Romania a crescut in lunile ianuarie si februarie de la 5.886 la 9.063 de unitati, iar la nivelul lunii februarie a fost inregistrat un avans de 27,4%, de la 3.238 la 4.126 de automobile, se arata intr-un comunicat transmis joi de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care preia datele Directiei Regim Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Piata auto in ansamblu, inclusiv vehiculele pe doua roti, autobuzele si microbuzele si vehiculele pentru transportul marfurilor, a avut o crestere de 20,94% a numarului inmatricularilor de autovehicule noi in luna februarie raportat la aceeasi perioada a anului trecut, la 5.713 unitati, potrivit DPRCIV.

In topul marcilor, inmatricularile de autoturisme noi Dacia in Romania au urcat in februarie cu 9,81%, la 996 unitati, in timp ce Skoda a inregistrat un avans de 23,04%, la 470 de masini. Volkswagen a afisat un avans de 36,25%, la 436 unitati, Ford a reusit o crestere de 50,22%, la 347 autoturisme, iar Renault a avansat cu 24,38%, la 250 de inmatriculari, noteaza institutia.

Numarul inmatricularilor de autoturisme noi la nivelul UE a scazut in primele doua luni ale anului cu 8,3%, de la 2,027 milioane la 1,858 milioane, se spune in comunicatul ACEA.

In luna februarie, piata auto din UE s-a restrans cu 9,7%, de la 984.010 la 888.878 inmatriculari.

Romania a inregistat in primele doua luni ale anului cea mai puternica crestere ca procent, in timp ce Polonia a avut cea mai buna evolutie ca volum, castigand peste 6.000 de inmatriculari de autoturisme noi (plus 15,2%), de la 41.800 la 48.169 unitati.

Germania, cea mai mare piata europeana, a consemnat in ianuarie-februarie o evolutie usor negativa, de minus 0,2%, de la circa 435.500 la 434.500 de unitati, in timp ce Franta, a doua economie a UE, a afisat scaderi de peste 20% atat in primele doua luni – la 310.056 unitati, cat si in luna februarie – la 163.010 inmatriculari, marcand cele mai puternice scaderi ca volum.

Dacia a inregistrat o scadere de 6% a numarului inmatricularilor de autoturisme noi in UE in primele doua luni ale anului, de la 38.169 la 35.878 unitati. in februarie, inregistrarile de automobile Dacia au coborat cu 5,2%, de la 18.212 la 17.259 unitati.

Grupul Renault, al treilea mare constructor european si proprietarul Dacia, a consemnat insa un declin de aproximativ 24% atat in primele doua luni, cat si in februarie. Astfel, inmatricularile de autoturisme noi Renault si Dacia au coborat in ianuarie-februarie cu 24,6%, la 165.333 unitati.

Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a inregistrat de la inceputul anului o scadere de 0,9% a numarului inmatricularilor in UE, de la circa 446.000 unitati la 442.000 unitati.

Peugeot, al doilea jucator de pe continent, a consemnat un declin de 15,8%, de la 281.800 la 237.175 unitati. (Mediafax)

Sursa foto: Arhivafoto.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here