Inalta Curte de Casatie si Justitie: nu exista clauze abuzive in contractele de credit ale BCR

0
830
contract-semnat

Sentinta ICCJ a stabilit ca dobanzile sunt calculate corect, insa BCR va propune clientilor oferte de dobanda la nivelul actual al pietei, urmarind o relatie amiabila si de incredere cu clientii sai.

Desi instanta a stabilit ca cei 120 de clienti angrenati in proces sa plateasca cheltuieli de judecata, BCR nu va solicita recuperarea sumelor respective.

Exista 160.000 de beneficiari ai solutiilor comerciale oferite de BCR clientilor pentru a depasi problemele financiare si provocarile contextului economic: 100.000 refinantari, 30.000 restructurari ale creditelor, 30.000 de beneficiari ai campaniei de scadere a ratelor.

in cadrul procesului colectiv initiat de un grup de clienti, reprezentati de casa de avocatura Piperea si Asociatii, inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) a stabilit ca nu exista clauze abuzive in contractele de credit cu dobanda variabila ale BCR.

Sentinta este identica cu alte 6 decizii anterioare ale ICCJ care au stabilit ca, nu exista clauze abuzive in contractele BCR, motivand urmatoarele:
Este incorecta echivalarea „dobanzii de referinta variabile” cu rata EURIBOR;
Instantele nu pot ignora termenii contractului dintre clienti si banca, interpretand gresit sau atribuind alt inteles angajamentului contractual al partilor;
Clauzele din contract sunt clare si exprima vointa reala a partilor, care au agreat modul de calcul a dobanzii variabile;

Desi instanta a stabilit ca cei 120 de clienti angrenati in proces sa plateasca cheltuieli de judecata, BCR nu va solicita recuperarea acestora si va face clientilor oferte comerciale la nivelul actual al pietei, pentru a incheia amiabil orice diferend si pentru a consolida o relatie pe termen lung cu acestia. Banca se afla intr-un proces de negociere constructiv cu un grup anterior de aproximativ 200 de clienti reprezentati de aceeasi casa de avocatura.

Abordarea face parte din strategia BCR de a solutiona prin parteneriat si reconciliere amiabila orice diferend comercial cu clientii sai. O abordare echilibrata intre interesul de afaceri al bancii si interesul clientilor este solutia constructiva pe termen lung, iar banca urmareste cu prioritate intelegerea situatiei financiare a clientilor si identificarea solutiilor comerciale adecvate.

160.000 de clienti ai BCR sunt deja beneficiari ai solutiilor comerciale oferite de banca pentru a depasi problemele financiare si provocarile contextului economic:
100.000 de clienti sunt beneficiari ai refinantarilor oferite de banca intre anii 2010 – 2015;
30.000 de clienti ai bancii au primit sprijin si solutii de restructurare a creditelor (extinderea maturitatii, amanare la plata, reducerea temporara a ratelor)
30.000 de clienti, aflati in imposibilitatea ajustarii costului creditelor, din cauza scaderii valorii garantiilor si a veniturilor, au beneficiat de scaderea ratei lunare in medie cu 20% in urma programului Scade Rata.

BCR a facut pasi decisivi si va continua constructia unei afaceri responsabile, bazata pe respectarea reglementarilor de protectie a consumatorilor, pe integrarea solicitarilor clientilor in procesele de baza ale bancii, precum si pe initiative solide de educatie financiara a clientilor, cu privire la indatorare si administrarea finantelor personale.

intr-un mediu legislativ stabil si modern, solutiile comerciale si economice rationale pot rezolva problemele financiare si sociale. Abordarea comerciala a BCR se concentreaza pe servicii bancare pe termen lung si preocupare fata de oameni in primul rand.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here