În conformitate cu politicile de securitate si sanatate in munca ale companiei, de a preveni accidentele de muncă și îmbolnavirile, salariații care lucreaza la domiciliu trebuie sa respecte următoarele reguli de securitate si sanatate:
- Instalatiile (inclusiv prizele) electrice şi alte dotari ce apartin salariatului, sunt în responsabilitatea acestuia.
- Nu utilizati instalații electrice cu defecte.
- Asigurati-va ca echipamentul electric este oprit înainte de a fi verificat.
- Nu executati lucrări pentru remedierea unor defecţiuni la echipamentele electrice, lucrări care, pe lângă faptul că necesită cunoştinţe de specialitate, nu intră în atribuţiile dumneavoastră.
- Verificaţi vizual cablurile care se conectează la prize, de la echipamentele electrice puse la dispozitie de către angajator, sa nu fie deteriorate. În cazul în care sunt deteriorate, NU LE UTILIZAȚI si comunicați imediat managerului direct pentru a fi remediate sau înlocuite.
- Verificaţi prizele daca sunt corect cablate şi întreţinute.
- Reparati echipamentele electrice care va apartin si care va pot vatama in timpul muncii la domiciliu. Prin reparare se intelege luarea tuturor masurilor prin personal calificat, instruit si autorizat, in vederea remedierii tuturor pericolelor generatoare de posibile accidente. NU INTERVENITI LA INSTALATIILE ELECTRICE! PERICOL DE ELECTROCUTARE! PERICOL DE DECES!
- Verificaţi cablurile electrice sa nu traverseze caile de acces, feriti-le din drum, pentru a preveni accidentele. PERICOL DE ÎMPIEDICARE! PERICOL DE ELECTROCUTARE!
- Atunci când se lucrează cu monitoare este important pentru lucrătorii la domiciliu sa-si regleze biroul de lucru într o poziţie ergonomica şi să ia pauze de lucru.
- Amintiti-va să schimbati poziţia în mod regulat si sa faceti mișcare. Aceasta poate contribui la reducerea oboselii şi previne durerile de mâini, încheieturi, braţe, gât, umeri sau spate.
- Lucratorul va asigura intrebuintarea in mod corect a echipamentelor tehnice, conform instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca, va asigura ca foloseste inclusiv instalatii electrice in stare foarte buna de functionare.
- Lucratorul se obliga a nu mai desfasura activitatea daca echipamentele tehnice prezinta defectiuni si nesiguranta in exploatare, acestea fiind returnate angajatorului
- IN CAZUL PRODUCERII UNUI ACCIDENT LA DOMICILIU DATORAT ACTIVITATILOR CASNICE, ACESTA NU VA FI INCADRAT CA ACCIDENT DE MUNCA.
- Comunicati imediat angajatorului orice vatamare dobandita ca urmare a desfasurarii activitatii profesionale.
CERINTE MINIME PENTRU O STATIE DE LUCRU LA DOMICILIU
Declaratie pe proprie raspundere privind respectarea cerintelor minime de lucru pentru o statie de lucru la domiciliu
Reglementari si recomandari
Articol | Descriere |
1 | Suprafata cubica a spatiului de lucru reprezinta cel putin 13m3 din capacitatea libera a incaperii |
2 | Suprafata necesara statiei de lucru nu este aglomerata cu aparate, obiecte de uz casnic si masoara cel putin 2 m2 |
3 | Inaltimea incaperii este de cel putin 2,5 m |
4 | Accesul la lumina naturala este asigurat (raportul dintre suprafata ferestrei si suprafata podelei este cel putin 1:8) |
5 | Intensitatea luminii naturale este reglabila (jaluzele, draperii) |
6 | Pardoseala incaperii si a cailor de acces este plana si nealunecoasa |
7 | Pe caile de acces nu exista praguri |
8 | Iliminatul electric si reglarea intensitatii acestuia sunt asigurate |
9 | Este asigurata temperatura corespunzatoare (18-230C ) |
10 | Este asigurat un schimb suficient de aer |
11 | Schimbul de aer nu produce curenti, racirea in exces sau supraincalzirea incaperii |
12 | Nivleul de zgomot din incapere nu produce discomfort |
13 | Echipamentele statiei de lucru asigura desfasurarea activitatii in conditii de siguranta, inclusiv protectia impotriva electrocutarii |
14 | Echipamentele tehnice de birou furnizate de catrea angajator prezinta un marcaj de siguranta si un certificat/declaratie de conformitate cu standardul romanesc |
15 | Exista o trusa de prim ajutor cu dispizitive medicale recomandate de medic |
16 | Exista posibilitatea de a solicita imediat ajutor in caz de urgenta |
17 | Exista posibilitatea de a lua masurile necesare imediate, conform standardelor, in cazul unui incendiu |
18 | Exista o cale de iesire degajata care permite parasirea incaperii fara nicio intarziere in caz de incediu sau alte pericole |
19 | Accesul la statia de lucru este lipsit de obstacole |
20 | Statia de lucru dispune de suficient spatiu pentru o pozitie ergonomica, miscari libere si acces liber la dispozitivele utilizate |
21 | Inaltimea biroului asigura cel putin un unghi de 900 intre brat si antebrat in timpul operarii tastaturii |
22 | Exista spatiu suficient pentru picioare, acestea putand fi tinute pe podea in pozitie confortabila |
23 | Inaltimea scaunului si a spatarului este reglabila, iar mecanismul de reglare este in stare de functionare |
24 | Scaunul este prevazut cu suport pentru brate |
25 | Scaunul are o baza de tip stea cu 5 puncte de sprijin cu rotile si se afla in stare de functionare |
26 | Sezutul scaunului este stabil si profilat |
27 | Scaunul are o pivotare de 360 grade |
28 | Monitorul poate fi reglat in mod corespunzator in ceea ce priveste sursele de lumina pentru a evita reflexiile si luminozitatea in exces (eventual lateral fata de fereastra) |
29 | Reglarea monitorului asigura un unghi vizual corespunzator, cuprins intre 20 si 50 grade |
30 | Este posibila consultarea de la distanta (help desk) in cazul in care apar probleme legate de aspect sau motive tehnice |
31 | Mediile de redare electronice asigura contactul permanent cu un supervizor |