- Soluţiile de digitalizare, proiectele e-mobility şi lansarea de noi produse şi servicii pentru clienţi sunt direcţiile strategice ale companiei în perioada următoare;
- Un nou Centru de Servicii Clienţi va fi înfiinţat la Sibiu, unde vor fi create circa 250 de noi locuri de muncă; alte circa 120 de angajări sunt planificate la Iaşi, la compania E.ON Software Development;
Companiile din grupul E.ON România au investit anul trecut, 475 milioane lei (104 milioane de euro), prioritar pentru modernizarea reţelelor de distribuţie a gazelor naturale şi a electricităţii. Pentru acest an sunt bugetate investiţii de peste jumătate de miliard de lei, cu aceeaşi destinaţie.
Gaze naturale – În 2017 au fost investite peste 200 milioane lei (43 mil. euro), sistemul de distribuţie fiind reabilitat şi modernizat pe o lungime de aproape 570 km. Totodată, reţeaua a fost extinsă cu peste 90 km în special branşamente pentru conectarea de noi consumatori.
Energie electrică – Valoarea investiţiilor a fost de circa 240 milioane lei (52 mil. euro). Destinaţiile principale ale investiţiilor au fost modernizarea şi reabilitarea reţelelor electrice, automatizarea sistemului de distribuţie, înlocuirea de transformatoare şi contorizarea inteligentă. Anul trecut au fost modernizaţi circa 1.700 km din lungimea reţelei electrice actuale.
Contorizare inteligentă – Până la finalul anului trecut au fost instalate aproximativ 252.000 de contoare inteligente, dintre care circa 21.000 de unităţi în cursul anului 2017. În perioada 2018-2020 este planificată instalarea a peste 200.000 de unităţi, valoarea investiţiei fiind de circa 52 milioane lei (11 mil. euro).
Proiecte cu finanţare europeană – Delgaz Grid a obţinut cofinanţare europeană de peste 10 milioane lei (2,3 mil. euro) pentru modernizarea stațiilor de transformare Hârlău, Pașcani și Gorban (110/20kV) din judeţul Iaşi, investiţia totală fiind de 16,3 milioane lei (3,5 mil. euro). Este cel de-al patrulea proiect pentru care compania a obţinut finanţare nerambursabilă destinată realizării de investiţii în reţele. Astfel, valoarea totală a acestor investiţii depăşeşte 92 mil. lei (peste 20 mil. euro) din care 38 milioane lei (peste 8,2 mil. euro) sunt fonduri nerambursabile.
Urmare a investiţiilor semnificative realizate în ultimii ani în reţeaua de electricitate, în perioada 2008-2017 numărul întreruperilor s-a redus cu circa 54% iar durata acestora cu circa 60%. Pe partea de gaze, în 2017 a fost consemnată o scădere cu mai bine de 50% a numărului de defecte remediate pe reţele comparativ cu 2010.
„Este necesară continuarea susţinută a investițiilor în reţele pentru a ne apropia de nivelul de performanţă actual din statele dezvoltate ale Uniunii Europene, beneficiarul final fiind consumatorul. Pentru aceasta însă este esențial să avem stabilit un cadru de reglementare care să stimuleze investițiile și inovarea în distribuția energiei electrice și a gazelor naturale”, a declarat Frank Hajdinjak, Directorul General al E.ON România.
De la venirea în România, în anul 2005, E.ON a realizat investiţii de peste 6 miliarde lei (1,5 miliarde euro). De asemenea, contribuţiile virate în aceşti ani la bugetul de stat şi la bugetele locale însumează aproximativ 1,9 miliarde de euro.
Noi locuri de muncă create în România – La Sibiu va fi inaugurat, în acest an, un Centru de Servicii Clienţi care va deservi clienţii din Germania ai Grupului E.ON. Până la sfârșitul anului 2019 aici vor fi înfiinţate aproximativ 250 de locuri de muncă, care vor oferi oportunităţi foarte bune de angajare pentru vorbitorii de limbă germană din regiune.
Totodată, anul trecut a fost înfiinţată la Iaşi, compania E.ON Software Development, unde au fost deja angajate 70 de persoane, iar până la sfârşitul anului se are în vedere ca numărul acestora să ajungă la 120. Compania furnizează companiilor din Grupul E.ON din 13 ţări dezvoltări și soluții IT necesare activității curente de business.
e-Mobility – Un număr de 7 staţii de încărcare a autovehiculelor electrice sunt deja operaţionale, începând de anul trecut: trei la sediile E.ON din Iaşi, Târgu Mureş şi Bucureşti, iar celelalte patru în diverse locaţii din municipiul Iaşi. Alte 19 stații de încărcare rapidă vor fi instalate pe rutele principale de transport pan-europene în cadrul proiectului NEXT-E, realizat în parteneriat cu MOL România şi alte companii din regiune.
Soluţii energetice – E.ON a dezvoltat soluţii de eficientizare energetică, adaptate nevoilor clienţilor din sectorul de afaceri şi personalizate pe profilul industrial şi de consum al acestora. Astfel, portofoliul de produse şi servicii include soluţii de cogenerare de înaltă eficienţă, trigenerare, soluţii la cheie de producere a energiei electrice din panouri fotovoltaice, precum şi sisteme de iluminat inteligent pe tehnologie LED.
„Avem în prezent în curs de implementare proiecte de cogenerare, panouri fotovoltaice şi iluminat pentru industria hârtiei, auto, chimică, alimentară şi de eficientizare a consumului şi a performanţei energetice pe o arie foarte extinsă de profiluri industriale”, a menţionat Frank Hajdinjak.
Soluţiile digitale – sunt o altă direcţie strategică, lansarea canalului de vânzări de energie 100% online, E.ON Flash, fiind un exemplu de iniţiativă în acest sens. De asemenea, o atenţie deosebită este acordată dezvoltării platformei E.ON Myline, unde peste 530.000 de clienți dețin un cont personal, serviciul devenind astfel unul dintre cele mai accesate portaluri de self-care al unui furnizor de energie din România.
În furnizarea de energie, E.ON deține în portofoliul său produse de electricitate, gaze naturale și pachete mixte, dar lansează în mod continuu oferte care să faciliteze accesul rapid și ușor la energie. Cel mai recent lansat este un produs de energie integrat, E.ON Duo, care aduce costuri mai mici cu energia, electricitatea și gazele naturale pe o singură factură, așadar o singură plată lunară pentru utilități și garanția unui preț fix pe durata contractului.
Proiecte pentru comunitate – Anul trecut au fost investiţi circa 1,5 milioane de euro în proiecte destinate comunităţilor locale, ariile principale în care compania s-a implicat fiind ştiintă şi educaţie, sport, cultură, siguranţă şi mediu.
Din 2005, acţiunile de responsabilitate corporativă s-au îndreptat către circa 300.000 de copii, tineri, adulţi şi vârstnici şi au totalizat peste 10.000 de ore de voluntariat ale angajaţilor E.ON, suma investită fiind de peste 12 milioane de euro.
Pentru acest an, compania şi-a propus cel puţin 2018 ore de voluntariat în comunitate, dar şi continuarea unor proiecte de succes, cum ar fi campaniile de informare pe teme de siguranţă derulate împreună cu Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.
Despre E.ON România
Grupul german E.ON a intrat în România în anul 2005, când a preluat fostele societăţi de stat din domeniul gazelor naturale şi energiei electrice. Companiile din structura grupului operează o reţea de distribuţie a gazelor naturale în lungime de peste 22.000 km, respectiv o reţea de distribuţie a energiei electrice de peste 81.000 km şi deservesc circa 3,1 milioane de clienţi din 20 de judeţe situate în jumătatea de Nord a ţării.