► Bulgaria, creștere de 127%, iar Grecia, de 92% față de anul precedent
► Cele mai căutate hoteluri sunt cele de 4 și 5 stele, care oferă servicii all-inclusive și au primit recenzii pozitive din partea turiștilor
► Prețurile au înregistrat o creștere de aproximativ 10-20% față de anul 2022
Potrivit IRI Travel, principalul touroperator specializat atât pe litoralul bulgăresc, cât și pe cel românesc, o mare parte din hotelurile de pe litoralul românesc, bulgăresc, grecesc și turcesc sunt foarte căutate de turiști. Acestea înregistrează un grad mare de ocupare pentru sezonul de vârf (iulie-august), datorită volumului impresionant de rezervări făcute în avans în perioada ianuarie-martie. Evoluții pozitive ale volumului de rezervări s-au înregistrat pentru toate destinațiile estivale.
Înaintea sezonului estival, litoralul românesc, Bulgaria și Grecia se prezintă într-o formă excelentă, pregătite să ofere turiștilor o experiență de neuitat. Mai mulți agenți de turism din România au avut ocazia de a vizita aceste litorale în cadrul infotripurilor organizate de IRI Travel, și au observat că majoritatea stațiunilor și hotelurilor sunt deja pregătite pentru a primi turiștii.
În ceea ce privește vânzările pentru sejururile de vară în 2023, IRI Travel a înregistrat următoarele evoluții:
Bulgaria: +127%
Grecia: +92%
Turcia: +40%
România: +10%
Observațiile agenților de turism privind serviciile și facilitățile hotelurilor
Cu mici excepții, stațiunile și hotelurile din România și Bulgaria sunt pregătite pentru sezonul de vară. O parte din hoteluri s-au deschis deja de la 1 Mai, dar majoritatea se deschid după 1 iunie.
Multe hoteluri și-au diversificat serviciile, oferind servicii de animație pentru copii, programe de divertisment pentru adulți. Hotelurile de top din Bulgaria invită chiar artiști români, deoarece peste 60% din turiști sunt români.
În România, foarte multe hoteluri au apelat la forța de muncă din afara țării și în felul acesta au reușit să-și acopere necesarul pentru acest sezon cu forța de muncă calificată (bucătari, ospătari, cameriste).
Administrațiile locale au venit cu modificări în favoarea turiștilor. Exemplu: taxa de parcare Constanța zona 2 (care include o mare parte din stațiunea Mamaia) este de 1 leu/oră sau 10 lei/zi. În intervalul 20.00 – 08.00 – parcarea este gratuită.
Atât în Bulgaria, cât și în România, serviciile all-inclusive sunt foarte populare. România dispune de hoteluri cu servicii all-inclusive de calitate, chiar dacă numărul lor este mai mic decât în Bulgaria.
Hotelurile de top se remarcă prin facilități impresionante, cum ar fi deschiderea ușilor cu brățările de all-inclusive, aparate TV în baie, dotarea camerelor cu expresoare de cafea, baze SPA cu ape minerale și finisaje de calitate superioară.
Majoritatea hotelurilor din România, inclusiv cele mai vechi, au fost renovate și modernizate, oferind condiții optime pentru turiști, indiferent de clasificarea lor (2 și 3 stele), cu mobilier nou, toalete refăcute și spații publice renovate.
Chiar și în absența personalului român în hoteluri, unitățile de cazare și-au acoperit necesarul cu angajați din afara țării, asigurând astfel un nivel ridicat de servicii și ospitalitate.
Multe hoteluri acordă o atenție deosebită sustenabilității, adoptând practici eco-friendly, precum utilizarea energiei verzi, utilizarea produselor alimentare locale sau chiar din producție proprie (așa cum se întâmplă în Albena), evitând folosirea excesivă a ambalajelor și a produselor de plastic.
Cele mai căutate hoteluri sunt cele de 4 și 5 stele, care oferă servicii all-inclusive și au primit recenzii pozitive din partea turiștilor în anii precedenți. Turiștii sunt în căutarea hotelurilor recent deschise sau renovate, care le oferă experiențe îmbunătățite. Totodată, sunt căutate și hotelurile de 2-3 stele care au fost renovate, oferind servicii de calitate și fiind apreciate de turiști care doresc să se întoarcă după modernizare.
Este important de menționat că prețurile au înregistrat o creștere de aproximativ 10-20% față de anul 2022, ceea ce este firesc având în vedere inflația și creșterea costurilor cu energia, alimentele și penuria de forță de muncă.
Specialiștii în turism au fost impresionați de hotelurile din România -observând că majoritatea acestora au fost renovate și oferă condiții foarte bune de cazare, chiar și la clasificările de 2 și 3 stele – și bineînțeles de hotelurile de 4* care concurează ca facilitate și servicii cu hotelurile din Bulgaria și Grecia. De asemenea, au fost impresionați de hotelurile de top din Bulgaria, care oferă servicii remarcabile și acordă o atenție deosebită nevoilor turiștilor.
”Pentru a avea o vacanță reușită, turiștii sunt îndrumați să apeleze la un consultant de turism, care îi va ajuta să identifice oferta cea mai potrivită în funcție de nevoile și dorințele lor. Toate cele trei destinații vizitate de către echipa noastră și de către partenerii noștri – litoralul românesc, bulgăresc și grecesc – oferă opțiuni pentru toate categoriile de turiști, iar alegerea destinației și hotelului trebuie făcută luând în considerare preferințele și necesitățile fiecărui turist pentru a asigura o vacanță memorabilă”, subliniază Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel.
Despre IRI TRAVEL
Sunt 16 ani de când IRI TRAVEL există în peisajul turismului românesc, bucurându-se de o evoluție constantă și de o poziție solidă pe piață. De-a lungul anilor, cu fiecare sezon, IRI TRAVEL și-a consolidat poziția pe piață, devenind cel mai important touroperator pentru unele dintre cele mai cerute destinații de vacanță ale românilor – România, Bulgaria, Grecia, Turcia, Austria, Italia.
Pentru IRI Travel, turiștii reprezintă mai mult decât un număr sau o cifră de afaceri. Ne asigurăm să le oferim fiecăruia în parte asistența de care are nevoie și selecția cea mai potrivită a vacanței. ”Toți turiștii noștri ne devin prieteni, indiferent de numărul lor”, este deviza IRI Travel. Iri Travel are o rețea de peste 1000 de agenții partenere pe teritoriul întregii țări. Cei 14 consultanți Iri travel, împreună cu rețeaua de agenții partenere, le stau la dispoztie turiștilor 24h/7h, oferindu-le consultanță de specialitate și asistență când au nevoie. De altfel, mottoul IRI Travel este “Rămânem prieteni” și credem cu tărie în el!