Macromex investește 15 milioane de euro într-un nou centru de distribuție ultra-tehnologizat.

0
2406

 

Corso Distribution Center se va întinde pe 10.000 mp. 

Macromex, liderul în industria alimentară pe segmentul produselor cu temperatură controlată, anunță construirea celui de al doilea depozit, Corso Distribution Center, în localitatea Chitila. Costul investiției se ridică la valoarea de 15 milioane de euro și va fi finanțat atât din fonduri proprii, cât și dintr-un credit de investiții pe termen lung oferit de Alpha Bank România.

Servicii logistice și de distribuție

Noul depozit va acoperi o arie de 10.000 mp și va fi compus din zona de depozitare pentru congelate, cea pentru refrigerate, o clădire administrativă cu două etaje, precum și diverse clădiri tehnice. Aceste construcții se vor situa pe o suprafață de teren de 50.000 mp, pe care se are în vedere o extindere viitoare.

Corso Distribution Center va avea o capacitate de depozitare de 10.500 de paleti în zona de temperatură de -24 grade Celsius și de 2.200 de paleți în zona produse refrigerate (0-2 grade Celsius) cu câte șapte, respectiv trei porți de andocare prin intermediul cărora vor putea circula peste 3000 paleți IN/OUT zilnic. De asemenea, în interiorul depozitului vor exista zone de pregătire a comenzilor de livrat către clienti, ce vor permite procesarea a mai mult de 800 comenzi zilnic.

Facilitatea va fi deservită de o zonă de parcare cu mai mult de 150 de locuri, atât pentru autoturisme, cât și pentru autoutilitare și camioane, fiind prevăzută și cu 10 stații de încărcare rapidă a bateriilor mașinilor electrice.

Cele mai noi tehnologii

Corso Distribution Center va beneficia de cele mai noi tehnologii logistice și IT pentru recepția, încărcarea/ descărcarea și manipularea mărfurilor, precum electrostivuitoare cu tehnologie Lithium-ion, sistemul de pregătire a comenzilor „pick by voice” sau sistemul de management al mărfurilor din depozite. De asemenea, va exista o zonă de training și de prezentare de produse cu facilități de pregătire a mâncării. Atât zona de depozit, cât și cea de birouri, vor beneficia de toate facilitățile unei bune exploatări: sală de mese, vestiare, săli de ședințe, grupuri sanitare, la cele mai moderne standarde.

Faptul că progresul tehnologic este un proces continuu, general și ireversibil, este indubitabil. Ceea ce diferențiază însă jucătorii din peisajul macroeconomic este mai degrabă viteza de adaptare la schimbarea continuă și adoptarea tehnologiei pe măsura dezvoltării ei. Macromex este unul dintre acei jucători agili, cu abilitățile necesare pentru a construi atât pe piețe mature, cât și noi, produse și branduri relevante, echipe și infrastructură de top. Astfel, această investiție vine firesc în întâmpinarea nevoilor companiei de a asigura cele mai înalte standarde de calitate cu privire la serviciile logistice și de distribuție”, transmite Albert Davidoglu, CEO Macromex.

Preocupare pentru protecția mediului

În ceea ce privește grija pentru mediu, Macromex are foarte multe proiecte implementate, precum colectarea selectivă a deșeurilor și reciclarea acestora, inclusiv a echipamentelor electrice și electronice, renunțarea la achiziția de apă îmbuteliată. S-a redus masiv consumul de hârtie prin implementarea unui sistem electronic de emitere, circulație și arhivare a diverselor documente interne. De peste 5 ani, în depozitul din Câmpia Turzii, 30% din energia electrică consumată provine de la o fermă de panouri fotovoltaice.

Se are în vedere achiziția, în viitor, de autoturisme și autoutilitare electrice, motiv pentru care, la Corso Distribution Center, a fost prevăzută dotarea cu 10 de stații de încărcare rapidă a acestora. De asemenea, se vor utiliza timere automate pentru economia de electricitate, care practic întrerup automat alimentarea cu electricitate, în afara orelor de program, a diverselor echipamente de iluminat și climatizare. Se vor folosi corpuri de iluminat pe bază de leduri și echipamentele de frig de ultimă generație, eficiente energetic, ce vor asigura o reducere a consumului de electricitate cu 30%, comparativ cu vechea locație, deși în Chitila capacitatea de depozitare va fi dublă.

Impactul asupra comunității

Am găsit o deschidere deosebită și o permanentă susținere din partea autorităților locale și a furnizorilor de utilități, ceea ce practic ne-a ajutat să respectăm întocmai planul de realizare a investitiei, mai ales în contextul actual de pandemie. Prezența Macromex în Chitila va aduce multe oportunități localnicilor. Macromex va susține și crearea sau dezvoltarea unor mici afaceri complementare  în jurul noului centru de distribuție.”, a mai declarat Albert Davidoglu, CEO Macromex.

 

Despre Macromex

Macromex este o companie cu capital 100% românesc care este, de peste 25 de ani, liderul în industria de produse alimentare, pe segmentul de produse congelate și refrigerate. Caracterizată de inovație de preocuparea pentru crearea de produse de calitate și care să promoveze un stil de viață sănătos, Macromex a dezvoltat branduri cu notorietate care au succes atât pe piețele din România, cât și pe cele externe. Printre acestea se numără atat brandurile proprii Edenia (lider pe segmentul premium de produse congelate, cu o gamă largă ce acoperă mai multe categorii de produse), Corso (brandul nr.1 de înghețată) sau La Strada (inghetata si sorbet „pour les connaiseurs”). Gama de produse este întregită și de alte branduri proprii Macromex – Azuris, Casa Gruia, dar și de brandurile partenere – Philadelphia, Dr. Oetker, La Vache qui rit, Kiri, Babybel, Leerdamer , Akadia, Haagen Dazs, Mars, Alpro Ice cream .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here