Studiu Școala de Bani cu ocazia Blue Monday: mai mult de jumătate dintre români au cheltuit sub 500 de lei pentru cadourile de Crăciun
- Cei mai mulți dintre români (57%) alocă până în 500 de lei pentru cadourile de Crăciun. Doar 11,6% au cheltuit peste 1.000 de lei, potrivit studiului Școala de Bani
- Chestionarul lansat de Școala de Bani arată că 57% achiziționează cadourile de Crăciun din venitul disponibil pe luna în curs și numai 37% apelează la economii
- Studiul ”Bugetul la final de an” este un proiect al programului BCR ”Școala de Bani”, realizat online cu sprijinul Sabinei Cornovac
București 21 ianuarie 2019 – Cercetarea realizată de Banca Comercială Română, prin Școala de Bani, arată că românii preferă să investească sume mici în cadourile de Crăciun – 56,6% cheltuie sub 500 lei pe cadouri, 32% cheltuie sume cuprinse între 500 și 1000 de lei, iar doar un procent mic dintre respondenți – 12% alocă peste 1.000 de lei pentru achiziționarea cadourilor. Categoriile de vârstă care investesc cel mai mult în cadouri sunt cuprinse între 25 și 34 de ani – 32% și între 35 și 44 de ani – 23%.
”Prin acest studiu ne-am dorit să descoperim, în principal, cum își gestionează românii bugetul în preajma Sărbătorilor de iarnă, prin analiza resurselor financiare dedicate cadourilor, a sumelor investite în cadourile de Crăciun, dar și a planului de a face economii pe 2019. Dincolo de sumele investite, un semnal de alarmă vine din faptul că cei mai mulți dintre respondenți au realizat achiziția cadourilor din banii pe luna respectivă și doar aproximativ o treime din banii puși deoparte. Este clar că românii încă resimt o nevoie de a-și administra mai bine banii și de a folosi instrumente financiare în beneficiul lor. De aceea, vom continua și în 2019 programul Școala de Bani, prin care ne propunem să le oferim românilor posibilitatea de a acumula toate informațiile necesare”, spune Nicoleta Deliu, coordonatoarea programului Școala de Bani.
Concluziile studiului “Bugetul la final de an”:
- Mai mult de jumătate dintre respondenți (56,6%) alocă sub 500 lei cadourilor de Crăciun
- Cel mai mult investesc în cadouri românii cu vârste între 25-34 de ani
- 66% dintre participanți au declarat că ar fi avut nevoie de extra buget pentru a cumpăra tot ceea ce își doreau
- 47,5% dintre cei care au completat chestionarul consideră că trebuie să se disciplineze financiar și să facă economii personale în 2019
Studiul a fost realizat online de către Școala de Bani, în parteneriat cu bloggerul Sabina Cornovac (www.sabinacornovac.ro). Chestionarul a fost lansat în perioada 21 decembrie – 2 ianuarie, fiind completat de 1.015 respondenți, preponderent din mediul urban, cu acoperirea a 5 categorii de vârstă, de la 18 la peste 45 de ani.
Școala de Bani este programul de educație financiară al Băncii Comerciale Române. În ultimii doi ani, peste 1.000 de angajaţi ai BCR au devenit, în mod voluntar, profesori de educaţie financiară, și au reuşit să ofere astfel de cursuri către aproximativ 200.000 de români. Anul trecut, BCR a înscris România în Cartea Recordurilor, organizând cea mai mare lecție de educație financiară din lume. Au participat 13.230 de persoane din 25 de orașe din țară.
* *
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 în România pe segmentele de economisire şi creditare.
BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 22 de centre de afaceri si 22 birouri mobile dedicate companiilor şi 508 unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM – peste 2.600 de bancomate şi POS – 17.800 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking şi E-commerce.
* *
Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 47.000 de angajați deservesc 16,1 milioane de clienți în cadrul a 2.600 de filiale din 7 țări (Austria, Republica Cehă, Slovacia, România, Ungaria, Croația, Serbia). La sfârșitul lui 2017, Erste Group deținea active totale în valoare de 220,7 miliarde EUR, înregistra un profit net de 1,31 miliarde EUR, precum și un indice al capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) la 13,4%.
BCR – Comunicare Corporativă
Cătălin Ioniță, e-mail: [email protected] telefon: 0740.247.336
Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web la: www.bcr.ro
Pentru detalii referitoare la produsele si serviciile BCR va rugam sa folositi urmatoarele modalitati de contact
InfoBCR
Web: www.bcr.ro
Email: [email protected]
TelVerde: 0800.801.BCR (0800.801.227), apelabil gratuit din toate reţelele naţionale