Kawasaki oferă pe piața locală soluții bazate pe echipamente care utilizează gazul, însă acestea pot fi transformate foarte ușor pentru a opera pe hidrogen, a spus Masahiro Ogata, Managing Director Kawasaki Gas Turbine Europe, în cadrul Energy Strategy Summit. În plus, Kawasaki oferă soluții variate de finanțare clienților.
”Am deschis biroul din București pentru a fi prezenți în mod direct pe piața din România. Cunoașteți mai mult Kawasaki prin perspectiva pieței motocicletelor, însă nu aceasta este divizia reprezentată acum în România de către mine. Kawasaki produce mijloace de transport de foarte multă vreme, avioane, trenuri sau motociclete, însă cea mai nouă divizie este cea energetică. Cifra de afaceri a grupului de anul trecut a fost de peste 13 miliarde de euro, iar 15% din aceasta a fost realizată de segmentul energetic de care și noi ținem. Acum reprezentăm compania pe plan local, în România, dar și din Germania, iar sediul central este în Japonia”, a spus el. Parte din producția dedicată sectorului cogenerării este localizată în Japonia, și o altă parte în Germania.
Kawasaki Gas Turbine Europe a intrat pe piața din Germania în 1998. ”Am pornit cu o companie mică de zece oameni, iar acum avem 70 de angajați. Avem deja peste 90 de instalații realizate în Europa. Inițial piețele țintite de noi erau Germania și țările din jur, dar acum ne-am extins interesul și către țările Europei Centrale și de Sud-Est”, a spus el.
”Mediul de afaceri se schimbă tot mai rapid, iar schimbările climatice stau în centrul noilor planuri. Ne gândim cum să contribuim la rezolvarea problemelor de mediu și cum să ne extindem. În Europa de vest, s-a folosit deja foarte mult gazul, în detrimentul cărbunelui, însă în Europa de est încă există foarte mult cărbune, și se intenționează trecerea de la cărbune la resurse mai puțin poluante. Uniunea Europeană a adoptat noul Acord Verde, iar noi vrem să sprijinim această strategie – Kawasaki are o gamă largă de produse potrivite schimbării”, a mai spus Ogata, prezentând serviciile companiei.
”Motoarele noastre pe gaz sunt foarte flexibile, ele pot fi oricând trecute pe hidrogen”, a explicat el. ”În plus, putem furniza soluții de finanțare clienților”.