Divizia isi revine cu succes din criza, inregistrand vanzari, venituri si castiguri semnificativ superioare in 2010; profitul din vanzari a ajuns la 5,8%
• Obiectivul strategic: „Mercedes-Benz Vans ajunge la nivel mondial!”
• Exploatarea pe deplin a potentialului existent si asigurarea perspectivelor cu o crestere profitabila
• Investitii in produse si inovatii
• Cresterea cu doua cifre a vanzarilor in 2011
• Cresterea programata a vanzarilor la 325.000 de unitati in 2013
Stuttgart – Economia si-a revenit in toate pietele-cheie in anul 2010, conducand la o crestere a cererii de bunuri de consum si deci la o crestere a volumului de transport. in concordanta cu aceste evolutii, cererea de autovehicule comerciale usoare a recuperat, mai ales in regiunile cheie. Piata de autovehicule comerciale a crescut in Europa si America de Nord. in Europa, cererea de autovehicule comerciale usoare s-a majorat cu aproape 9%, iar in America de Nord cu aproape 20%. Cea mai accentuata dezvoltare s-a inregistrat in America Latina, unde vanzarile au crescut cu mai mult de 41%.
Mercedes-Benz Vans a beneficiat foarte mult de aceasta evolutie, crescandu-si vanzarile cu 35% la nivel mondial si ajungand la 224.200 de unitati. Cererea de autovehicule comerciale usoare Mercedes-Benz si Freightliner a cunoscut o crestere mai rapida decat pe pietele respective, in toate regiunile cheie. Divizia a anuntat venituri de 7.812 milioane de euro, mentinandu-si cu succes pozitia de lider de piata pentru autovehicule comerciale in regiunile cheie. Profitul brut a inregistrat un total de 451 milioane de euro (2009: 26.000.000 de euro).
Volker Mornhinweg, Mercedes-Benz Vans Manager, a vorbit la Stuttgart despre dezvoltarea afacerilor Mercedes-Benz Vans si strategia de viitor a acesteia. „Mercedes-Benz Vans a operat extrem de bine in anul fiscal 2010, iar profitul sau din vanzari de 5,8% reprezinta un rezultat de referinta pentru segmentul autovehiculelor comerciale usoare „, a afirmat Mornhinweg. „Dorim sa constituim o zona de crestere la nivel mondial pentru Grupul Daimler, motiv pentru care urmarim in mod constant o strategie de crestere internationala, sub sloganul „Mercedes-Benz Vans ajunge la nivel mondial!”
Obiectiv strategic: „Mercedes-Benz Vans ajunge la nivel mondial!” – extinderea din Europa in intreaga lume
Mercedes-Benz Vans intentioneaza sa se dezvolte pe baza rezultatelor bune ale anului precedent pentru a continua cresterea in 2011. Fundamentul acestui succes il constituie concentrarea pe termen lung a diviziei, care se sprijina pe trei piloni: consolidarea pietelor traditionale si patrunderea pe piete noi si de perspectiva; furnizarea de produse atragatoare si asumarea pozitiei de lider tehnologic.
in aprilie 2010, Daimler si Renault-Nissan au alcatuit o alianta strategica si au decis sa coopereze in segmentul de autovehicule comerciale usoare. Autovehiculele comerciale usoare de oras complet noi ale celor doua companii completeaza gama de produse a Mercedes-Benz Vans in segmentul de autovehicule comerciale usoare mici. Primele autovehicule sunt programate pentru livrare chiar in anul 2012.
in America de Nord, divizia s-a concentrat pe o strategie cu doua brand-uri, Mercedes-Benz si Freightliner. in acest scop, s-a creat si o noua organizatie de vanzari in SUA: Daimler Vans SUA, LLC. Numarul de reprezentante (aproximativ 180, in prezent) va continua sa se dezvolte in lunile si anii care vor urma.
Mercedes-Benz Vans beneficiaza in mod traditional si de un solid punct de sprijin in America Latina, unde detine de decenii o pozitie foarte puternica pe piata. Pe termen mediu, productia uzinei din Buenos Aires, Argentina, urmeaza a creste cu o treime. in plus, in acest an uzina va demara si productia generatiei modelului european de Sprinter pentru serviciile de transport de pasageri.
Exploatarea pe deplin a potentialului existent si asigurarea perspectivelor cu o crestere profitabila.
Un element-cheie pentru cresterea in continuare implica patrunderea mai accentuata pe pietele in crestere si exploatarea lor superioara. in concordanta cu aceste obiective, strategia de crestere globala a diviziei pentru urmatorii cativa ani, prin urmare, este intitulata „Mercedes-Benz Vans ajunge la nivel mondial!”
Pana in prezent, Mercedes-Benz Vans este singurul producator de autovehicule comerciale usoare din China. in 2010, intreprinderea mixta Fujian Daimler Automotive din Fuzhou, China a produs circa 11.000 de autovehicule comerciale usoare din modelele Vito si Viano. Se intentioneaza ca, in acest an, productia de autovehicule comerciale usoare sa creasca la 19.000 de unitati. Pentru satisfacerea cererii crescute de servicii de transport de inalta calitate, incepand cu cel de al treilea trimestru al anului 2011, uzina de la Fuzhou va produce si un Sprinter pentru transport de pasageri. Pe termen mediu, divizia isi va extinde considerabil reteaua de reprezentante din China, care cuprinde in prezent aproximativ 35 de parteneri de vanzari.
in decembrie 2010, Mercedes-Benz a facut primul pas in strategia de patrundere pe piata rusa de autovehicule comerciale usoare, prin semnarea de catre Daimler a unui memorandum de intelegere cu producatorul rus de autovehicule GAZ, in vederea fabricarii la comanda de catre acesta din urma de autovehicule comerciale usoare Mercedes-Benz. „Anterior, nu aveam decat o prezenta minora in Rusia prin exportul unui numar relativ mic de autovehicule”, a declarat Mornhinweg. „Dorim sa schimbam acest lucru. Capacitatea mare de transport a modelului Sprinter si constructia sa solida il fac autovehiculul potrivit pentru infrastructura ruseasca.”
Investitii in produse si inovatii
Mercedes-Benz Vans investeste constant in produse si tehnologii si, prin urmare, dispune de o gama de produse foarte noi. Anul trecut, compania a lansat pe piata noile modele Viano si Vito. in patru ani, divizia a cheltuit mai mult de 250 milioane de euro pentru consolidarea acestor doua serii de productie.
Noul Viano Avantgarde Edition 125 entuziasmeaza clientii de la inceputul lunii aprilie 2011. Acesta a fost special creat pentru aniversarea a 125 de ani de la crearea automobilului.
Toate autovehiculele comerciale usoare Mercedes-Benz sunt echipate cu tehnologia BlueEFFICIENCY, care raspunde celor mai inalte standarde de eficienta, economie, si respectare a mediului. Un alt autovehicul, Vito E-CELL, este primul autovehicul comercial usor electric de serie de pe piata, ceea ce il face exponentul principal al conceptului de „mobilitate verde.” incepand cu acest an, se va livra catre clienti un numar total de 2.000 de unitati din aceste autovehicule.
Cresterea cu doua cifre a vanzarilor in 2011
„Mercedes-Benz face reale progrese in afacerile sale cu autovehicule comerciale usoare”, a declarat Mornhinweg. „Produsele noastre de referinta si propria strategie ne confera statutul de zona de crestere pentru Daimler.”
Referindu-se la obiectivul pe termen scurt al diviziei pentru anul 2011, Mornhinweg a declarat: „Ne dorim ca anul acesta vanzarile la nivel mondial de autovehicule comerciale usoare Mercedes-Benz sa se majoreze cu doua cifre. Bazele unei asemenea cresteri exista deja: produsele noastre exceptionale si strategia corecta. Divizia intentioneaza sa-si sporeasca vanzarile la 325.000 de unitati in 2013. „
Contact:
Gabriel Craciun
+40 21 2004 523