Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anuntat ca in sedinta de miercuri a Guvernului va promova o hotarare prin care ministerul pe care il conduce va fi mandatat sa realizeze autostrada Iasi – Campia Turzii, prin parteneriat public-privat, investitie estimata la aproape patru miliarde de euro.
Relu Fenechiu a declarat, duminica, intr-o conferinta de presa, la Iasi, ca a intomit un proiect de hotarare, iar miercuri va fi discutat in Guvern, prin care Ministerul Transporturilor va fi mandatat sa realizeze autostrada Iasi – Campia Turzii.
El a precizat ca a decis ca autostrada sa aiba traseul Iasi – Campia Turzii, si nu Iasi – Targu Mures, cum se stabilise initial.
„Autostrada Bechtel este pana la Campia Turzii si nu ne intereseaza sa ajungem de la Iasi pana la Targu Mures si de acolo sa nu avem autostrada. Premierul Ponta a afirmat si la Iasi si in alte imprejurari ca autostrazile sunt resortul departamentului pentru marile proiecte, dar in ceea ce priveste autostrada Iasi – Targu Mures va da Ministerului Transporturilor sa se ocupe de acest proiect. Am discutat cu mai multe institutii bancare internationale, cu cei de la BEI si cu cei de la Banca Mondiala, in plus exista interes si din partea unor companii. Procedura nu este simpla, pentru ca in Romania nu s-a facut un proiect asemanator in parteneriat public – privat, dar este ambitia mea sa arat ca se poate sa il demarez in cursul acestui mandat” , a spus Relu Fenechiu, citat de Mediafax.
Potrivit ministrului Transporturilor, portiunea Iasi – Targu Mures „este prinsa in reteaua de transport european, asa incat proiectul va fi putea fi finantat si din fonduri europene in perioada 2014-2020”.
„Studiul de fezabilitate facut de precedesorii mei la acest minister arata un cost de noua miliarde euro pentru aceasta autostrada. Acest cost este mai mare decat intreg programul sectorial de transport pentru 2014-2020” , a spus Fenechiu.
El a precizat ca autoritatile vor da dovada de elasticitate in relatia cu constructorii viitoarei autostrazi, pentru a limita cat mai mult costurile proiectului.
„Am propus ca traseul sa nu-l cerem foarte restrictiv. Vor fi puncte intermediare prin care va trece autostrada, in rest ramane la latitudinea constructorilor. Sper sa facem aceasta autostrada sub patru miliarde de euro. Traseul masoara aproximativ 370 de kilometri” , a spus Relu Fenechiu.