Neoclinique Dental Clinics – repoziționarea brandului spre piața premium – un pariu curajos

0
1236

 

Povestea Neoclinique a început în 2006 ca o afacere de familie. Cristina și Nuțu Toader au fondat Neoclinique Dental Clinics ca pe o clinică în care pacienții aveau parte de servicii medicale dentare în regim de urgență. Au urmat investiții în infrastructură, aparatură, personal, protocoale medicale de peste 1,8 milioane de euro, Neoclinique oferind servicii medicale dentare la peste 45.000 de pacienți în 2019.

 

Pandemia din 2020 a adus o nouă provocare pentru Neoclinique. O perioadă în care s-au impus restricții majore care au afectat întreaga piață a serviciilor medicale dentare, a adus Neoclinique la un punct de cotitură, și o decizie strategică de business: nevoia de adaptare rapidă pentru a asigura nu doar supraviețuirea afacerii, dar și evoluția sa.

 

Astfel, Cristina și Nuțu Toader au decis în plină pandemie o repoziționare a brandului spre zona de servicii premium, odată cu o investiție de peste 1,5 milioane de euro într-o nouă clinică în nordul Capitalei.

 

”Neoclinique Nord a fost o evoluție naturală pentru noi, chiar dacă din exterior poate fi văzută ca un salt în gol. Am implementat în clinicile noastre protocoale medicale interdisciplinare, am investit în training de nivel internațional, migrasem deja spre un concept one-stop-clinic în care pacienții aveau toate serviciile sub un singur acoperiș. Toți vectorii pentru o repoziționare erau deja acolo. Ce lipsea era doar materializarea acestui concept.” spune Dr. Cristina Toader, co-fondator Neoclique.

 

”A fost un an în care am muncit cât pentru cinci ani. Cea mai mare provocare a pandemiei a fost să ținem echipa formată în ani de experiență alături de noi și de pacienți. În același timp, construiam noua clinică Neoclinique Nord care să cuprindă conceptul premium pe care l-am dezvoltat. A fost greu, însă am avut un avantaj grozav. Serviciile și protocoalele noastre erau deja unele la nivel premium, astfel încât ne-am concentrat pe punerea în operă a unui spațiu care să oglindească aceste servicii. Majoritatea business-urilor construiesc întâi decorul și apoi încearcă să ridice oferta de servicii la nivelul decorului. Noi am luat-o pe un drum, cred eu, mai sănătos. Am creat structura, esența Neoclinique și apoi am dezvoltat spațiul de manifestare a acestui concept.” completează Dr. Nuțu Toader, co-fondator Neoclinique.

 

Neoclinique Nord a însemnat peste un million și jumătate de euro investiți într-o clinică designer made, semnată arhitectural de Twin Studio, 8 cabinete, două săli modulare pentru consultanță și prezentări de planuri de tratament, laborator propriu, sistem CAD/CAM ( roboți stomatologici ), radiologie dentară full echipată inclusiv cu computer tomograf, studio foto și desigur conceptul Test Drive Your Smile, toate oferite într-o suprafață de 500 mp.

 

”Nu ne limităm doar la a trata punctual dinți. Desigur, din ce în ce mai mulți jucători din piață vorbesc despre o medicină dentară holistică. Ne-am ferit de cuvinte foarte mari și vagi. Viziunea noastră, ca și business de familie, a fost că fiecare pacient face parte din familia noastră, și ne dorim să-l tratăm așa cum ne-am trata și pe noi. Din ce în ce mai mult vedem în diferite arii ale societății că redescoperim normalitatea. Ne lăudăm că ne respectăm, că ne reconectăm la natură, că ne reconectăm la oameni. Pentru noi, aceste lucruri au fost mereu un modus vivendi. Am dezvoltat relații de lungă durată, ne știm toți pacienții pe nume. Suntem zi de zi implicați, transparenți și empatici. Am integrat tehnologia ca ajutor al factorului uman, nu ca un substitut al său ” spune Dr. Cristina Toader.

 

”Am o problemă reală cu idea de servicii medicale de lux. Da, am creat un mediu care ispiră lux, însă l-am creat în completarea serviciilor medicale pe care piața le numește premium. Pentru noi fac parte din rutina de a ne trata pacienții cu respect. De asta avem poziții de concierge și KPG (Key Patient Guide) care au rolul de a discuta transparent cu pacienții, de a crea o legătură între echipele medicale și pacienți, în condițiile în care fiecare caz este un proiect colaborativ multi-disciplinar care implică mai mulți doctori specializați.” susține Dr. Nuțu Toader.

 

În cifre, 2021 și 2022 au însemnat ani de consolidare și optimizare a afacerii. Neoclinique a făcut un exit în clinica din zona Militari a capitalei pentru a susține repoziționarea brandului, iar 2023 a arătat o creștere de 36%. Axele principale de creștere au fost programele educaționale pentru prevenție destinate copiilor, dar și consolidarea abordării integrate a planurilor de tratament.

2024 continuă trendul ascendent al cifrelor de business, estimările până la finalul anului fiind spre 2,5 milioane de euro.

 

”A fost un pariu câștigat categoric, repoziționarea Neoclinique în acest segment premium. Se simte în calitatea actului medical, în satisfacția pacienților noștri și în cifre. Explorăm deja piețele externe, pentru că ne dorim să devenim un hub medical puternic, în același timp ne consolidăm poziția într-o piață extrem de dinamică în care mai nou diferențele par a se face în social media și în care deja jucătorii foarte mari caută să creeze oarecum pool-uri de influență. Ce ne diferențiază este faptul că în continuare, deși am făcut un salt spre un alt segment, am reușit să păstrăm vectorii și principiile inițiale Neoclinique: o afacere de familie, în care oricine intră, colaborator sau pacient se simte ca în familie.” concluzionează Dr. Nuțu Toader.

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here