Neoclinique Dental Clinics repoziționarea brandului spre piața premium – un pariu curajos

0
913

 

Povestea Neoclinique a început în 2006 ca o afacere de familie. Cristina și Nuțu Toader au fondat Neoclinique Dental Clinics ca pe o clinicã în care pacienții aveau parte de servicii medicale dentare în regim de ur-gențã. Au urmat investiții în infrastructurã, aparaturã, personal, protocoale medicale de peste 1,8 milioane de euro, Neoclinique oferind servicii medicale dentare la peste 45.000 de pacienți în 2019.

Pandemia din 2020 a adus o nouã provocare pentru Neoclinique. O perioadã în care s-au impus restricții majore care au afectat întreaga piațã a serviciilor medicale dentare, a adus Neoclinique la un punct de cotiturã, și o decizie strategicã de business: nevoia de adaptare rapidã pentru a asigura nu doar supraviețuirea afacerii, dar și evoluția sa.

Astfel, Cristina și Nuțu Toader au decis în plinã pandemie o re-poziționare a brandului spre zona de servicii premium, odatã cu o in-vestiție de peste 1,5 milioane de euro într-o nouã clinicã în nordul Capitalei.

„Neoclinique Nord a fost o evoluție naturalã pentru noi, chiar dacã din exterior poate fi vãzutã ca un salt în gol. Am implementat în clinicile noastre protocoale medicale interdisciplinare, am investit în training de nivel internațional, migrasem deja spre un concept one-stop-clinic în care pacienții aveau toate serviciile sub un singur acoperiș. Toți vectorii pentru o repozițio­nare erau deja acolo. Ce lipsea era doar materializarea acestui concept.“ spune Dr. Cristina Toader, co-fondator Neoclique.

„A fost un an în care am muncit cât pentru cinci ani. Cea mai mare provocare a pandemiei a fost sã ținem echipa formatã în ani de experiențã alãturi de noi și de pacienți. În același timp, construiam noua clinicã Neoclinique Nord care sã cuprindã conceptul premium pe care l-am dezvoltat. A fost greu, însã am avut un avantaj grozav. Serviciile și protocoalele noastre erau deja unele la nivel premium, astfel încât ne-am concentrat pe punerea în operã a unui spațiu care sã oglindeascã aceste servicii. Majoritatea business-urilor construiesc întâi decorul și apoi încearcã sã ridice oferta de servicii la nivelul decorului. Noi am
luat-o pe un drum, cred eu, mai sãnãtos. Am creat structura, esența Neoclinique și apoi am dezvoltat spațiul de manifestare a acestui concept.“ completeazã Dr. Nuțu Toader, co-fondator Neoclinique.

Neoclinique Nord a însemnat peste un million și jumãtate de euro investiți într-o clinicã designer made, semnatã arhitectural de Twin Studio, 8 cabinete, douã sãli modulare pentru consultanțã și prezentãri de planuri de tratament, laborator propriu, sistem CAD/CAM (roboți stomatologici), radiologie dentarã full echipatã inclusiv cu computer tomograf, studio foto și desigur conceptul Test Drive Your Smile, toate oferite într-o suprafațã de 500 mp.

„Nu ne limitãm doar la a trata punctual dinți. Desigur, din ce în ce mai mulți jucãtori din piațã vorbesc despre o medicinã dentarã holisticã. Ne-am ferit de cuvinte foarte mari și vagi. Viziunea noastrã, ca și business de familie, a fost cã fiecare pacient face parte din familia noastrã, și ne dorim sã-l tratãm așa cum ne-am trata și pe noi. Din ce în ce mai mult vedem în diferite arii ale societãții cã redescoperim normalitatea. Ne lãudãm cã ne respectãm, cã ne reconectãm la naturã, cã ne reconectãm la oameni. Pentru noi, aceste lucruri au fost mereu un modus vivendi. Am dezvoltat relații de lungã duratã, ne știm toți pacienții pe nume. Suntem zi de zi implicați, transparenți și empatici. Am integrat tehnologia ca ajutor al factorului uman, nu ca un substitut al sãu“ spune Dr. Cristina Toader.

„Am o problemã realã cu idea de servicii medicale de lux. Da, am creat un mediu care ispirã lux, însã l-am creat în completarea serviciilor medicale pe care piața le numește premium. Pentru noi fac parte din rutina de a ne trata pacienții cu respect. De asta avem poziții de concierge și KPG (Key Patient Guide) care au rolul de a discuta transparent cu pacienții, de a crea o legãturã între echipele medicale și pacienți, în condițiile în care fiecare caz este un proiect colaborativ multi-disciplinar care implicã mai mulți doctori specializați.“ susține Dr. Nuțu Toader.

În cifre, 2021 și 2022 au însemnat ani de consolidare și optimizare a afacerii. Neoclinique a fãcut un exit în clinica din zona Militari a capitalei pentru a susține repoziționarea brandului, iar 2023 a arãtat o creștere de 36%. Axele principale de creștere au fost programele educaționale pentru prevenție destinate copiilor, dar și consolidarea abordãrii integrate a planurilor de tratament.

2024 continuã trendul ascendent al cifrelor de business, estimãrile pânã la finalul anului fiind spre 2,5 milioane de euro.

„A fost un pariu câștigat categoric, repoziționarea Neoclinique în acest segment premium. Se simte în calitatea actului medical, în satisfacția pacienților noștri și în cifre. Explorãm deja piețele externe, pentru cã ne dorim sã devenim un hub medical puternic, în același timp ne consolidãm poziția într-o piațã extrem de dinamicã în care mai nou diferențele par a se face în social media și în care deja jucãtorii foarte mari cautã sã creeze oarecum pool-uri de influențã. Ce ne diferențiazã este faptul cã în continuare, deși am fãcut un salt spre un alt segment, am reușit sã pãstrãm vectorii și principiile inițiale Neoclinique: o afacere de familie, în care oricine intrã, colaborator sau pacient se simte ca în familie.“ concluzio­neazã Dr. Nuțu Toader.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here