6,5 tone masa maxima admisa si capacitate mare de incarcare
Unghiul de atac de 35 de grade maximizeaza functionalitatea
Eficienta si caracter practic
Stuttgart – Sosirea unui Fuso Canter complet reproiectat a marcat lansarea noii generatii de camioane in octombrie 2011. si acum, pentru prima data, varianta cu tractiune integrala ajunge si pe piata din Europa. Productia de la fabrica Tramagal din Portugalia va incepe la sfarsitul lunii februarie 2012. Modelul Canter 4×4 este 6C18 cu masa maxima autorizata de 6,5 tone, o cabina Comfort de 2 m latime, si o putere de 129 kW (175 CP). Tractiunea integrala poate fi activata sau dezactivata in timpul mersului si ofera o eficienta ridicata a consumului de combustibil. Autovehiculul este echipat standard cu o punte spate care beneficiaza de blocare diferentiata. Transmisia este manuala in cinci trepte, iar raportul puntii din spate este de 1:5.285.
Clientii au posibilitatea de a alege intre o cabina individuala si o cabina echipata cu 3, respectiv 7 locuri, cu ampatamente de 3.415 mm si 3.865 mm. Capacitatea de incarcare a sasiului variaza intre 3.500 kg si 3.735 kg. Datorita structurii sistemului de tractiune integrala, unghiul de atac este de 35 de grade fata de cel de 18 grade al modelului Canter 4×2 – in timp ce, unghiul de pornire este de 24 de grade, fata de cel de 11 grade regasit la modelul anterior. Garda la sol a crescut de la 219 mm pana la 320 mm.
Capacitatea off-road a camionului Fuso Canter 4×4 face din acesta alegerea ideala pentru sarcinile in care este nevoie de operare pe alte suprafete decat cele asfaltate, mai exact in santierele de constructie, in sectorul energetic sau in cel de servicii, precum detasamentele de pompieri. Pentru autoritatile municipale, acesta poate fi folosit pentru servicii de deszapezire, echipat cu plug de zapada si dispozitiv de imprastiere a sarii. Are o latime de 2 m, ceea ce inseamna ca se poate descurca cu usurinta pe drumuri inguste.
Eficienta camionului Canter 4×4 este demonstrata cel mai bine in contextul santierelor de constructii, de exemplu, imediat ce este activata tractiunea integrala, acesta poate face fata suprafetelor alunecoase. Capacitatea mare de incarcare, costurile favorabile de intretinere si functia optionala start/stop fac din camionul Canter 4×4 un cal de povara eficient in ceea ce priveste costurile.
Forta practica specifica camionului Canter a ramas neschimbata: manevrabilitate buna (intoarcerea Canter 4×4: 13,5 m sau 15,1 m, in functie de versiune), economie de spatiu prin cabina asezata peste motor, design robust, pozitie discreta a schimbatorului de viteze pe bord, siguranta imbunatatita datorita structurii solide a cabinei si uzura mai mica a franei ca rezultat al franei de motor, ca dotare standard.
Camionul Fuso Canter este cel bine vandut camion al Daimler din lume. Reteaua mare europeana asigura servicii de inalta calitate.
Mai multe informatii si fotografii ale camionului Canter pot fi gasite online pe: www.media.mercedes-benz.ro.
Stelian Campean