Optical Network, liderul pietei de optica din Romania si operator al retelelor de magazine OPTIblu si KLARMANN, a inregistrat afaceri in crestere cu 20% in prima jumatate a anului 2018 fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Toate diviziile companiei au contribuit la crestere, atat retailul clasic (+20% ) cat si distributia B2B (+12 %) si retailul online (+130%)
„In prima jumatate a anului 2018 am inregistrat o cifra de afaceri totala de peste 32 milioane lei. Divizia de retail opereaza in prezent 52 de magazine, dintre care: 35 de magazine OPTIblu, 16 magazine KLARMANN, precum si optica premium O51 inaugurata in luna Iunie in mall-ul Baneasa Shopping City. In prima parte a anului 2018 au fost deschise 9 magazine noi si au fost relocate alte 2 magazine in locatii mai bune, in Bucuresti, Arad, Baia Mare, Bacau, Timisoara si Galati, cele mai multe magazine noi apartinand retelei de discount Klarmann.
Cea mai recent intrata in portofoliul de retail este optica premium O51, inaugurata la parterul mall-ului Baneasa Shopping City. O51 este conceputa ca un spatiu rafinat, elegant si confortabil care reuneste in oferta sa peste 30 de marci high-end fashion si marci de atelier exclusiviste precum: Cartier, Ellie Saab, Linda Farrow, Dita, Mykita, Lindberg, Oliver Peoples, Dior si altele. Spatiul a fost proiectat asa incat sa ofere un mix de inovatie, marci de lux, design si performanta. Comertul modern inseamna sa oferi experiente, iar optica O51 este locul in care imaginea si detaliile conteaza, fiecare piesa fiind creata pentru viitorul sau cumparator.
Mediul online ne-a oferit oportunitati noi de business, astfel ca, platformele noastre www.optiblu.ro si www.conga.ro sunt acum integrate cu principalele platforme de tip marketplace din Romania si analizam extinderea pe pietele online vecine din Bulgaria si Ungaria. Magazinul de optica al viitorului va trebui sa imbine online-ul cu offline-ul, iar OPTIblu le ofera azi clientilor sai o experienta completa omnichannel.
La sfarsitul lunii Iunie, grupul de firme Optical Network a ajuns la un numar de 380 angajaţi, estimand ca pana la finele anului 2018 sa adaugam inca 65 de noi angajati pentru pozitii deschise la sediul central, in departamentele financiar, logistic, marketing si achizitii, dar si pentru noi magazine pe care le avem in dezvoltare.
Timp de 3 ani consecutiv, urmare a eforturilor sustinute de promovare a serviciilor de inalta calitate, OPTIblu este singurul lant de retail premiat din Romania, si asta ne onoreaza. Printre certificarile obtinute se numara “Marca numarul 1 In Romania pentru Calitate in domeniul optica medicala”, medaliile QUDAL 5 stele pentru calitate (2016-2017 si 2018-2019) si Best BUY Awards pentru cel mai bun raport calitate pret (2017-2018).
Pentru restul anului 2018 prognozăm continuarea creșterii accelerate a afacerilor companiei si ne propunem sa incheiem anul cu cel putin 58 de magazine si o cifra de afaceri de 70 milioane lei.” a precizat Raluca Cîmpianu, director general Optical Network.
***
Optical Network a luat ființă în anul 2004, în prezent fiind liderul pieței de optică medicală în România. Divizia de retail operează lanțurile de magazine OPTIblu și KLARMANN, optica de nisa O51, avand 52 de magazine in Bucuresti si mari orase din tara. De asemenea, compania deține o importanta divizie de distribuție autorizată să comercializeze mărci consacrate de rame vedere și ochelari soare, precum: Dior, Hugo Boss, Boss Orange, MaxMara, Max&Co, Moschino, Tommy Hilfiger, Gianfranco Ferre, Carrera, Polaroid, Converse, Pepe Jeans, Diesel, Pierre Cardin, precum si marcile proprii: Ocean, Montini, Life si Roger Duval.