Sursa foto: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/strangere-de-mana-munca-in-echipa-sta-jos-sta-a-ezat-5439381/
Multe firme au apelat la concedieri și au stopat orice fel de angajări în perioada pandemiei COVID-19. Ușor, ușor, lucrurile încep să se schimbe și economia se îndreaptă cu pași mici spre normal. Asta înseamnă că firmele vor căuta noi angajați care să îi înlocuiască pe cei pe care i-au pierdut. Pentru a face acest lucru, vor trebui să înțeleagă modul în care procesul de angajare se va schimba din cauza COVID-19.
Cu ce provocări se vor confrunta companiile la angajare?
Problema numărul unu cu care se vor confrunta companiile pe măsură ce încearcă să reînceapă angajările este că oamenii și resursele financiare pot fi dramatic limitate. Vor trebui să se gândească la eficiența modului în care angajează și la oamenii pe care îi promovează.
Când vor scoate posturi la concurs, vor fi asediați de solicitări. Cum vor sorta puținii oameni care au rămas la compartimentul Resurse Umane sutele de CV-uri primite online pentru a le găsi pe cele mai bune două, de exemplu?
În timp ce se preconizează că oportunitățile de angajare în anumite industrii vor crește în anul următor, este de așteptat să existe un dezechilibru mare între noile poziții disponibile și numărul de candidați pe termen scurt. Recrutorii vor avea sarcina dificilă de a compara sute de candidați pentru o singură poziție, ceea ce înseamnă că doar cei mai buni candidați vor ajunge probabil la următoarea etapă a procesului de recrutare.
COVID-19 a schimbat modul în care decurg recrutările
În timpul pandemiei, când au fost introduse restricții pentru a opri răspândirea COVID-19, companiile care doreau să continue angajările nu au avut de ales decât să-și schimbe procesele de recrutare și să se adapteze la noile norme de distanțare socială. Pentru a proteja sănătatea recrutorilor și a candidaților lor, precum și a familiilor lor, companiile au trebuit să treacă la recrutarea virtuală.
Schimbarea completă a întregului proces de recrutare online a fost o provocare uriașă pentru majoritatea companiilor. Cu toate acestea, unele companii au trebuit să facă doar câteva modificări minore în procesul de recrutare. Diferența dintre aceste două grupuri de companii a fost utilizarea tehnologiei.
Pentru companiile care se bazau pe metoda clasică, pe recrutarea față în față, trecerea la recrutarea complet online a fost un adevărat coșmar. S-au pierdut într-un milion de tabele Excel, e-mailuri, apeluri telefonice și nu au avut instrumente adecvate pentru a-și organiza și eficientiza procesul de angajare.
Pe de altă parte, companiile care au folosit soft-uri de recrutare înainte de COVID-19 au putut să se adapteze rapid și ușor, iar tranziția lor către o recrutare complet virtuală a fost un lucru natural. Cele mai multe dintre ele s-au hotărât să înlocuiască și după trecerea pandemiei, în cea mai mare parte, interviurile față în față cu interviurile video live.
O mână de ajutor în acest sens îl oferă acum companiilor din România talentretain.com, o societate înființată în Marea Britanie, care a dezvoltat o platformă on-line ce utilizează analiza Big Data pentru a gestiona provocările în creștere cu care se confruntă departamentele de HR. În articolul despre Talent Retain, publicat în revista Forbes, aflăm că această societate folosește inclusiv tehnologia AI și a analizei datelor și va încheia un parteneriat cu eJobs – liderul industriei HR din România.