- Inteligența artificială ar putea duce la creșterea PIB-ului global cu 14% până în 2030, drept rezultat al automatizării proceselor, conform studiului “Exploiting the AI Revolution”, realizat de PwC. Companiile din România urmează trendul și au început migrarea fluxului operațional către digital.
- Automatizarea contribuie la bunăstarea angajaților care se pot concentra mai mult pe atingerea obiectivelor strategice ale companiei.
Principalele diferențe pe care digitalizarea le aduce în comparație cu procesele clasice de management sunt, în primul rând, legate de eficiență și o disponibilitate mult mai bună a informației, atât pentru manageri, cât și pentru angajați.
Digitalizarea aduce beneficii care se văd în zona operațională, prin introducerea unor fluxuri clare și controlate. Astfel, angajații eliberați de sarcinile repetitive, își pot canaliza resursele în atingerea obiectivelor strategice ale companiei.
Munca manuală, eliminată în proporție de 80%
Automatizarea proceselor de lucru nu alterează radical modul intern de funcționare al companiei. În România există experți care sunt atenți la stilul de lucru pe care angajații l-au format în timp și îl respectă întru totul. O astfel de soluție digitală care ține cont de preferințele angajaților a fost implementată de Beck et al. în cadrul unei companii cu profil medical, furnizor de echipamente și produse medicale.
Cei 25 de ani de când se află pe piață au adus pentru Clini-Lab un număr semnificativ de clienți și astfel au început să apară și nevoile de resurse care să răspundă exigențelor lor. Munca de coordonare manuală aflată în responsabilitatea angajaților a fost preluată în proporție de 80% de platforma digitală, JobRouter, implementată în cadrul echipei de service pentru aparatură medicală de către Beck et al.
Automatizarea crește productivitatea angajaților
Statistica arată că doar 57% dintre angajaţi se simt productivi la locul de muncă, potrivit studiului “The Next 250K” realizat de Leesman. De multe ori, surplusul de sarcini îi demotivează și îi blochează într-un cerc vicios al frustrării. Tehnologia începe să intervină de câțiva ani și în procesele de management al sarcinilor, evoluând către niveluri din ce în ce mai înalte de complexitate.
Acesta a fost și unul dintre obiectivele platformei dezvoltate de Beck et al., datorită căreia Directorul Tehnic al companiei beneficiare se bucură de reducerea sarcinilor de lucru, prin redistribuirea acestora către echipă. Astfel, nu mai alocă manual, nu mai dă telefoane pentru confirmări și modificări, ci are toate informațiile în platformă pentru a le analiza si a lua decizii de eficientizare.
Schimbarea modului de lucru a permis companiei să își dezvolte rețeaua de oameni de vânzări și tehnicieni din teritoriu într-un mod structurat, transformând-o într-un model de business scalabil, iar rezultatele au fost imediate:
- Timpul total de lucru al echipei tehnice a fost eficientizat cu 25%;
- Timpul alocat redactării devizelor a fost redus cu 100%;
- Reducerea timpului pentru redactarea rapoartelor de 5 zile la doar 1 secundă;
- Într-un singur an, platforma a procesat automat 20.000 de operațiuni;
- Timpul câștigat este investit în îmbunătățirea relației cu clienții și în atingerea obiectivelor strategice;
- Fluxul de informații a fost optimizat deoarece tehnicienii de service, echipa de vânzări, diretorul tehnic lucrează împreună într-o singură platformă cu aceleași date;
- Timpul de așteptare al clienților a fost redus;
- Costurile au fost reduse datorită eliminării erorilor umane;
- Planificarea mai bună a intervențiilor a condus la o planificare mai bună a stocurilor reprezentative de piese și echipamente necesare;
- Departamentul de vânzări poate oferta în funcție de nevoile clienților identificate în rapoartele extrase din platformă.
Întregul proces de transformare digitală din cadrul echipei Clini-Lab poate fi urmărit cu ușurință în studiul de caz și infograficul ce pot fi descărcate de aici:
https://www.becketal.ro/
******
Beck et al. Services este o companie axată pe proiecte şi oferă servicii complete de IT. Compania operează la nivel internațional, cu locații în Germania, Elveția, România, Brazilia şi Singapore. Din 1989 acționează ca un partener de încredere pentru clienții săi. Astăzi, aproximativ 80 de persoane lucrează pentru clienții săi din întreaga lume.
Beck et al. este factorul acreditat să producă transformarea digitală. Experiența vastă a echipei stă în spatele serviciilor oferite de consultanță, implementare și suport pentru accelerarea digitalizării documentelor și a proceselor din companii.