Comisia Europeana va finanta cu 172,5 milioane euro din bugetul agricol al UE promovarea, in Europa si in lume, a produselor agroalimentare din Uniune. In urmatorii trei ani vor fi derulate 79 de campanii, vizand o gama larga de produse precum lactatele, maslinele si uleiul de masline, precum si fructele si legumele.
Comisarul pentru agricultura si dezvoltare rurala, Phil Hogan, a declarat:
„Europa este cunoscuta in intreaga lume pentru produsele sale alimentare de buna calitate si pentru patrimoniul sau culinar. Producatorii din UE pot conta pe sustinerea Comisiei Europene in promovarea, in Europa si in lume, a acestor produse de inalta calitate. Am calatorit personal in mai multe tari din lume, cum ar fi China, Japonia, Mexic sau Columbia, ca sa deschidem noi piete pentru produsele noastre. Am constatat ca exista un mare potential.”
Scopul programelor este ca producatorii din sectorul agroalimentar al UE sa propage informatii despre calitatea produselor lor, pentru a le promova pe pietele din UE si pentru a deschide noi piete. Programele au o serie de prioritati, cum ar fi evidentierea calitatii alimentelor europene cu indicatii geografice sau a metodelor de productie ecologica.
Dintre cele 79 de programe aprobate, 48 au vizat tari din afara UE. Anumite sectoare de produse sunt, de asemenea, foarte bine reprezentate. De exemplu, 23 de programe sunt dedicate sectorului fructelor si legumelor, iar altele sunt dedicate branzeturilor si produselor lactate.
Anul acesta, s-au alocat in total 97 de milioane euro „programelor simple de promovare”, propuse de una sau mai multe organizatii din acelasi stat membru. Alte 75,5 milioane euro vor finanta „multiprograme”, propuse de cel putin doua organizatii din cel putin doua state membre sau de una sau mai multe organizatii europene. Programele selectate vizeaza solicitanti din 19 state membre, printre care si Romania.Prin cererea de propuneri lansata in ianuarie 2018, mai multe tipuri de organizatii (organizatii comerciale, organizatii de producatori si organisme agroalimentare responsabile cu activitatile de promovare) au devenit eligibile pentru a solicita finantare. Ele au fost apoi evaluate si ierarhizate de catre Agentia Executiva pentru Consumatori, Sanatate, Agricultura si Alimente (CHAFEA) a UE, cu ajutorul unor experti externi.