Pe fondul evolutiei pozitive a pietei de retail de la nivel european, Romania capteaza din ce in ce mai mult atentia investitorilor si a brandurilor noi din retail, potrivit celor mai recente date publicate de Colliers International la MAPIC 2013.
Volumul de investitii in retail la nivelul Europei a atins €16.2 miliarde in ultimele sase luni ale anului – o crestere medie de 14% comparativ cu anul precedent. Cea mai mare crestere a volumului investitiilor, de 50% y-o-y, este inregistrata in Europa Centrala si de Est.
Daca, la nivel continental, Marea Britanie isi mentine statutul de cea mai atractiva destinatie pentru investitori, cu o pondere de 33% din capitalul atras in Q2 si Q3, in Europa Centrala si de Est, topul este dominat de Rusia si Polonia, avand fiecare o cota de 6%, respectiv 5% din volumul european al investitiilor. La randul sau, piata de retail din Romania devine tot mai atractiva pentru investitori, pe masura ce se accelereaza ritmul de intrare a capitalului global in CEE.
Discutiile cu companiile prezente la MAPIC 2013 evidentiaza aceasta crestere a prezentei Romaniei pe harta europeana a investitiilor, alaturi de interesul crescut din partea retailerilor noi pentru tara noastra.
Cum este vazuta piata locala de retail din culisele MAPIC 2013:
Prezenta la editia din acest an a Targului International de Retail si Real Estate MAPIC, Liana Dumitru, Associate Director in cadrul departamentului de Retail al Colliers International Romania, explica:
”Un exemplu elocvent pentru gradul de atractivitate a pietei de retail din Romania il reprezinta raspunsul companiilor prezente in acest an la MAPIC, in mod specific al celor axate pe dezvoltare in Europa Centrala si de Est. Astfel, aproape 40% dintre retailerii interesati de Europa Centrala si de Est analizeaza piata din Romania. Dintre acestia, 50 sunt retaileri noi, majoritatea provenind din Franta, Spania, Italia, Germania si Turcia. De asemenea, tara noastra se afla si in vizorul unei parti semnificative dintre dezvotatorii prezenti la eveniment – cca 30% dintre companiile care vizeaza CEE si-au manifestat interesul specific pentru tara noastra”, a declarat Liana Dumitru.
Targul imobiliar international MAPIC (Marche Professionelle Imobiliere Comerciale) 2013, considerat a fi principalul punct de intalnire a industriei de retail de la nivel global, se desfasoara in aceasta saptamana la Cannes si se bucura de prezenta a circa 4,000 de companii din domeniu – retaileri, dezvoltatori, investitori si furnizori de servicii adiacente.
Pentru mai multe detalii despre MAPIC 2013, accesati www.mapic.com