Piata berii a scazut cu aproape 3% dupa primele sase luni ale anului in curs

0
1061

Volumul pietei berii a atins 8 milioane hl pe primele sase luni ale anului 2013, in scadere cu aproximativ 3%1 fata de cel inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut.

“Pe fondul unei puteri de cumparare inca scazute a romanilor, a unei veri capricioase si a unei cresteri a nivelului fiscalitatii, rezervele pe care le exprimam la inceputul anului cu privire la evolutia vanzarilor in 2013 au fost, din pacate, confirmate. Ca si anul trecut, factorii care si-au pus amprenta asupra trendului pietei berii au fost cu precadere conjucturali. Spre deosebire insa de anul trecut, cand au existat conditii favorabile consumului de bere, primele sase luni ale lui 2013 au reunit o serie de factori care au creat un context dificil ce a condus la o contractie evidenta a pietei. in ceea ce priveste evolutia pietei pana la sfarsitul anului, asteptarile noastre cu privire la volumele de vanzari se situeaza sub nivelul din 2012, cand piata berii a atins 18,2 million Hl”, a declarat dl. Andrew Highcock, Presedinte Asociatia Berarii Romaniei.

Prin nivelul ridicat de investitii, contributiile importante la bugetul de stat si numarul mare de locuri de munca create direct si indirect in ramurile conexe, sectorul berii are un rol bine definit la nivelul economiei Romaniei, generand valoare adaugata.

“Am adus astazi, in fata dumneavoastra, o afirmatie pe care am cantarit-o multa vreme: “Berea face cinste Romaniei”. De la ingredientele sale naturale la impactul pozitiv pe care il are asupra economiei si societatii romanesti, berea are calitati in care credem si pe care dorim sa le impartasim cu orice ocazie.

“Berea face cinste Romaniei” este o afirmatie care reuseste foarte bine sa sintetizeze toate aceste calitati pe care insa nu vom inceta niciodata sa le expunem pe larg. De pilda, am considerat intotdeauna important sa facem cunoscut faptul ca peste 98% din berea consumata de romani este fabricata chiar in Romania. Este o informatie valoroasa intr-un context care are in vedere mecanismele economice in ansamblu. A produce in Romania se traduce prin generarea de valoare adaugata la nivelul intregului lant de furnizori – de la cei agricoli pana la producatorii de bere insisi, furnizorii de ambalaje, transportatorii si distribuitorii, furnizorii de utilitati, industriile creative, media -, inseamna crearea de locuri de munca, direct si indirect, inseamna un nivel ridicat al contributiilor la bugetul statului. Daca am lua ca punct de reper, de pilda, anul aderarii Romaniei la UE, 2007, putem spune ca doar in acest interval de timp, la un volum cumulat al pietei berii de 110 milioane Hl, contributia sectorului berii la bugetul Romaniei s-a ridicat la peste 4 miliarde Euro.

Am tinut sa punctez aceste aspecte cu atat mai mult cu cat de-a lungul timpului orice variatie a volumului pietei berii s-a resimtit si la nivelul economiei Romaniei – fie negativ, in cazul unei contractii e pietei, fie pozitiv, atunci cand piata a inregistrat un trend ascendent. Volumul pietei berii a scazut cu aproape 3% pe primul sase luni ale anului, constituindu-se astfel un context care ma determina sa imi exprim inca o data convingerea ca solutia sporirii veniturilor la bugetul Romaniei provenite de pe piata berii nu o reprezinta cresterea accizei la bere, ci stabilirea de politici care sa stimuleze dezvoltarea acestui sector de activitate si a celor conexe,  precum si masuri care sa reduca evaziunea fiscala pe piata bauturilor alcoolice.“, a declarat Constantin Bratu, Director general Asociatia Berarii Romaniei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here