București, 04.01.2021 – Plățile online cu carduri emise de CEC Bank sunt acum mai sigure. De la începutul anului, CEC Bank a implementat noi metode pentru confirmarea plăților online cu cardul, în conformitate cu prevederile Directivei Europene revizuite privind Plățile (PSD2).
Potrivit PSD2, pentru confirmarea plăților online cu cardul este necesară utilizarea a cel puțin doi factori de autentificare din cele 3 categorii posibile: (1) ceva ce doar clientul cunoaște, cum ar fi codul PIN/parola; (2) ceva ce doar clientul deține, de exemplu telefonul mobil și coduri de autorizare trimise pe SMS și (3) ceva ce clientul este, cum ar fi amprenta, recunoașterea facială sau alte elemente de biometrie.
Clienții CEC Bank au la dispoziție două metode pentru confirmarea plăților online cu cardul:
- Realizarea autentificării biometrice prin utilizarea aplicației Mobile Banking. Activarea acestei funcționalități din aplicația Mobile Banking este disponibilă încă din luna mai 2020.
- Confirmarea tranzacțiilor cu două parole: în plus față de parola dinamică trimisă prin SMS, se va utiliza și o parola statică. Pentru toți clienții înrolați în serviciul 3D Secure, parola statică inițială ce va fi folosită la prima tranzacție este numele de fată al mamei, iar schimbarea acestei parole este obligatorie după prima tranzacție. Această metodă de autentificare a devenit obligatorie de la începutul anului.
Pentru mai multă ușurință în ceea ce privește efectuarea plăților online cu cardul, banca recomandă activarea autentificării biometrice din aplicația MobileBanking. Astfel, clienții vor primi notificare push pe telefon și vor putea confirma tranzacția după logarea în aplicația Mobile Banking, fără a mai fi necesară introducerea parolei și a codului unic primit prin SMS, în pagina comerciantului. Mai multe detalii sunt disponibile în pagina dedicată de pe https://www.cec.ro/plati-online.
***
Despre CEC Bank
CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și active de peste 36 miliarde lei, la sfârșitul primului semestru din 2020.
CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească, care oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM, internet banking (CEConline), mobile banking și phone-banking (Tele CEC).
Statul român, prin Ministerul Finanțelor Publice, este unicul acționar al CEC Bank.
Mai multe detalii despre produsele și serviciile oferite de CEC Bank pot fi obținute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit Serviciul suport clienți la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând site-ul www.cec.ro.