Anul trecut România a fost vizitată de 12 milioane de turiști, o valoare care nu a mai fost atinsă din 1990. Este un rezultat extraordinar care ne confirmă faptul că avem o țară frumoasă, admirată de turiștii care provin în proporție de peste 80% din Uniunea Europeană.
Cu toții am auzit povestea Orient Express… însă câți dintre noi au auzit de inițiativa locală a lui Cristian Pitulice și a Oanei Pricop, denumită Transilvania Train? Este primul tren turistic din România care oferă o dată pe an o experiență unică celor 150 pasageri: o aventură de legendă în inima Transilvaniei timp de 5 zile, fiecare având propria temă: ziua 1 – meet & greet day; ziua 2 – povestea bisericilor fortificate din Transilvania; ziua 3 – povestea castelor și meșteșugurilor tradiționale; ziua 4 – bucătăria tradițională transilvăneană; ziua 5 – evenimente culturale în Sibiu.
Anul acesta aventura are loc între 22 – 26 August, itinerariul de 600 km (având că puncte de reper localitățile Brașov – Saschiz – Sighișoara – Mediaș – Alba Iulia – Sebeș – Sibiu – Făgăraș) incluzând vizita a peste 20 de fortificații, 15 workshop-uri tradiționale, 2 concerte unice în Biserica Evanghelică din Sebeș și în centrul istoric al Sibiului, 2 petreceri tradiționale, degustarea de vinuri locale selecte și delectarea cu legende și povești. Istoria, tradiția, cultura, gastronomia și, nu în ultimul rând, socializarea sunt câteva dintre argumentele forte ale acestei călătorii.
„Deseori suntem întrebați cum de ne-a venit ideea de a crea primul tren turistic din România. Răspunsul nostru este același: ne place mult să călătorim astfel prin Europa. Totodată, am găsit în echipa de management CFR Călători deschidere și profesionalism și ne-am bucurat de suportul tuturor autorităților locale, cărora le-a plăcut pur și simplu ideea. Oamenii au înțeles că promovăm România și valorile ei. În plus, suntem încântați că Alina Deak și Alexandra Grigore au crezut în visul nostru și că astăzi suntem 4 prieteni extraordinari care au aceeași viziune. Pasagerii Transilvania Train poposesc în locurile neumblate din Transilvania, gătesc și mănâncă alături de localnici, ascultă muzica și poveștile oamenilor, trăind astfel istoria locului prin toate simțurile și bucurându-se de lucrurile simple care aduc atât de multă satisfacție. Experiența aceasta este diferită de o vacanță oarecare pentru că – fie că ești român sau străin – îți lasă un gust autentic și te face să simți că ai înțeles și trăit istoria pe propria piele.” (Oana Pricop, co-fondator Transilvania Train)
Campania de promovare a fost realizată și implementată de agenția de publicitate Armada, (demarată în Iun 2018) fiind declinată în online, print, evenimente speciale și radio.
„Un proiect atât de curajos și frumos merita o abordare pe măsură. În vizualul de campanie am ținut cont de parfumul istoriei readusă la viață și de amprenta națională. Istoria acestor locuri ne definește ca popor, iar noi a trebuit să ținem cont de acest aspect și să facem în așa fel încât atunci când privirea îți este atrasă de vizual, textul să completeze armonios povestea.” (Tiberiu Țuluca, general manager Armada Marketing)
Proiectul Transilvania Train și-a propus să ofere turiștilor un conținut cultural de calitate, promovând valorile patrimoniale, economice și educaționale românești. Călătorii devin personajele principale într-o aventură epică prin satele, pădurile și dealurile Transilvaniei. O parte din încasări sunt redirecționate înspre restaurarea unor biserici fortificate. Acest proiect turistico-cultural este organizat alături de CFR Călători și este sprijnit de autoritățile locale transilvănene.
Armada face parte din grupul Propaganda și oferă servicii full service. Printre clienții Armada se regăsesc nume mari precum: Mapei România, Idea Bank, Airco Group, Prodvinalco, Alpin 57 Lux, IPSO Agricultură, Transilvania Train și mulți alții.