Raport Vodafone Business: 94% dintre companiile “pregătite pentru viitor” sunt mai bine poziționate pentru a face față riscurilor și pentru a-și depăși competitorii

0
1500

 

București, 3 decembrie, 2021 – Numărul de companii considerate “pregătite pentru viitor” și pentru a gestiona viitoare provocări – precum competiția crescută, așteptările în schimbare ale angajaților, precum și creșterea cererii din partea clienților – a crescut la nivel global, potrivit unui amplu studiu realizat de Vodafone Business.

 

94% dintre aceste companii cred că sunt bine pregătite pentru a face față riscurilor, față de 58% dintre toți respondenții, iar 82% au afirmat că planul lor de continuitate a afacerii a funcționat bine.

 

Prin capacitatea lor de a face față riscurilor, schimbării și neprevăzutului, companiile “pregătite pentru viitor” sunt cel mai bine poziționate pentru creștere. O analiză suplimentară a studiului realizată de London School of Economics a identificat o legătură între companiile “pregătite pentru viitor” și performanța de business. Organizațiile care au înregistrat o creștere de 10 puncte a scorului privind gradul de pregătire pentru viitor au o probabilitate cu 36% mai mare de a-și depăși competitorii[1].

 

Transformarea digitală accelerată

Studiul a arătat, totodată, că organizațiile “pregătite pentru viitor” s-au maturizat în ceea ce privește transformarea digitală. 89% dintre acestea și-au creat un plan clar de dezvoltare în această privință, comparativ cu doar 60% dintre companii în general. Companiile “pregătite pentru viitor” au fost mai bine poziționate să accelereze transformarea digitală în timpul pandemiei, iar 71% au acționat chiar în acest fel, față de 55% dintre business-uri în general. La nivel global, 80% dintre companiile “pregătite pentru viitor” sunt optimiste cu privire la cel puțin o viitoare tehnologie testată[2], comparativ cu 66% dintre business-uri în general. 86% dintre aceste organizații afirmă că iau măsuri concrete pentru a gestiona o lume automatizată, față de 75% dintre companii în general.

 

Companiile “pregătite pentru viitor” pun accentul pe sustenabilitate

În ciuda provocărilor pe care organizațiile le-au avut în ultimele 18 luni, companiile “pregătite pentru viitor” au rămas conectate la cererea în creștere a consumatorilor pentru branduri de a lua atitudine cu privire la teme sociale. 69% dintre aceste organizații cred că dezvoltarea durabilă a devenit mai importantă pentru ele în timpul pandemiei. 38% dintre aceste companii văd dezvoltarea durabilă ca fiind absolut necesară, aproape dublu față de alte companii în general (21%). Tendința pare să se mențină în viitor, 51% dintre companiile “pregătite pentru viitor” având în plan să-și crească investițiile în ESG și CSR anul viitor.

 

Așteptări în creștere ale angajaților

Nu doar așteptările clienților au crescut ; și angajații au așteptări mai mari de la angajatori, incluzând o mai mare flexibilitate în ceea ce privește locul de unde muncesc (50%), așteptări mai mari de a putea munci având gradul de libertate și autonomie pe care îl doresc (50%), precum și numărul de ore pe care le muncesc (49%). Aceste aspecte sunt mult mai pregnante în rândul generației Z, 57% dintre organizații identificând la acești angajați așteptări mai mari de flexibilitate cu privire la locul de muncă. Totuși, această nevoie în creștere de flexibilitate ridică provocări pentru companii în ceea ce privește cultura organizațională. Raportul arată că 73% dintre companii sunt de părere că lucrurile devin tot mai dificile în ceea ce privește cultura organizațională.

 

Vinod Kumar, CEO Vodafone Business a declarat: “În ciuda tuturor provocărilor din ultimele 18 luni, fără îndoială companiile “pregătite pentru viitor” s-au adaptat mai rapid decât restul. Pandemia a forțat multe organizații să-și re-examineze operațiunile, cu o mai mare concentrare pe transformarea digitală. Pe măsură ce așteptările din partea clienților și a angajaților vor continua să crească, aceste companii vor fi cele care vor fi capabile să profite de oportunități și să înflorească în perioada post-pandemică.

Așa cum a arătat analiza London School of Economics, companiile avansate în transformarea lor digitală au un mai mare succes atât din punct de vedere financiar, cât și al ESG. La Vodafone Business înțelegem provocările pe care organizațiile le au în ceea ce privește startul transformării digitale și putem fi un partener care să le ajute să demareze acest proces.”

 

Saul Estrin, Profesor Emerit de Economie și Strategie de Management, și Christine Cote, Lector asociat, de la Departamentul de Management al London School of Economics, au declarat : “Am lucrat împreună cu Vodafone Business la dezvoltarea unei metodologii riguroase pentru a descoperi dacă organizatiile “pregătite pentru viitor” au o probabilitate mai mare de a prospera comercial confruntate cu tendințele de business actuale, precum și de a avea o contribuție mai mare la binele social. Așa cum reiese din raport, este clar că aceste organizații au o performanță financiară mai bună și un scor ESG mai mare decât competitorii lor. Companiile care se pregătesc pentru viitor acum vor avea un dublu câștig – în ceea ce privește profiturile lor și impactul social pe care îl generează.”

 

Raportul integral este disponibil aici.

 

*Note pentru editori:

Companiile “pregătite pentru viitor” au fost identificate pe baza unui model de regresie pentru a arăta ce comportamente și atitudini sunt cel mai mult conectate cu încrederea în performanța financiară viitoare și cu pregătirea pentru ce va aduce viitorul. Au fost identificate 12 criterii, din care au rezultat 6 caracteristici:

  • O atitudine pozitivă în privința schimbării. Aceste organizații îmbrățișează schimbarea și sunt entuziaste cu privire la viitor.
  • Deschiderea la noi tehnologii. Recunosc puterea tehnologiei de a rezolva provocări de business.
  • Întreprind acțiuni concrete pentru transformarea de business. Au un plan bine definit pentru modul în care tehnologia poate transforma afacerea lor.
  • Au o strategie detaliată, o strategie de business mai largă pentru business, care este documentată, specifică, fundamentată și măsurată.
  • Țin pasul cu tendințele emergente. Au identificat în mod clar forțele care le modelează afacerea și recurg la teorii verificate pentru a-și fundamenta acțiunile.
  • Sunt adaptabile. Pot reacționa rapid la noi tendințe sau provocări și lansează mai rapid decât competitorii lor.

Analiza realizată de London School of Economics

Analiza robustă realizată de London School of Economics arată că organizațiile care raportează în prezent o performanță financiară medie (comparativ cu competitorii lor), prin creșterea scorului care le măsoară gradul de pregătire pentru viitor cu 10 puncte, își sporesc probabilitatea de a-și depăși competitorii cu 36%. De asemenea, analizând măsurile referitoare la Mediu, Social și Guvernanță (ESG), organizațiile care își cresc scorul de pregătire pentru viitor cu 10 puncte se pot aștepta ca angajamentul lor în ceea ce privește ESG să crească cu 6 puncte; cererile de ofertă pentru licitații includ într-o măsură mai mare criterii legate de ESG.

 

Metodologie

  • Un program de profunzime și amplu de cercetare secundară. Echipa de research a Vodafone Business a analizat multe surse, trasând și extrapolând teme și nevoi de business.
  • O cercetare calitativă și cantitativă primară*. Pe baza studiului realizat în 2020 care a identificat caracteristicile cheie ale organizațiilor pregătite pentru viitor, s-a dezvoltat o cercetare calitativă (în parteneriat cu Jigsaw Research Februarie 2021) și una cantitativă (în parteneriat cu B2B International Iulie 2021). Au fost explorate provocări de business cheie, atât în rândul companiilor în general, cât și prin lentila celor pregătite pentru viitor.
  • Utilizând datele din cercetarea primară Vodafone Business a încheiat un parteneriat cu London School of Economics pentru a realiza o analiză statistică ce examinează legătura dintre a fi o companie “pregătită pentru viitor” și performanța de business.

 

*Au fost intervievați 2.526 de factori de decizie din companii de toate dimensiunile, din 11 țări. S-au realizat 25 de interviuri de profunzime cu lideri de business, 3 cu investitori și 3 cu jurnaliști.

 

 

Despre Vodafone

 

Vodafone este o companie lider în domeniul telecomunicațiilor în Europa și Africa. Misiunea noastră este să „conectăm pentru un viitor mai bun” care permite o societate digitală incluzivă și durabilă. Expertiza și prezența noastră extinsă ne oferă oportunitatea unică de a susține schimbarea pozitivă pentru societate. Rețelele noastre mențin familiile, prietenii, afacerile și guvernele conectate – așa cum a fost demonstrat clar în cazul Covid-19 – și avem un rol esențial în menținerea funcționării economiilor și a sectoarelor critice, precum educația și asistența medicală.

 

Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile și fixe din Europa și cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume. Platforma noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 50 de milioane de oameni să beneficieze de acces la plăți mobile și servicii financiare. Operăm rețele mobile și fixe în 21 de țări și 52 de rețele mobile partenere. La 30 septembrie 2021, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori de servicii mobile, peste 28 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienți ai serviciilor TV și peste 136 milioane de dispozitive IoT conectate.

 

Susținem diversitatea și incluziunea prin politicile noastre de maternitate și concediu parental, prin furnizarea de oportunități multiple de dezvoltare femeilor cu ajutorul conexiunilor mobile și fixe, precum și prin îmbunătățirea accesului la educație și abilități digitale pentru femei și pentru societate, în general. Apreciem și tratăm cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, identitate de gen, credință, cultură sau religie.

 

Totodată, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră până la net zero până în 2040, prin achiziția de 100% energie electrică din surse regenerabile în Europa și în toate operațiunile noastre până în 2025, reutilizând, revânzând sau reciclând 100% din echipamentele noastre de rețea care devin redundante.

 

Pentru mai multe informații, vizitați www.vodafone.com, urmăriți-ne pe Twitter la @VodafoneGroup sau conectați-vă cu noi pe LinkedIn la www.linkedin.com/company/vodafone.

 

[1] Analiza robustă realizată de London School of Economics arată că organizațiile care raportează în prezent o performanță financiară medie (comparativ cu competitorii lor), prin creșterea scorului care le măsoară gradul de pregătire pentru viitor cu 10 puncte, își sporesc probabilitatea de a-și depăși competitorii cu 36%. De asemenea, analizând măsurile referitoare la Mediu, Social și Guvernanță (ESG), organizațiile care își cresc scorul de pregătire pentru viitor cu 10 puncte se pot aștepta ca angajamentul lor în ceea ce privește ESG să crească cu 6 puncte; cererile de ofertă pentru licitații includ într-o măsură m ai mare criterii legate de ESG.

 

[2] Companiile au fost întrebate despre 5G, Cloud/Edge Computing, Inteligență Artificială/Robotică, Mobile Private Networks (MPN), Internet of Things, Blockchain, Big Data/Analytics, Realitate Virtuală și Augmentată și social media.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here