Cati bani au investit companiile in 2011 in programele sociale Salvati Copiii. Bucuresti, 29 noiembrie 2011: Educatia este pasaportul social al unui copil. Privat de educatie, copilul va ramane la marginea societatii, pe care nu o va putea intelege niciodata.
Un copil fara scoala reprezinta o drama individuala. 362.062 de copii care nu si-au gasit locul in sistemul de invatamant, desi aveau varsta corespunzatoare (3-17 ani)1, reprezinta o drama sociala. Dintre acestia, 99.066 sunt copii care ar fi trebuit integrati invatamantului primar sau gimnazial, cu varsta cuprinsa intre 7 si 14 ani. Potrivit ultimelor date transmise de Eurostat, tara noastra ocupa primul loc din Europa in ceea ce priveste procentul copiilor care traiesc la limita subzistentei – unul din trei copii din Romania (33%) traieste sub limita saraciei.
Este ceea ce au inteles companiile private care au continuat sa sprijine programele sociale ale Salvati Copiii in anul 2011. Pentru ca atunci cand vorbim despre necesitatea educatiei de baza a fiecarui copil vorbim, de fapt, despre gradul de sanatate si despre maturitatea unei societati. Copiii fara scoala raman marginali. Ei nu se vor putea dezvolta nici emotional, nici social. Nu vor avea instrumente pentru a se integra pe piata muncii si vor avea nevoie, astfel, de asistenta sociala continua din partea statului. Marea miza a recesiunii economice pe care si Romania o traverseaza este aceea de a identifica solutii pentru a face fata oricarei viitoare crize financiare. Una dintre solutii este aceea de a-i pregati pe copii pentru societate, pentru a-i putea fi folositori. Tocmai de aceea, companiile private din Romania au ales sa finateze programele de integrare-reintegrare scolara a copiilor care au abandonat scoala sau care sunt in risc de abandon, din cauze, cel mai adesea, economice. in primele zece luni ale anului 2011, Salvati Copiii Romania a beneficiat de suma de 510.000 euro, provenita din sponsorizari ale sectorului privat.
„Companiile au realizat ca sprijinirea educatiei copiilor aflati in situatii dificile este una dintre cele mai bune investitii, pentru ca de efectele ei beneficiaza societatea in ansamblul ei. Responsabilitatea sociala a companiilor nu este un simplu exercitiu de imagine, ci a devenit esentiala pentru societate, mai ales intr-un an atat de dificil din punct de vedere economic. Am gasit in sectorul privat un partener responsabil”, spune Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Salvati Copiii Romania.
in primele zece editii de pana acum, Festivalul Brazilor de Craciun a reusit strangerea sumei de 2.270.000 euro, bani care au fost folositi pentru reintegrarea scolara a copiilor care muncesc, facilitarea accesului la educatie si prevenirea abandonului scolar pentru 13.700 de copii din comunitatile sarace. Familiile lor au primit, de asemenea, ajutor financiar si consiliere in centrele educationale Salvati Copiii Romania (in prezent sunt 43 de centre educationale la nivel national). Fondurile care se vor colecta la editia 2011 a Festivalului Brazilor de Craciun vor fi folosite pentru aproximativ 3.200 de copii si familiile lor care vor fi integrati in programe de prevenire a abandonului scolar si de integrare sociala.
in anul scolar 2010 – 2011, in centrele educationale ale Salvati Copiii Romania au fost integrati 3.256 copii, dupa cum urmeaza :
569 copii de varsta prescolara au frecventat gradinitele estivale. 500 dintre ei au fost inscrisi in clasa I, ceilalti 69 vor parcurge inca un an de gradinita.
2.057 de copii aflati in situatii de risc au fost inclusi in programe de prevenire a abandonului scolar. Dintre acestia, 1.851 de copii si-au imbunatatit rezultatele scolare.
Pregatirea scolara si inscrierea la clase de tip A Doua sansa – 630 de copii care abandonasera scoala. Dintre acestia, 578 de copii au absolvit cu succes nivelul pentru care s-au pregatit, 52 de copii au participat la pregatire si au fost inscrisi la scoala, urmand sa sustina examene in sesiunea din luna februarie 2012.
Programul de reintegrare sociala si scolara a copiilor aflati in situatii vulnerabile a inceput in anul 2001, cu sprijinul sectorului privat (strangerea de fonduri organizata prin Festivalul Brazilor de Craciun) din Romania. Peste 13.700 de copii au beneficiat de integrare in sistemul educativ (A doua sansa) si de suport educational, social si juridic pentru a nu abandona scoala (scoala dupa scoala). si in acest an, editia Festivalului Brazilor de Craciun va contribui la sustinerea sistemului educational din Romania.
Ca o recunoastere a eforturilor sustinute pe care Salvati Copiii le-a facut pentru reintegrarea scolara a copiilor din comunitati defavorizate, in anul 2010, Fondul Social European a aprobat un proiect care prevede extinderea programului educational in 32 de judete ale tarii, numarul centrelor care ofera servicii educationale ajungand la 43.
La editia din 2010, brazii creati de 18 designeri romani, carora li s-au adaugat cei realizati de copiii de la Mark Twain International School, scoala Europeana, Salvati Copiii Timisoara si Salvati Copiii Romania, au fost licitati contra sumei totale de 274.490 de euro.
Designerii romani care au creat un bradut original pentru aceasta editie a Festivalului Brazilor de Craciun sunt: Venera Arapu, Wilhelmina Arz, Cristina Batlan, Claudia Castrase, Alexandru Ciucu, Lena Criveanu, Rhea Costa si Malvina Cervenschi, Kristina Dragomir, Alexandru Ghildus si Mihnea Ghildus, Mihaela Glavan, Philippe Guilet, Adelina Ivan, Irina Marinescu, Rita Muresan, Ioan Nemtoi, Carmen Ormenisan, Oxette, Stephan Pelger, Cristian Samfira, Mirela Stelea, Salvati Copiii, Iris serban, Agnes Toma, Ana Wagner, Isabela Walter. Luana Ibacka si Dj Wanda creeaza, de asemenea, brazi pentru editia 2011.
Sponsorii acestei Gale sunt:
Sponsor Diamond: BCR
Sponsori Platinium: BRD, Class Living, EDP Renewables, Renovatio Solar, Five’s
Sponsori Gold: Clifford Change Badea, Banca Romaneasca, Carrefour, Porsche Romania
Sponsori Silver: Apa Nova Bucuresti, Bosch Communication Center, Kaufland Romania, Lemet, Musat & Asociatii, Oscar Downstream, PayPoint, Romsys, TPA Horwath, UPC, Valoris Center.
Despre Festivalul Brazilor de Craciun:
Festivalul Brazilor de Craciun este un eveniment de strangere de fonduri organizat anual de Salvati Copiii Romania, care are ca centru de interes o licitatie speciala de braduti de Craciun, creati exclusiv pentru aceasta ocazie de unii dintre cei mai cunoscuti designer. Devenit una dintre atractiile calendarului social al sezonului, Festivalul Brazilor de Craciun sprijina proiectele derulate de Salvati Copiii Romania.
Comitetul de Organizare al Festivalului Brazilor de Craciun din acest an are in componenta sa pe Amalia Nastase (Manager Eventures), Andreea Raicu, Andi Moisescu (Realizator TV), Corina Barladeanu (Manager 2activePR), Liviu Sfrija (Presedinte Henkel Romania), Tereza Munteanu (Managing Partner Wunderman).
Salvati Copiii Romania este o organizatie neguvernamentala activa in domeniul promovarii drepturilor copilului din 1990. in cei 21 de ani activitate, peste 600.000 de copii au beneficiat de programele organizatiei. Membra a celei mai mari aliante globale, independente, Save the Children International, organizatia considera ca toti copiii, indiferent de rasa, religie sau provenienta sociala au aceleasi drepturi, de care trebuie sa beneficieze. Salvati Copiii este implicata in diferite proiecte de educatie, protectie sociala si advocacy pentru copiii aflati in familii sarace, copiii victima a violentei, copiii strazii, copiii refugiati etc., lucrand cu copiii si familiile acestora pentru imbunatatirea vietii lor de zi cu zi si crearea unor planuri de viitor. Salvati Copiii isi utilizeaza experienta globala pentru a obtine din partea organismelor guvernamentale decizii si initiative de pe urma carora sa beneficieze toti copiii.
Pentru informatii suplimentare:
Liliana Bibac, Coordonator proiect
Organizatia Salvati Copiii
Tel: 021 224 24 52, fax: 021 312 44 86, e-mail: [email protected]