În luna septembrie 2017, suma medie solicitată pentru apartamentele scoase la vânzare la nivel național – atât noi, cât și vechi – s-a majorat cu 1,9%, de la 1.141 de euro pe metru pătrat util la finele lunii august, până la 1.163 de euro pe metru pătrat util.
Potrivit Indicelui Imobiliare.ro, prețul actual se situează cu 30,5% peste cea mai mică valoare consemnată de la declanșarea crizei încoace, respectiv 891 de euro pe metru pătrat util (în decembrie 2014). Cel mai semnificativ avans de la pragul de jos al pieței a avut loc în Cluj-Napoca – alimentând astfel, o dată în plus, părerea că această piață este în pericol de supraîncălzire.
În al treilea trimestru din 2017, prețurile solicitate pentru locuințele scoase la vânzare la nivel național s-au menținut, per ansamblu, la un nivel relativ constant față de cele trei luni anterioare, relevă cel mai recent raport de piață realizat de Analize Imobiliare, platforma dezvoltată și susținută de Imobiliare.ro.
Stagnarea înregistrată, la nivel general, în principalele piețe rezidențiale din România se datorează în mod exclusiv tendinței de ieftinire consemnate de apartamentele din București, întrucât cele din restul țării s-au apreciat, per ansamblu, cu 3,5%, iar casele s-au scumpit atât în Capitală (cu 3,7%), cât și în țară (cu 3,9%).
Mai multe detalii AICI și AICI
Cluj, Iași și București au încheiat caravana CPI 2017
Evenimentele din seria ”Clubul Profesioniștilor în Imobiliare”, desfășurate sub sloganul ”Cum am devenit client-centric” au revenit în octombrie la Cluj-Napoca, după vacanța de vară.
La fel ca în celelalte orașe în care au avut loc anul acesta evenimentele locale CPI (Timișoara, Brașov și Constanța), sesiunea a debutat cu prezentarea, de către Radu Andrei, project manager, acționar și cofondator al Imobiliare.ro, rezultatelor preliminare ale unui studiu realizat de Imobiliare.ro în parteneriat cu compania de cercetare Unlock. Prezentarea a inclus detalii despre tipologiile comportamentale ale clienților din online, despre necesitățile și așteptările acestora de la consultanții în imobiliare și despre soluțiile la îndemână pentru a eficientiza interacțiunea online cu potențialii clienți.
Adrian Erimescu, cofondator, acționar și CEO Imobiliare.ro, a moderat, în continuarea evenimentului, panelul ”Online-ul se/ne transformă. Care sunt așteptările actualei generații de cumpărători?”, la care au mai participat, ca speakeri, Răzvan Cuc, președinte RE/MAX România, Cătălin Priscorniță, CEO Blitz Imobiliare și Radu Andrei. Unul dintre subiectele abordate în cadrul panelului a fost plata comisionului brokerului imobiliar de către client.
Caravana ”Clubul Profesioniștilor în Imobiliare” a ajuns pe 14 și 15 noiembrie 2017 la Iași. Ca și în cazul celoralte evenimente CPI de anul acesta, prima zi a fost dedicată dezbaterilor, iar a doua zi – workshop-urilor.A urmat, pe 16 și 17 noiembrie, CPI București.
Printre concluziile ce s-au desprins în urma primei zile a CPI Iași enumerăm accentul mare pus pe recomandări, ca modalitate de promovare și de generarea de business nou; tendința din ce în ce mai mare a agenților și brokerilor de a merge spre exclusivitate; necesitatea existenței și implementării conceptului de ”Customer Care”; focus asupra partenerului și nu pe certuri cu colegii de breaslă; importanța dezvoltării personale.
Una dintre concluziile ce s-au desprins în urma CPI București a fost că românii pot fi uneori reticenți în a lucra cu un agent imobiliar atunci când se află în căutarea unei noi locuințe. Cumpărătorii au o serie de cerințe de la agenți și așteaptă ca ei să dea dovadă de profesionalism și să le ofere informațiile de care au nevoie pentru a lua o decizie corectă atunci când fac această investiție, deci “să merite” comisionul solicitat.