Compania Vase Emailate Sighisoara – VES (listata la Bursa de Valori Bucuresti cu simbolul VESY), cunoscut producator de vase emailate si sobe, a incheiat primul trimestru al anului cu majoritatea indicatorilor financiari in crestere fata de previziuni.
Rezultatele companiei au fost publicate in Raportul trimestrial, disponibil pe site-ul BVB.
Cea mai importanta performanta inregistrata se refera la evolutia EBITDA (castigul inainte de dobanzi, rate, depreciere si amortizare), ce a depasit cu 32% nivelul prognozat pentru primele trei luni ale anului, reflectand astfel cresterea profitabilitatii activitatii operationale a companiei.
“In contextul economic actual, performantele comerciale si financiare ale VES in primele 3 luni ale anului 2010 sunt incurajatoare. Dupa un an 2009 dificil, in care compania s-a confruntat cu multe provocari, am inceput sa controlam profitabilitatea companiei. Urmatorul trimestru speram sa confirme ipotezele fundamentale din modelul de redresare setat la inceputul anului”, a declarat Alexandru Farcas, Presedintele Consiliului de Administratie al companiei.
La randul sau Sorin Stan, Directorul General al VES, a adaugat: “Rezultatele obtinute nu sunt efectul hazardului, ci consecinta a numeroase proiecte intreprinse in ultimele luni, menite pe de o parte sa creasca eficienta procesului de productie, iar pe de alta parte sa imbunatateasca pozitia companiei pe piata”.
Printre cele peste 60 de proiecte ce au drept scop eficientizarea procesului de productie si scaderea costurilor se numara implementarea unui program de restructurare si reorganizare a activitatii ce presupune reducerea numarului de angajati prin redefinirea lantului valoric al organizatiei si a unui sistem de indicatori de performanta la nivel de executiv, dar care in final va fi implementat pe toate nivelele ierarhice din companie.
Printre proiecte care au vizat imbunatatirea pozitiei de piata a companiei, se numara redefinirea politicii comerciale, conceperea si implementarea unei strategii de export viabile, demararea unui proces de schimbare a identitatii vizuale atat a companiei (rebranding corporativ), cat si a fiecarei categorii de produse (rebranding de produs).
Impactul pozitiv al tuturor acestor masuri initiate de managementul actual al companiei a fost vizibil si la nivelul rezultatului net. Desi se astepta la pierderi considerabile, compania a inregistrat o pierdere mai mica decat cea bugetata.
Cifra de afaceri inregistrata in primul trimestru al exercitiului financiar 2010 a fost de 5.818.943 lei, reprezentand 95,04% din suma bugetata pentru aceasta perioada. Numarul de clienti interni si externi au inregistrat cresteri peste nivelul estimat.
La randul sau, rentabilitatea capitalurilor a inregistrat un rezultat peste asteptari, imbunatatindu-se de la -15,89% la sfarsitul exercitiului financiar 2009, pana la -0,1% la finele trimestrului I din 2010.
~
Fondata in anul 1978 ca o intreprindere producatoare de vase emailate pentru bucatarie, VES este in prezent o societate cu capital integral privat, oferind o gama extrem de vasta de produse: vase de bucatarie emailate si teflonate, convectoare pe gaz, masini de gatit si incalzit cu combustibil solid, grill-uri pe gaz si carbune, dar si alte produse emailate din tabla zincata sau vopsite.
Societatea este listata la Bursa de Valori Bucuresti, la Categoria II, avand simbolul VESY.
Pentru informatii suplimentare, persoana de contact este:
Oana Bulexa, Client Service Director THE PRACTICE
Email: [email protected];
Tel: 021.201.61.00;
Mobil: 0751.751.373.