”Romania is in my blood” (”România este în sângele meu”)

0
699

 

Agențiile de turism specializate pe incoming au lansat încă de acum 10 ani programe inspirate de dragostea Regelui Charles al III-lea pentru România pe piața internațională, în special pe cea de limbă engleză. Programele includ cu precădere locurile cele mai îndrăgite de către Majestatea Sa, în special castelele din Transilvania, Valea Zălanului, valorile rurale ale podișului Transilvaniei precum și unicitatea Maramureșului în jurul satului Breb

Deschiderea operațională a Aeroportului Internațional din Brașov va constitui un punct de plecare bine plasat pentru toată tematica Transilvaniei medievale, a Maramureșului rural și a Bucovinei imperiale

 

”De un sfert de veac, Prințul Charles al Marii Britanii, actualul Rege Charles al III-lea, își manifestă expresiv aprecierea pe care o are față de România. Cei 25 de ani de vizite repetate în unele dintre cele mai frumoase și unice atracții turistice și naturale din România – Transilvania, Maramureș, Delta Dunării sau București -, au făcut ca între unul dintre cei mai mari Monarhi ai lumii și cele ”Trei Principate Dunărene”, așa cum erau denumite cândva regiunile noastre istorice, să se consolideze o legătură afectivă cu totul și cu totul specială prin care sufletul Regelui Charles al III-lea a devenit românesc. Majestatea Sa dovedește un respect profund asupra esenței ospitaliere și spirituale a poporului român”, declară Gheorghe Fodoreanu, om de turism cu o experiență de 50 de ani în domeniu, fost președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

„Am ajuns să iubesc România, cultura şi arta, patrimoniul, istoria, peisajele şi biodiversitatea”, a spus Regele în timpul primei sale vizite în țara noastră în calitate de Monarh al Marii Britanii, și a continuat în limba română cu un vers din vestita poezie ”Ce-ți doresc eu ție, dulce Românie” a poetului national Mihai Eminescu: „Ţara mea de glorii, ţara mea de dor”. Ce ne-am mai dori!

            Specialistul în incoming Gheorghe Fodoreanu subliniază că agențiile de turism specializate pe export de servicii, simțind oportunitatea extraordinară de promovare indirectă a României realizată de către Regele Charles al III-lea, au lansat încă de acum 10 ani programe pe piața internațională, în special pe cea de limbă engleză, care includ cu precădere locurile cele mai îndrăgite de către Majestatea Sa, în special castelele din Transilvania, Valea Zălanului, valorile rurale ale podișului Transilvaniei precum și unicitatea Maramureșului în jurul satului Breb. De asemenea, extrem de importante și reprezentative au fost vizitele  Majestății Sale în Delta Dunării, locație unică pentru iubitorii naturii la nivel european precum și în București, unde a vizitat Centrul istoric, inclusiv Curtea Veche ctitorită de domnitorul Vlad Țepeș, salutându-și astfel înaintașii.

Programele lansate de touroperatorii de incoming români includ circuite de 10-12 nopți dedicate în special regiunii Transilvania, cu sejururi în stea, programe tematice pentru fotografi, pentru amatorii de natură, istorie și cultură etc.

”Vom lansa pentru toamna acestui an concepte noi de programe care se vor axa pe obiectivele preferate de Regele Charles al III-lea în România. Deschiderea operațională a Aeroportului Internațional din Brașov va constitui un punct de plecare bine plasat pentru toată tematica Transilvaniei medievale, a Maramureșului rural și a Bucovinei imperiale”, adaugă Gheorghe Fodoreanu.

O serie de touroperatori români se pregătesc, în prezent, pentru cea mai importantă întrunire mondială a touroperatorilor de limbă engleză din industria turistică, Adunarea Generală a ETOA – Asociația Europeană a Touroperatorilor, o organizație profesională constituită pentru promovarea produsului turistic european pe plan mondial-, care va avea loc la Londra, la începutul lunii noiembrie 2023 și va fi prezidată de către Tom Jenkins, CEO ETOA. Aici, touroperatorii români de incoming vor avea o suită de prezentări de produs precum și multe întâlniri cu operatori de turism și oficiali în special de pe piețele de limbă engleză. Această reuniune va preceda unul dintre cele mai importante târguri de turism ”business to business” din lume, World Travel Market, care va fi organizat la Londra între 6 și 8 noiembrie și unde România s-a anunțat cu stand.

 

Ar fi să cazul să învățăm să cumpărăm ”bani ieftini”

 

”Eforturile firmelor românești din domeniul privat pe partea turismului de incoming nu-și găsesc, din păcate, corespondența și sprijinul real din partea Ministerului Turismului. Recent, după o discuție publică privind rambursarea unei sume pentru fiecare turist străin adus de către o agenție de turism, prima de incoming, așa cum este denumită, constatăm că această promisiune este blocată de criterii complet neprofesioniste privind raportarea numărului de turiști care ne vizitează țara. Din păcate, reprezentanții Ministerului Antreprenoriatului și Turismului precum și ai Ministerului Finanțelor nu înțeleg că România poate ‘cumpăra bani ieftini’ prin efectele directe și indirecte ale exportului de servicii. Exportul României poate să aibă un plus consistent din partea turismului, într-o țară iubită de Dumnezeu, iubită de Majestatea Sa Regele Charles al III-lea, o țară născută pentru turism”, menționează specialistul în turism Gheorghe Fodoreanu.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here